چیدمان اتاق پذیرایی به سبک ایرانی

0
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اتاق پذیرایی جزو یکی از مهم‌ترین قسمت‌ها در خانه محسوب می‌شود که برای خانواده‌های ایرانی دکوراسیون آن اهمیت بسیاری دارد.
چیدمان اتاق پذیرایی ایرانی

معمولا بسیاری از خانواده‌های ایرانی به زیبایی پذیرایی بیشتر از هر قسمت دیگر خانه اهمیت می‌دهند. چیدمان اتاق پذیرایی ایرانی نسبت به سبک‌های دیگر اصول و قواعد خاص‌تری دارد که لازم است در صورت انتخاب این سبک برای چیدمان، آن‌ها را رعایت کنیم. برای آگاهی از اصول چیدمان پذیرایی ایرانی، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

اصول چیدمان اتاق پذیرایی ایرانی

انتخاب و چیدمان منزل به سبک ایرانی اصالت بالایی را به خانه شما می‌بخشد که برای داشتن یک خانه زیبا لازم است نکات مهم در چیدمان را رعایت کنید.

چیدمان را متقارن انجام دهید

تقارن نقش پررنگی در چیدمان و دکوراسیون اتاق پذیرایی ایرانی، ایفا می‌کند. اگر قصد دارید خانه‌ خود را به سبک ایرانی بچینید، حتما در چیدمان وسایل خود تقارن را رعایت کنید و از چیدن وسایل به روش‌هایی که حس تقارن را به شما نمی‌دهند پرهیز کنید.

چیدمان اتاق پذیرایی ایرانی متقارن

انتخاب فرش مناسب

عضو جدانشدنی در دکوراسیون خانه هر ایرانی، فرش است؛ امکان ندارد محیطی را بتوانید به سبک ایرانی بچینید؛ اما از فرش استفاده نکرده باشید. چرا که فرش یکی از نمادهای فرهنگ و هنر ایرانی است و استفاده از این هنر زیبا، در دکوراسیون‌ پذیرایی جلوه منحصربه فردی به آن می‌بخشد. توجه داشته باشید که در چیدمان اتاق پذیرایی ایرانی به سبک مدرن، دیگر نیاز نیست که تمام فضای خانه را با استفاده از فرش بپوشانید.

دکوراسیون پذیرایی را امروزی و اصولی انجام دهید

ممکن است تصور کنید فقط در صورت استفاده به‌صورت سنتی از لوازم و وسایل و چیدمان‌های قدیمی، می‌توانید حس و حال ایرانی را در فضای پذیرایی خود ایجاد کنید، اما این تصور درست نیست و چیدمان پذیرایی می‌تواند هم‌زمان با داشتن حس و حال دکوراسیون ایرانی کارآمد و امروزی نیز باشد.

از مبل استیل در چیدمان اتاق پذیرایی ایرانی استفاده کنید

این مدل مبلمان از پشتی‌های بلند برخوردار هستند که بر روی آن‌ها منبت‌کاری‌های فراوان به چشم می‌خورد. در بسیاری از مدل مبلمان‌ها رنگ‌آمیزی‌های ظریف به رنگ طلایی است.

نورپردازی مناسب اتاق پذیرایی

اتاق پذیرایی یک فضای رسمی است و باید روشن و فاخر نشان داده شود. از این جهت نورپردازی این فضا اهمیت بسیاری دارد. بهترین نورپردازی برای نورپردازی سقف اتاق پذیرایی ایرانی، استفاده از لوستر است. با نصب لوستر چند شاخه‌ و زیبا، چیدمان اتاق پذیرایی ایرانی شما تکمیل می‌شود.

مطلب پیشنهادی:  5 اشتباهی که دکوراسیون آشپزخانه را زشت می‌کند!

در کنار آن می‌توانید با انواع آباژور ایستاده و رومیزی، حالتی دنج و زیبا برای شب‌نشینی‌ها ایجاد کنید. آباژورها باید با سبک دکوراسیون و مبلمان شما هماهنگی داشته باشند.

طیف رنگی مناسب از نکات چیدمان پذیرایی ایرانی

یکی از عناصر که در دکوراسیون پذیرایی ایرانی زیاد مورداستفاده قرار می‌گیرد، طیف رنگ قهوه‌ای است. در این دکوراسیون، عموما از رنگ سفید برای دیوار و رنگ‌های بژ، کرم و قهوه‌ای برای پرده و مبلمان استفاده می‌شود و فرش در دکوراسیون ایرانی نیز در بسیاری از موارد لاکی است.

انتخاب سبک دکوراسیون مناسب

وقتی بحث دکوراسیون و چیدمان اتاق پذیرایی ایرانی مطرح می‌شود، ناخودآگاه به فکر سبک کلاسیک می‌افتیم. این در حالی است که می‌توانید یک پذیرایی ایرانی مدرن داشته باشیم. شما می‌توانید در اتاق پذیرایی مدرن خود فرش ایرانی پهن کنید؛ یا عناصر دکوراتیو بومی مناطق مختلف ایران را در این فضا به نمایش بگذارید.

سبک چیدمان اتاق پذیرایی ایرانی

بوفه ویترین و تزیینات کریستال

به جرات می‌توان گفت در تمامی خانه‌هایی که از سبک دکوراسیون پذیرایی ایرانی در چیدمان خود استفاده کرده‌اند، بوفه‌هایی برای ظروف و تزیینات و اشیای کریستالی بزرگ و کوچک به چشم می‌خورد. کریستال در تزیینات خانه‌های ایرانی، نقش پررنگی ایفا می‌کند و عموما بیشتر از جنبه کاربردی، به جنبه زیبایی‌شان توجه می‌شود.

سخن پایانی

خانه‌های ایرانی در گذشته فضاهایی تفکیک‌شده برای کاربری‌های متنوع داشتند. در ساختمان‌های امروزی، امکان تفکیک کردن کامل فضاها وجود ندارد. اما با استفاده از مبلمان می‌توانیم فضاهای پذیرایی و نشیمن را از هم تفکیک کنیم. در این مطلب نکاتی برای چیدمان اتاق پذیرایی ایرانی ارائه شد که با رعایت آن می‌توانید فضایی رسمی و زیبا برای پذیرایی از مهمانان‌تان ایجاد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

بهترین چیدمان مبل برای پذیرایی مربعی شکل

پذیرایی مربعی شکل، فضایی متناسب و کاربردی برای دورهمی‌ها و استراحت است. با چیدمان و دکوراس…