هرآنچه که باید قبل از خرید در ضد سرقت بدانید

0
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
اگر قصد خرید درب ضد سرقت برای خانه خود دارید برای آشنایی با انواع آن و نکات مهم قبل از خرید، این مطلب را از دست ندهید.
درب ضد سرقت

مهم‌ترین دغدغه‌‍‌ای که بسیاری از ما هنگام خرید در ضد سرقت با آن مواجه هستیم این است که چه نوع درب ضد سرقتی بخریم ؟ یا اینکه بهترین برند درب ضد سرقت کدام است؟ برای پاسخ به تمام سوال‌های خود در این رابطه، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید تا جامع‌ترین راهنمای خرید درب ضد سرقت را در اختیار شما قرار دهیم.

درب ضد سرقت فلزی بهتر است یا چوبی

یکی از دلایل مهم انتخاب در ضد سرقت برای خانه، امنیت بالای آن است؛ اما به دلیل وجود تنوع بالا در طرح و مدل آن، فهمیدن این موضوع که درب ضد سرقت چی خوبه کمی مشکل است. انتخاب در ضد سرقت فلزی یا چوبی بستگی به نیاز و شرایط شما دارد؛ اما برای راحتی بهتر در تصمیم گیری، ما مزایا و معایب هریک از آن‌ها را برای شما شرح می‌دهیم.

درب ضد سرقت

درب ضد سرقت فلزی

درب‌های فلزی معمولاً دارای ساختار محکم و مقاوم هستند و در برابر ضربه، شکستن و بریدن مقاومت بالایی دارند؛ از سوی یکی از بهترین مزایای درب ضد سرقت فلزی این است که خاصیت ضد حریق دارند و در صورت بروز حریق، می‌توانند انتشار آتش را کنترل کنند و در نهایت درب‌های فلزی دارای دوام و ماندگاری بالاتری نسبت به درب‌های چوبی هستند در برابر عوامل جوی مانند رطوبت و نور خورشید کمتر دچار تغییر شکل می‌شوند.

در ضد سرقت چوبی

درب‌های چوبی اغلب دارای ظاهری زیبا و طبیعی هستند و می‌توانند به زیبایی و طراحی داخلی فضا کمک کنند؛ همچنین درب‌های چوبی قابلیت عایق بودن در برابر صدا و حرارت را دارند. ضخامت بالای درب‌های چوبی می‌تواند به عایق صوتی کمک کند و نفوذ صدا را کاهش دهد. از دیگر مزایای استفاده از این مدل درب‌ها این است که به دلیل تنوع بالا در طرح و رنگ، انتخاب برای شما راحت‌تر است و می‌توانید متناسب با دکوراسیون خانه آن را انتخاب کنید. در نتیجه اگر ایمنی بالا و دوام طولانی مدت اولویت شما است، درب فلزی مناسب‌تر هستند و اگر ظاهر زیبا و انعطاف‌پذیری در طراحی برای شما مهم است، درب چوبی انتخاب بهتری هستند.

نکات مهم قبل از خرید درب ضد سرقت

فرق نمی‌کند که شما در فلزی را انتخاب کنید یا چوبی، برای داشتن بهترین درب ضد سرقت لازم است قبل از خرید به یک‌سری نکات توجه داشته باشید.

درب ضد سرقت

ضخامت و جنس چهار چوب درب ضد سرقت

مهم‌ترین نکته‌ای که باید هنگام خرید درب ضد سرقت مدرن به آن توجه داشت، ضخامت و جنس چوب به کار رفته است؛ چرا که چوب مقاوم، ایمنی درب را در برابر سرقت و آتش بیشتر می‌کند. چوب‌هایی که در ساخت در ضدسرقت استفاده می‌شوند، معمولا از انواع چوب خرده پنبه، چوب تمبردار، چوب پنل شده و چوب لایه‌ای است؛ علاوه بر آن جنس چهار چوب درب ضد سرقت باید از فلزی با آلیاژ خوب باشد و همچنین در محل اتصال ورق ها جوش به صورت مقطعی و جزئی نباشد.

