این ساحل زباله‌های شما را به سنگ‌ریزه‌های شیشه‌ای رنگی تبدیل می‌کند!

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یکی از زیباترین سواحل دنیا، ساحل شیشه‌ای کالیفرنیا امریکاست که برعکس تمام دنیا، نه از ماسه شکل گرفته نه از صخره! این ساحل شما را شگفت‌زده می‌کند و زیباترین تصویر از یک خلیج را به شما هدیه می‌دهد.
ساحل شیشه ای کالیفرنیا

ساحل شیشه ای کالیفرنیا یک ساحل استثنایی است که مانند آن را در کمتر جایی در دنیا می‌توان پیدا کرد. این ساحل یک ویژگی منحصربه‌فرد دارد. دلتامگ در این مقاله به معرفی یکی از زیباترین سواحل امریکا پرداخته است، با ما همراه باشید.

ساحل شیشه ای کالیفرنیا چگونه شکل گرفته است؟

وقتی اسم ساحل دریا می‌آید چه تصویری در ذهن شما نقش می‌بندد؟ ساحلی مملو از شن‌های طلایی که نور خورشید را در کنار امواج آرام و پی‌درپی دریا منعکس می‌کنند؟ یا صخره‌های سنگی که امواج خروشان آن‌ها را شکل می‌دهند؟ اما در دنیا سواحل متفاوت‌تری هم وجود دارد. سواحلی اعجاب‌انگیز که می‌توانند تصورات شما را از ساحل دریا تغییر دهند. ساحل شیشه ای کالیفرنیا نمونه‌ای از این سواحل است.

چشم انداز ساحل

ساحل شیشه‌ ای کایفرنیا یک ساحل معروف است که در پارک ایالتی مک کریچر در نزدیکی شهر فورت براگ، کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا واقع شده است. این شهر به دلیل فراوانی سنگ‌ریزه‌های شیشه‌ای رنگارنگ و صاف که خط ساحلی را پوشانده است، شناخته و مشهور شده است. ساحل شیشه ای کالیفرنیا نام خود را از تکه‌های شیشه‌ای بی‌شماری گرفته است که در اثر حرکت بی‌امان امواج شکل گرفته و صیقل داده شده‌اند.

سنگریزه شیشه ای

پیدایش ساحل شیشه‌ ای کالیفرنیا به اوایل قرن بیستم بازمی‌گردد، زمانی که این منطقه به‌عنوان محل تخلیه و دفن اشکال مختلف و انواع زباله از جمله بطری‌های شیشه‌ای، زباله‌های خانگی و مواد صنعتی مورد استفاده قرار می‌گرفت. با گذشت زمان، امواج به شیشه‌های دور ریخته شده می‌کوبیدند و آن را به قطعات کوچک، صاف و گرد تبدیل می‌کردند.

مطلب پیشنهادی:  شیک‌ترین رنگ رژ لب که در سال جدید شدیدا مد شده‌اند

در اواخر دهه 1960 میلادی، پس از تلاش‌های فراوان فعالان محیط‌زیست عمل تخلیه و دفن زباله در این ساحل در نهایت متوقف شد و ساحل بسته شد. بااین‌حال، موج‌های خروشان دریا همچنان بی‌امان بر زباله‌های می‌کوبیدند و به شستن تکه‌های شیشه در ساحل ادامه ‌می‌دادند و به‌تدریج ساحل را به موزاییکی رنگارنگ از شیشه‌های استثنایی دریایی تبدیل کردند.

زباله شیشه ای

سال‌ها باید می‌گذشت که طبیعت خودش را از خطاهای انسانی پاک‌سازی و به بهترین شکل ممکن خودسازی کند!

امروزه، ساحل شیشه ای کالیفرنیا یک جاذبه توریستی محبوب است که بازدیدکنندگان را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند. این منطقه حفاظت‌شده بازدیدکنندگان را تشویق می‌کند تا ضمن احترام به محیط‌زیست، زیبایی‌های طبیعی و محیط‌زیست را ارج نهند و ساختارهای شیشه‌ای منحصربه‌فرد ساحل را تحسین کنند. توجه به این نکته مهم است که برای حفظ اکوسیستم شکننده و آسیب‌پذیر، برداشتن سنگ‌ریزه‌های شیشه‌ای از ساحل شیشه ای کالیفرنیا ممنوع است.

غروب آفتاب

پیشنهاد مطالعه: مردی که افسانه فرهاد کوه‌کن را زنده کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

کوچک کردن طبیعی بینی تنها با یک زنجبیل

بسیاری از مردم، از فرم بینی خود ناراضی هستند و دوست دارند که بینیشان خوش فرم باشد به همین …