کدام طبقه آپارتمان برای سکونت بهتر است؟

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر قصد خرید آپارتمان در تهران را دارید، بهتر است به انتخاب طبقه نیز دقت کنید زیرا انتخاب طبقه مناسب برای سکونت یکی از نکات خرید آپارتمان خوب در تهران است.
انتخاب طبقه آپارتمان

انتخاب طبقه مناسب آپارتمان برای سکونت نیاز به بررسی برخی نکات و معیارهای اساسی دارد که امروز «مجله ملکی دلتا» به آن می‌پردازد.

پیش از خرید آپارتمان در سایت ملکی دلتا باید در انتخاب طبقه آپارتمان خود تمامی جوانب را مدنظر قرار بدهند. تغییر عقیده پس از امضای قرارداد، هزینه و دردسرهایی مانند اسباب کشی دوباره و جستجوی آپارتمان را برای شما در پی‌دارد.

برای مثال اگر نقدینگی زیادی برای خرید آپارتمان ندارید بهتر است طبقات پایین‌تر را انتخاب کنید. اما از سوی دیگر این طبقات در فصل‌های پاییز و زمستان به دلیل قرار گرفتن بر روی پیلوت نیاز به سیستم گرمایشی زیادی دارد.

انتخاب بهترین طبقه آپارتمان

فاکتورهای مهم در انتخاب طبقه مناسب آپارتمان

منظره و چشم انداز جزو فاکتورهایی است که یک طبقه را نسبت به دیگر طبقات متمایز می‌کند. در اکثر موارد طبقات اول و دوم از داشتن آن محروم هستند و از این رو قیمت آن نسبت به طبقات دیگر کمتر است.

آفتاب‌گیر بودن و ورود نور طبیعی به داخل یکی از گزینه‌هایی است که به هنگام خرید آپارتمان خیلی به چشم خواهد آمد. وجود نور کافی خانه را بزرگتر از حالت طبیعی نشان می‌دهد.

اگر تمایل به پرورش گل‌های آپارتمانی و روشنایی زیاد در خانه هستید، طبقات بالاتر از طبقه اول و دوم را انتخاب کنید.

مطلب پیشنهادی:  این مانتوها شما را قد کوتاه نشان می‌دهد

چنانچه بیشتر روز را در خانه هستید و نیاز به سکوت و آرامش دارید بهتر است طبقات پایین‌تر را انتخاب نکنید. واحدهای طبقه اول فاصله کمتری با سطح خیابان دارند و سروصدای رهگذران برای ساکنین واحد آزاردهنده خواهد بود.

اگر قصد شما از خرید آپارتمان برای سالمندان یا افرادی با مشکلات حرکتی است، بهتر است طبقات اول یا دوم را معامله کنید. احتمال خرابی آسانسور،  کمبود فشار آب یا گرمای شدید در فصل های گرم سال برای این افراد قابل تحمل نخواهد بود.

در مجموعه طبقه مناسب برای سکونت بسته به شرایط زندگی شما، سن، شرایط بدنی و توانایی مالی شما برای خرید آپارتمان متغیر است.

پیشنهاد مطالعه: اگر قصد خرید آپارتمان در مناطق 15 و 16 را دارید، مطلب «با بودجه محدود در مناطق 15 و 16 صاحبخانه شوید» مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

خوشگذرانی‌های متفاوت در باغ جوان اصفهان

اصفهان فقط میدان نقش جهان نیست. در این بخش باغ جوان اصفهان را به شما معرفی خواهیم کرد. جای…