7 ایده ناب برای طراحی راهرو ورودی آپارتمان

0
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تزیین راهرو ورودی خانه می‌تواند به عنوان یکی از مهم‌ترین قسمت‌های دکوراسیون داخلی به شمار آید؛ چرا که این قسمت نقطه کانونی خانه است و اولین جایی است که مهمانان شما با آن مواجه می‌شوند.
طراحی راهرو ورودی آپارتمان

در بسیاری از مواقع ما هنگام چیدمان خانه نسبت به راهرو ورودی بسیار بی‌اهمیت هستیم؛ چرا که بر این باوریم این قسمت کمتر از سایر قسمت‌ها در معرض دید دیگران قرار می‌گیرد؛ در حالی که طراحی راهرو ورودی آپارتمان، می‌تواند زیبایی دکوراسیون خانه ما را از همان ابتدا به رخ دیگران بکشد. برای تزیین راهرو ورودی، نیازی نیست که هزینه بالایی بپردازید با رعایت چند نکته ساده می‌توانید زیباترین دکوراسیون را داشته باشید؛ برای آشنایی با ابن ایده‌ها تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

بهترین روش برای تزیین راهرو ورودی آپارتمان

تزیین راهرو ورودی، نقش بسزایی در دکوراسیون خانه دارد و به شما کمک می‌کند تا فضای زیبا و دلنشینی را برای خود و مهمانان  به وجود آورید. بهترین روش برای طراحی راهرو ورودی آپارتمان عبارتند از:

طراحی راهرو ورودی آپارتمان

استفاده از فرش و گلیم مناسب برای کف راهرو

هرگز کف راهروی خانه را هر چقدر هم که طول آن کوتاه باشد خالی نگذارید؛ استفاده از فرش و گلیم برای تزیین کف راهرو، یکی از روش‌های ساده و کارآمد برای ایجاد فضای دلنشین و زیبا در خانه است؛ به شرط آنکه اندازه و شکل فرش باید متناسب با اندازه کف راهرو باشد تا به طور کامل بر روی کف قرار گیرد و  رنگ و الگوی فرش باید با سایر عناصر دکوراسیون راهرو ورودی هماهنگ باشد.

استفاده از گل و گیاه برای  طراحی راهرو ورودی آپارتمان

استفاده از گل  و گیاه برای تزیین راهرو ورودی یک انتخاب مناسب است مخصوصا برای راهروهایی که باریک هستند و فضای کمی دارند؛ اما توجه داشته باشید که باید گیاهانی را برای استفاده در راهرو انتخاب کرد که، با شرایط نوری و دمای محیط راهرو سازگار باشند. همچنین برای ایجاد فضایی زیبا و منظم در راهرو ورودی آپارتمان، باید گیاهان را در جای مناسب و با فاصله‌های منظم از یکدیگر قرار دهید.

اینه کاری راهرو ورودی

انتخاب یک آینه زیبا برای طراحی راهرو ورودی آپارتمان، می‌تواند دکوراسیون خانه شما را زیباتر و بزرگ‌تر از حد معمول نشان دهد؛ از سوی دیگر برای ایجاد تاثیر بیشتر در راهرو ورودی، باید آینه را در جای مناسب و در نقطه‌ای قرار دهید که بتوانید از آن بهترین استفاده را ببرید. جای مناسب برای قرار دادن آینه، در نزدیکی یا پشت درب ورودی است.

مطلب پیشنهادی:  انتخاب زیبا‌ترین رنگ پرده برای اتاق نشیمن

طراحی راهرو ورودی آپارتمان

استفاده از مجسمه‌های کوچک برای تزیین راهرو ورودی

هنگام انتخاب مجسمه توجه داشته باشید که باید مجسمه‌هایی را انتخاب کنید که با سایر عناصر دکوراسیونی راهرو هماهنگ باشند تا بتوانند فضا را بزرگ‌تر جلوه دهند؛ همچنین برای ایجاد تاثیر بیشتر در راهرو ورودی، باید مجسمه‌های کوچک را در جای مناسب و در نقطه‌ای قرار دهید که بتوانید از آن بهترین استفاده را ببرید. برای مثال بهتر است مجسمه‌ها را در نزدیکی یا در پشت در ورودی قرار دهید.

طراحی راهرو ورودی آپارتمان با نورپردازی مناسب 

نورپردازی مناسب می‌تواند به شما کمک کند تا راهرو ورودی آپارتمانتان به شکلی زیبا و شاداب طراحی شود. برای ایجاد فضای دلنشین و صمیمیت بیشتر، بهتر است از نورهای گرم استفاده کنید؛ اگر فضای راهرو شما کوچک است می‌توانید با ایجاد نورهای دایره‌ای، فضا را بزرگ‌تر نشان دهید.

طراحی راهرو ورودی آپارتمان

قرار دادن کمد لباس مناسب هنگام طراحی راهرو ورودی آپارتمان

اگر به دنبال یک راهکار جذاب و کاربردی برای تزیین راهرو ورودی آپارتمانتان هستید، قرار دادن کمد لباس مناسب می‌تواند گزینه خوبی باشد. با قرار دادن یک کمد لباس در راهرو ورودی، علاوه بر این که فضای اضافی برای ذخیره وسایل خود دارید، می‌توانید به دکوراسیون راهرو ورودی خود زیبایی خاصی ببخشید؛ اما برای قرار دادن کمد لباس در راهرو ورودی، باید به ابعاد کمد و محل قرار دادن آن توجه کنید. باید از کمدی با اندازه مناسب استفاده کنید و محلی را انتخاب کنید که فضای کافی برای رفت‌وآمد داشته باشید.

پیشنهاد مطالعه: 3 ترکیب خانگی و موثر برای از بین بردن سوسک در خانه!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

بهترین چیدمان مبلمان کلاسیک و داشتن منزلی شیک

چیدمان مبلمان کلاسیک می‌تواند به روش‌های مختلفی انجام شود و به سلیقه شخصی، نوع فضا و تعداد…