2 روش جادویی قلمه زدن دیفن باخیا و افزایش تعداد پاجوش

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر به گلدان دیفن باخیا علاقه دارید، با این روش به راحتی می‌توانید تعداد گلدان را در خانه افزایش دهید.
قلمه زدن دیفن باخیا

دیفن باخیا جزو پرفروش ترین گلهای اپارتمانی است که می‌تواند فضای خانه را بسیار زیبا کند؛ دیفن باخیا جزو گیاهان آپارتمانی مقاوم است که می‌توانید به راحت در خانه نگهداری کنید، حتی اگر در پرورش گل و گیاه مبتدی هستید؛ برخلاف تصور بسیاری از افراد، روش تکثیر دیفن باخیا بسیار آسان است و در صورتی که تمام مراحل را به درستی انجام دهید، می‌توانید در مدت زمان کمی، رشد گیاه خود را چند برابر کنید. در این مطلب از دلتامگ با ما همراه باشید تا روش قلمه زدن دیفن باخیا را به شما آموزش دهیم.

انواع روش قلمه زدن دیفن باخیا

شما می‌توانید به 3 روش تکثیر دیفن باخیا را انجام دهید؛ هر یک از این روش‌ها موثر است و در مدت زمان کمی می‌توانید با یک گلدان، تعدا زیادی دیفن باخیا در خانه پرو.رش دهید؛ در ادامه هر یک از این روش‌ها را با هم بررسی خواهیم کرد:

قلمه زدن دیفن باخیا در آب

به طور کلی تکثیر گیاهان در آب بسیار راحت است و نیاز به مراقبت چندانی ندارد؛ در این روش ابتدا لازم است یک ساقه سالم گیاه که چند عدد برگ روی آن دارد را انتخاب کنید؛ ساقه‌ای که انتخاب می‌کنید باید حداقل 15 سانتی‌متر طول داشته باشد؛ سپس با استفاده از یک چاقو یا قیچی تمیز، گیاه را از محل  زیر گره، جدا کنید؛ در نهایت برگ‌های پایین ساق را جدا کرده به گونه‌ای که 3 برگ روی قسمت بالایی ساقه باقی بماند؛ در آخر ساقه را در آب قرار دهید به گونه‌ای که انتهای ساقه بریده شده حتما در آب قرار بگیرد؛

در این روش نگهداری دیفن باخیا در آب، به این نکته توجه داشته باشید که برای جلوگیری از به وجود آمدن قارچ و باکتری، هر چند روز یکبار آب گلدان را تعویض کنید تا هنگامی که ریشه‌ها را در آب مشاهده کنید. بعد از آنکه رشد ریشه‌های جدید به چند سانتی‌متر رسید، آن را به گلدانی که با خاک مناسب پرکرده‌اید، منتقل کرده و گلدان را در محلی که نور غیر مستقیم خورشید دارد بگذارید.

قلمه زدن دیفن باخیا

قلمه زدن دیفن باخیا از طریق برگ

قلمه زدن با برگ، در این نوع گل آپارتمانی کمی سخت‌تر از روش قبلی است؛ در این روش تکثیر گیاه دیفن باخیا، یک برگ سالم را انتخاب کنید به گونه‌ای دم‌برگ آن کاملا مشخص باشد؛ سپس با استفاده از یک قیچی تمیز، برگ را از گیاه مادر جدا کرده و دمبرگ را از طول نصف کنید و انتهای بریده شده را به هورمون ریشه زایی آغشته کنید.

مطلب پیشنهادی:  ترفندهای پاک کردن آسان آدامس از روی لباس

در این روش رشد سریع دیفن باخیا، یک گلدان مناسب را انتخاب کنید که از زهکشی خوبی برخوردار باشد؛ دم برگ را در خاک قرار دهید و اطراف آن را با دست فشار دهید؛ در نهایت قلمه را کاملا آبیاری کنید و روی گلدان را با یک کیسه پلاستیکی شفاف بپوشانید تا محیطی مرطوب ایجاد شود و بعد آن را در محیطی قرار دهید که نور مستقیم به آن بتابد.

چکار کنیم دیفن باخیا پاجوش بزند؟

برای آنکه گیاه سرحال و پرپشتی داشته باشید، پاجوش زدن گیاه بسیار موثر است؛ برای پاجوش دادن گیاه، نور محیط، کود مناسب و آبیاری منظم لازم است؛ برای مثال یک از دلایل مهم پاجوش ندادن گیاه، دریافت نکردن نور کافی است؛ به این شکل که اگر گیاه را در مکانی قرار دهید که در طول روز حداقل 8 ساعت نور خورشید را دریافت نکند، پاجوش نمی‌زند.

قلمه زدن دیفن باخیا

بهترین فصل برای قلمه زدن دیفن باخیا

بهترین زمان برای تکثیر دیفن باخیا به یکی از روش‌های گفته شده، فصل بهار و تابستان است؛ چرا که گیاه به طور فعال در حال رشد است که باعث می‌شود قلمه‌ها با موفقیت ریشه دار شوند. علاوه بر این، دماهای گرمتر و روزهای طولانی تر در بهار و تابستان شرایط بهینه ای را برای رشد گیاه فراهم می‌کند؛ اما لازم به ذکر است که در فصل‌های دیگر هم می‌توانید با ایجاد شرایط مناسب، این گیاه را قلمه بزنید.

تعداد کلمات مطلب: 634

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

درمان ریزش مو خانگی با 9 ماده خوراکی

برای بسیاری از ما پیش آماده که هنگام شانه کردن مو یا هنگامی که مشغول دوش گرفتن هستیم، مقدا…