چند نکته مهم پیرامون مراحل انتقال سند خانه

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یکی از کارهای مهمی که امروزه بسیار بین افراد رواج دارد و موضوعی پر اهمیت است، خرید خانه است که دارای نکات حقوقی بسیاری است.
مراحل انتقال سند خانه

مراحل انتقال سند خانه  آن از جمله مسائل بسیار مهمی است که افراد باید از نکات حقوقی آن اطلاع کافی داشته باشند تا دچار مشکل نشوند. همراه دلتا مگ باشید تا با هم به این نکات مهم بپردازیم.

مراحل انتقال سند خانه

پیرامون مراحل انتقال سند خانه باید بگوییم که یکی از اولین اقدامات لازم برای انتقال‌دادن سند خانه بعد از تنظیم‌کردن مبایعه‌نامه ملک، مراجعه متقاضی به یکی از رفتار اسناد رسمی و دریافت‌کردن نوبت برای تنظیم سند رسمی است. گاهی هم ممکن است که دفترخانه روز دیگری را برای انتقال سند معین کند.

در این مرحله متقاضی می‌تواند مدارک لازم برای ثبت و انتقال سند در دفترخانه را فراهم کرده تا در موعد مقرر با مراجعه‌کردن به دفترخانه آن‌ها را تحویل دهد.

در این مرحله، لازم است که فروشنده (در صورت تمایل، به همراه خریدار)، در روز و ساعت مشخص شده، به دفترخانه، مراجعه نموده و با ارائه مدارک و پرداخت هزینه سندزدن خانه، درخواست انتقال سند را داشته باشند. لازم به ذکر است که اگر فروشنده، در موعد مقرر، برای انتقال سند در دفترخانه حاضر نشود، می‌توان از دفترخانه، درخواست کرد که مراتب امر را گواهی نموده تا خریدار، بتواند دعوای الزام به تنظیم سند رسمی را علیه وی، اقامه نماید.

مطلب پیشنهادی:  چند نکته مهم پیرامون معاوضه ملک

انتقال سند خانه

حالا در این مرحله لازم است فروشنده (در صورت تمایل به همراه خریدار) در روز و ساعت مشخص شده به دفترخانه مراجعه کرده و با ارائه مدارک و پرداخت‌کردن هزینه سندزدن خانه، درخواست انتقال سند را داشته باشد.

همچنین نکته مهمی که باید بگوییم آن است که اگر فروشنده در موعد مقرر برای انتقال سند در دفترخانه حاضر نشود، می‌توان از دفترخانه درخواست کرد که مراتب امر را گواهی نموده تا خریدار بتواند دعوای الزام به تنظیم سند رسمی را علیه وی اقامه نماید.

درهرحال پس از حضور طرفین در دفترخانه، ارائه مدارک لازم و پرداخت هزینه‌ها، سند خانه، طبق قانون، به ثبت خواهد رسید. اما معمولاً صدور سند تک برگی خانه، مدت زمانی را به طول می‌انجامد؛ لکن پس از صدور سند خانه در دفترخانه، سند تک برگی، صادر شده و از طریق پست، به آدرس اعلام شده خریدار، ارسال می‌گردد.

سند

پیشنهاد مطالعه: هر آنچه که باید در مورد وکالت کلی و کاری بدانید  را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

در این شرایط تمام ارث زن به همسرش می‌رسد

تقسیم ارث زن از جمله موضوعاتی است که در قانون مدنی ایران به آن اشاره شده است. قانون سهم زن…