تاثیر فوق‌العاده جوش‌شیرین برای تمیز کردن یخچال

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بی‌توجهی به تمیز کردن یخچال باعث رشد باکتر‌یها می‌شود که در مدت زمان می‌تواند سلامتی شما را به خطر بیندازد. برای پاک کردن آن در سریع‌ترین زمان ممکن این ماده بسیار کاربردی است.
تمیزکردن یخچال 

یخچال جزو آن دسته از وسایل در آشپزخانه است که روزانه با آن سروکار داریم؛ بنابراین تمیز بودن داخل آن برای سلامتی ما بسیار مهم است. مهم‌ترین سوالی که بسیاری از خانم‌ها با آن مواجه می‌شوند این است که داخل یخچال را با چی تمیز کنیم ؟ امروز در این مطلب از دلتامگ قصد داریم بهترین مواد خانگی برای تمیز کردن یخچال را به شما معرفی کنیم.

بهترین روش تمیز کردن یخچال

برای تمیز کردن یخچال ابتدا لازم است تمام مواد غذایی داخل آن را خالی کنید تا در زمان صرفه‌جویی شود. سعی کنید برای جلوگیری از خراب شدن مواد غذایی، پاک کردن یخچال بیشتر از یک ساعت طول نکشد. بهترین زمان برای مرتب کردن یخچال سه ماه یکبار است.

برای از بین بردن لکه و بوی نامطبوع در یخچال، نیازی به استفاده از مواد شوینده قوی نیست؛ چرا که با ترکیب چند مواد خانگی می‌توانید سرسخت‌ترین لکه‌ها را از بین ببرید؛ برای از بین بردن بوی بد در یخچال نیز می‌توانید از وانیل استفاده کنید. به این صورت که مقداری وانیل را در ظرفی بریزید و در قسمتی از یخچال قرار دهید.

تمیزکردن یخچال 

تمیز کردن یخچال با جوش شیرین

استفاده از جوش‌شیرین برای پاک کردن یخچال بسیار کاربردی و کم ضرر است؛ قدرت پاک کنندگی این ماده بسیار بالا است و می‌تواند بوی بد و لکه‌های سرسخت را از بین ببرد؛ علاوه بر آن استفاده از جوش‌شیرین به ضدعفونی کردن داخل یخچال نیز بسیار کمک می‌کند. برای تمیز کردن یخچال با جوش شیرین تنها کافی است مراحل زیر را به دقت انجام دهید:

ابتدا در یک قابلمه، مقداری آب را به جوش بیاورید. سپس به آب جوش‌شیرین و مقداری شکر اضافه کنید و آن را به آرامی هم بزنید تا شکر کاملاً حل شود؛ سپس یک اسفنج تمیز یا پارچه نرم را به این محلول آغشته کنید و به نقاطی که لکه شده بمالید؛ یک ربع زمان دهید و در نهایت با استفاده از یک دستمال مرطوب تمام سطح را پاک کنید. برای تمیز کردن لاستیک درب یخچال با این محلول نیز می‌توانید پارچه را در محلول جوش‌شیرین بزنید و لاستیک را با آن تمیز کند؛ توجه داشته باشید برای جلوگیری از ترک خوردن لاستیک یخچال، حتما بعد از تمیز کردن لاستیک به خوبی آن را خشک کنید.

تمیز کردن یخچال

تمیز کردن یخچال با سرکه

یخچال جزو آن دسته از وسایل آشپزخانه است که به دلیل استفاده زیاد به سرعت کثیف می‌شود و بوی نامطبوعی می‌گیرد؛ ساده‌ترین راه برای از بین بردن بوی نامطبوع یخچال، استفاده از سرکه است؛ خاصیت اسیدی این ماده به سرعت بوی بد را از بین می‌برد و از آن مهم‌تر اسفاده از آن برای بدن ضرر ندارد.

مطلب پیشنهادی:  طرز تهیه سفیدآب در خانه؛ لایه بردار خانگی بسازید

در این روش تنها کافی است مانند مراحل قبل یخچال را از برق کشیده، مواد غذایی آن را خارج کنید؛ سپس در یک ظرف مناسب به مقدار مساوی سرکه و آب را مخلوط کرده و با استفاده از یک دستمال، محلول را به تمام قسمت‌های یخچال بزنید و بعد از 15 دقیقه با دستمال و آب سطح یخچال را تمیز کنید.

نحوه تمیز کردن یخچال سیلور

برای تمیز کردن بدنه یخچال سیلور، نمی‌توانید از هر محلولی استفاده کرد و نیاز به دقت بیشتری دارد؛ چرا که استفاده از یک پاک کننده نامناسب می‌تواند به رنگ یخچال آسیب بزند.

بهترین ماده برای تمیز کردن بدنه یخچال ، استفاده از ترکیب سرکه و آب است. این ترکیب به راحتی لکه و چربی به وجود آمده روی یخچال را از بین می‌برد. برای استفاده از این محلول، سرکه و آب را به نسبت یک به چهار ترکیب کنید و با استفاده از اسفنج به آرامی روی بدنه بکشید و با استفاده از یک دستمال مرطوب آن را پاک کنید. برای جلوگیری از خشک و لکه روی بدنه، حتما در آخر بدنه یخچال را خشک کنید.

تمیز کردن یخچال

برای مرتب ماندن یخچال چه باید کرد

برای مرتب ماندن یخچال بهتر است غذاهای اضافه را در ظرف‌های کوچک بسته‌بندی کردن و درون یخچال قرار دهید تا فضای کافی برای چیدمان باقی وسایل در اختیار داشته باشید. داروها را در سبد مخصوص بریزید و تاریخ مصرف آن‌ها را چک کنید. محتویات داخل یخچال را دسته‌بندی کنید. برای مثال بخشی را برای مواد خام، بخشی را برای مواد پخته و بخشی را برای نوشیدنی‌ها در نظر بگیرید. با رعایت این نکات یخچال شما برای مدت بیشتری تمیز می‌ماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

با این روش چین و چروک پوستتان را از بین ببرید

از بین بردن چین و چروک پوست خواسته اکثر افراد است و همواره برای دستیابی به آن تلاش می‌کنند…