7 رنگ مناسب برای ست کردن با مبل قهوه ای

0
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
انتخاب مبلمان به رنگ قهوه‌ای می‌تواند به دکوراسیون داخلی یک فضا ظاهری زیبا و گرم ببخشد، به شرط آنکه بدانید از چه رنگی برای ست کردن با مبلمان استفاده کنید.
مبل قهوه ای

بعضی از رنگ‌ها در دنیای دکوراسیون هیچگاه از مد نمی‌افتند؛ اما هنگام خرید مبلمان انتخاب بعضی از این رنگ‌ها برای ما ریسک به شمار می‌آید؛ چرا که نمی‌دانیم آن را به چه رنگ‌هایی ست کنیم تا چیدمان خانه به‌روز و اصولی باشد؛ برای مثال انتخاب رنگ قهوه‌ای برای مبلمان جزو آن دسته از رنگ‌های خنثی است که به راحتی می‌توان با دیگر رنگ‌ها ست کرد؛ چنانچه علاقه‌ دارید مبل قهوه ای خریداری کنید و مناسب‌ترین رنگ‌ها برای ست کردن با آن را نمی‌شناسید، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

روانشناسی رنگ قهوه‌ای در دکوراسیون

از دیدگاه بسیاری از روانشناسان استفاده از رنگ قهوه‌ای در دکوراسیون مزایای زیادی به همراه دارد که در ادامه به چند مورد آن اشاره می‌کنیم:

  • رنگ قهوه‌ای به دلیل نزدیکی به رنگ خاک و طبیعت، حس گرما و آرامش را به اتاق می‌بخشد. این رنگ می‌تواند احساس راحتی و آرامش را در فضای اتاق افزایش دهد.
  •  رنگ قهوه‌ای به دلیل ظاهری متمرکز و پرکاربرد خود، احساس ثبات و استحکام را به فضا می‌بخشد؛ همچنین حس قوت و استقلال را در افراد تقویت می‌کند.
  • رنگ قهوه‌ای می‌تواند حس دلپذیری و صمیمیت را به فضای خانه ببخشد؛ طبیعت گرم و دلنشین این رنگ می‌تواند محیطی دوستانه و مهمان‌نواز را ایجاد کند و افراد را به تعامل و ارتباط بیشتر با هم دعوت کند.

مبل قهوه ای

مبل قهوه ای با چه رنگی ست میشود؟

با توج به اینکه رنگ قهوه‌ای در دسته رنگ‌های خنثی قرار دارد، به راحتی می‌توانید آن را با سایر لوازم موجود در خانه هماهنگ کنید. مناسب‌ترین ترکیب رنگ قهوه‌ ای با رنگهای دیگر در دکوراسیون، عبارتند از:

ست کردن مبل قهوه ای با سفید

ترکیب مبل قهوه‌ ای با رنگ سفید می‌تواند زیباترین حالت‌ها را در دکوراسیون خانه به وجود آورد؛ شما می‌توانید از این ترکیب رنگ به چند شکل استفاده کنید:

اگر دیوارها و بیشتر فضای خانه شما به رنگ سفید است، خرید مبل قهوه ای روشن می‌تواند انتخاب بسیار جالبی باشد و فضای پذیرایی شما را از حالت بی‌روحی خارج کند یا اینکه با اضافه کردن تزیینات و اکسسوری‌های سفید رنگ به مبل، شاهد زیبایی بی‌نظیر آن باشید و این قسمت از خانه را به نقطه کانونی خانه تبدیل کنید.

مبل قهوه ای

استفاده از رنگ زرد برای مبل قهوه ای

استفاده از رنگ زرد برای ست کردن آن با رنگ‌های خنثی مانند رنگ قهوه‌ای می‌تواند یک گزینه جالب و زنده برای دکوراسیون باشد. رنگ زرد احساس شادی و انرژی را به فضای خانه منتقل می‌کند و می‌تواند جلوه‌ای روشن و جذاب به مبل قهوه‌ای ببخشد. در زیر چند نکته برای استفاده از رنگ زرد در دکوراسیون مبل قهوه‌ای آورده شده است؛ شما می‌توانید از رنگ زرد برای کوسن، کاغذ دیواری و یا تابلوهای نقاشی استفاده کنید. اگر سبک خانه شما مدرن است، این ترکیب رنگ یک انتخاب عالی به شمار می‌آید.

مطلب پیشنهادی:  هرآنچه که باید قبل از خرید در ضد سرقت بدانید

استفاده از رنگ نارنجی برای ست کردن با مبل قهوه ای

استفاده از رنگ نارنجی به عنوان یک رنگ جذاب و پرانرژی می‌تواند یک انتخاب جالب برای ست کردن با مبل قهوه‌ای باشد. رنگ نارنجی می‌تواند احساس گرما، شادابی و زندگی را به اتاق ببخشد. برای استفاده از این رنگ در کنار مبل قهوه‌ای، می‌توانید از رنگ نارنجی در عناصر دکوراتیو مختلفی مانند پتوها، پرده‌ها، روکش‌ها، یا حتی قسمتی از دیوارها استفاده کنید.  همچنین، رنگ نارنجی می‌تواند باعث تازگی و انرژی مثبت در فضا شود. با این حال، در استفاده از رنگ نارنجی، بهتر است تعادل را حفظ کنید و از آن در میزان مناسب استفاده کنید تا فضا بیش از حد رنگارنگ و جذاب نشود.

مبل قهوه ای

ترکیب رنگ قهوه ای و سبز برای مبل راحتی

ترکیب رنگ قهوه‌ای و سبز برای مبل راحتی می‌تواند یک انتخاب مناسب و هماهنگ باشد. این دو رنگ با هم تعادل زیبا و طبیعی را ایجاد می‌کنند. رنگ قهوه‌ای، احساس راحتی و آرامش را به فضا می‌بخشد. رنگ سبز نیز به عنوان رنگی گرم و  آرام‌بخش، احساس صفا و تازگی را به فضای می‌دهد. از این ترکیب رنگ می‌توانید به گونه‌ای استفاده کنید که مبل قهوه ای، به عنوان عنصر اصلی و از رنگ سبز برای پرده‌ها و یا کوسن برای مبل راحتی استفاده کنید.

مبل قهوه ای

انتخاب رنگ آبی برای ست کردن با مبل قهوه ای 

انتخاب رنگ آبی برای ست کردن با مبل قهوه‌ای می‌تواند یک ترکیب جالب و زیبا باشد. رنگ آبی به عنوان یک رنگ خنثی و آرامش‌بخش، تناسب خوبی با رنگ قهوه‌ای دارد و می‌تواند به فضا احساس تازگی و شادابی ببخشد. برای ست کردن این دو رنگ، می‌توانید از مبلمان قهوه‌ای به عنوان عنصر اصلی استفاده کنید و از رنگ آبی برای پتوها، روکش‌ها و کوسن‌ها استفاده کنید.


پیشنهاد مطالعه: آیا این مقبره در شهرری متعلق به بی بی شهربانو است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

انواع سایبان متحرک ماشین مناسب برای فضاهای کوچک

یکی از روش‌های موثر برای محافظت از وسیله نقلیه در تابستان و زمستان، ساخت یک سایبان برای ما…