لولای درب ضدسرقت

با توجه به اینکه این مدل درب‌ها وزن بالاتری نسبت به مدل‌های دیگر دارند، بنابراین جنس لولای از اهمیت بالای برخوردار است و باید به گونه‌ای باشد که در برابر ضربه و حرارت مقاوم باشد؛ به عبارت دیگ می‌توان گفت استفاده از لولاهای بلبرینگ‌دار بسیار بهتر است.

مطلب پیشنهادی:  شیک‌ترین و خاص‌ترین مدل‌های طراحی اتاق خواب پسرانه

توجه به جنس چوب درب

توجه به جنس چوبی که در ساختار درب به کار رفته بسیار مهم است؛ معمولا در ساخت این مدل درب‌ها از چوب‌هایی با کیفیت و مقاومی چون چوب سندان، چوب ارزانسنگ و چوب ممتاز استفاده می‌شود؛ از سوی دیگر این نکته را در نظر داشته باشید که جنس چوب باید با شرایط آب‌وهوایی سازگار باشد؛ برای مثال اگر قصد دارید از این درب برای مناطق مرطوب استفاده کنید باید جنس چوب آن مقاوم‌تر از چوبی باشد که می‌خواهید برای مناطق خشک استفاده کنید.

توجه به جنس چوب درب ضد سرقت

توجه به جنس رویه درب ضد سرقت

به طور کلی برای در ضدسرقت، رویه MDF براقیت بیشتری نسبت به رویه pvc دارد؛ در نتیجه اگر قصد دارید درب را در محلی نصب کنید که آفتاب خور باشد و یا رفت و آمد وسایل زیاد باشد، استفاده از رویه MDF اشتباه است؛ چرا که مقاومت کمتری در مقابل آفتاب و خط و خش دارد.

انتخاب ابزار یراق مناسب

جنس ابزار و یراق برای استفاده روی درب‌های ضدسرقت بسیار مهم است؛ بنابراین بهتر است از جنس استیل برای دستگیره‌ها استفاده کنید؛ توجه داشته باشید که هرچه تعداد زبانه‌های قفل بیشتر باشد، از امنیت بالاتری برخوردار است.

درب ضد سرقت

ابعاد درب ضد سرقت

ابعاد درب ضدسرقت به ویژگی‌های اساسی آن بستگی دارد و معمولاً در سایزهای استاندارد تولید می‌شود که ممکن است در کشورهای مختلف متفاوت باشد. اما به طور کلی، ابعاد درب ضد سرقت عبارتند از:

ارتفاع: ارتفاع درب معمولاً بین 190 تا 220 سانتیمتر است. ارتفاع دقیق باید با ارتفاع سقف اتاق سازگاری داشته باشد.

عرض: عرض درب معمولاً بین 70 تا 100 سانتیمتر است. عرض درب باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا اجازه عبور را برای افراد به راحتی فراهم کند.

ضخامت: ضخامت درب ضد سرقت معمولاً بین 4 تا 6 سانتیمتر است. ضخامت درب باید کافی باشد تا مقاومت لازم در برابر ضربه و نفوذ داشته باشد.

قیمت درب ضد سرقت

قیمت درب ضدسرقت به عوامل متعددی بستگی دارد؛ برای مثال مهم‌ترین عاملی که در تعیین قیمت نقش دارد، جنس چوب به کار رفته برای درب است که معمولا درب‌های فلزی گران‌تر از درب‌های چوبی هستند. عامل بعدی ضخامت درب است؛ هرچه درب‌ها ضخیم‌تر و با کیفیت‌تر باشند، قمت بیشتری دارند. انتخاب قفل‌ها و مکانیزم‌های امنیتی بر روی درب نیز از عوامل تاثیرگذار بر قیمت درب هستند؛ بالطبع قفل‌ها و مکانیزم‌های پیچیده‌تر و مطمئن‌تر هزینه‌های بیشتری دارند.

پیشنهاد مطالعه: مهم‌ترین تفاوت پارکت و لمینت که قبل از خرید باید بدانید

تعداد کلمات مطلب: 921

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

اتاق نشیمن ایرانی را چگونه بچینیم؟

یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در دکوراسیون منزل، اتاق نشیمن است. چیدمان اتاق نشیمن ایرانی، نیازمن…