راحت‌ترین روش اتوکشی پرده مخمل در 6 مرحله

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر به خرید پرده‌های مخمل علاقه دارید ولی از نحوه اتوکشی آن شکایت دارید، این مطلب را از دست ندهید.
پرده مخمل

انتخاب پارچه مناسب برای پرده، در زیبایی دکوراسیون داخلی ما بسیار تاثیرگذار است؛ اما بعضی از پارچه‌های پرده وجود دارند که در کنار زیبایی بسیاری که به خانه می‌بخشند، اما نگهداری از آن‌ها کمی مشکل است و نیاز به دقت بالایی دارد؛ پرده مخمل جزو آن دسته از پارچه‌هایی است که اتوکشی آن نیاز به رعایت یک‌سری نکات اصولی دارد؛ به همین دلیل در این مطلب از دلتامگ نحوه اتوکشی پرده مخمل را به شما توضیح می‌دهیم تا با استفاده از آن به راحتی بتوانید در پرده‌ را اتو کنید بدون اینکه ردی از اتو روی پرده باقی بماند.

نکات اصولی اتوکشی پرده مخمل

یکی از دلایلی که باعث می‌شود بسیاری از افراد پارچه مخمل را برای پرده انتخاب کنند، در کنار ظاهر لوکس و مجللی که به خانه می‌بخشد، تنوع بالا در طرح‌ و رنگ‌های آن است؛ به طور کلی در ساختار پارچه مخمل از ابریشم استفاده می‌شود، اما تولیدکنندگان برای پایین آوردن قیمت آن، به جای ابریشم طبیعی از ریون و الیاغت نایلونی استفاده می‌شود؛ همین دلیل باعث شده تا هنگام اتوکشی پرده، لازم باشد که دقت بیشتری به خرج دهیم. نکات لازم هنگام اتوکشی عبارتند از:

پرده مخمل

شستشوی دقیق پرده مخمل

قبل از اقدام به اتوکشی پرده مخمل، آن را به دقت بشویید. برای شستشوی پرده مخمل از دستورالعمل توصیه شده توسط سازنده استفاده کنید. بهتر است از شستشوی خشک نیز استفاده نکنید مگر اینکه در دستورات نگهداری آن مجاز باشد.

قرار دادن اتو در حالت مناسب

قبل از شروع به اتوکشی پرده مخمل، اطمینان حاصل کنید که اتو در حالت مناسب قرار دارد. برای اتوکشی پرده مخمل، از حالت بخار استفاده کنید و حرارت اتو را به حداقل برسانید تا از آسیب رسیدن به الیاف مخمل جلوگیری شود.

از پارچه مناسب استفاده کنید

برای جلوگیری از تماس مستقیم اتو با پرده مخمل، می‌توانید از پارچه محافظ استفاده کنید. پارچه را بر روی پرده قرار داده و سپس اتو را بر روی پارچه حرکت دهید. در هنگام اتوکشی، حرکت‌های دقیق و صاف را رعایت کنید. از حرکت‌های دورانی، رفت و برگشتی یا عمودی خودداری کنید؛ در غیر این صورت رد اتو روی پرده باقی می‌ماند.

مطلب پیشنهادی:  در کمترین زمان آشپزخانه خود را برق بیندازید!

اتوکشی پرده مخمل

اتوکشی پرده مخمل را از قسمت پشتی شروع کنید

بهتر است پرده مخمل را از پشت اتوکشی کنید. این کار باعث می‌شود اتوکشی بر روی الیاف مخمل برخورد کمتری داشته باشد و ریسک آسیب به پرده کاهش یابد.

اتوکشی پرده به صورت آویز

پرده مخمل باید هنگام اتوکشی آویزان باشد، پس پرده را بر روی چوب پرده بیاویزید یا اگر در اینصورت اتوکشی برای شما مشکل می‌شود از رخت آویز استفاده کنید.

اتوکشی را با فاصله انجام دهید

برای اتوکشی پرده از یک اتوی بخار خیلی قوی استفاده کنید] چرا که پارچه مخمل تنها با بخار اتوکشی می‌شود. اگر اتو را مستقیم روی پارچه مخمل قرار دهید، پرزهای روی پارچه مخمل در اثر تماس با اتو برق می‌افتند و اثر اتو روی آن‌ها بجای می‌ماند. همچنین سعی کنید هنگام اتو کشی اتو در فاصله 2 سانتی‌متری از پرده قرار گیرد و با استفاده از بخار اتو، چروک‌های آن را صاف کنید.

در آخر توجه داشته باشید که بعد از اتوکشی زمان بدهید تا حرارت ناشی از تولید بخار بر روی پارچه کاملا سرد شود در غیر اینصورت دوباره چروک می‌شود. بعد اتوکشی هرگز پرده مخمل را تا نزنید زیرا اثر خط تا بر روی پارچه مخمل باقی می‌ماند.

تعداد کلمات مطلب: 554

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

از بین بردن زردی استکان چای بدون مواد شیمیایی

لیوان و استکان چای جزو آن دسته از ظرف‌هایی هستند که به طور مداوم مورد استفاده قرار می‌گیرن…