معبد بهشت؛ جایی که صدای فرشتگان در آن به گوش می‌رسد!

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
حتما تابه‌حال نام معابد بسیاری را شنیده‌اید؛ اما معبد بهشت قطعا می‌تواند یک جای متفاوت و اسرارآمیز باشد. این معبد پیونددهنده، تاریخ، فرهنگ، نمادها و افسانه‌های مردم سرزمین اژدها به یکدیگر است.
معبد بهشت

معبد بهشت یکی از زیباترین معابد جهان است که سفر به آن و دیدن شکوه و زیبایی آن هر انسانی را به وجد می‌آورد. در این مقاله از دلتامگ سفری به قلب افسانه‌های شرق جهان داشته باشید.

چه چیزی معبد بهشت را متفاوت کرده است؟

معبد بهشت بانام معبد آسمان در چین شهرت دارد. این معبد زیبا و شگفت‌انگیز را می‌توان یکی از بزرگ‌ترین شاهکارهای چوبی جهان دانست که حتی در فهرست آثار جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است. معماری عجیب این معبد از یک مربع و یک دایره تشکیل شده است که رابطه بین زمین و آسمان را به تصویر می‌کشند. همین سبب شده که خیلی‌ها این معبد را دروازه‌ای برای ورود به بهشت از روی زمین بدانند!

چه چیزی معبد بهشت را متفاوت کرده است؟

چرا معبد بهشت در چین بسیار مهم است؟

ساخت معبد آسمان به زمان امپراتوری سلسله مینگ برمی‌گردد. شخص امپراتور ژو دی دستور ساخت این معبد را صادر کرده است. بر هر امپراتوری واجب بود که 3 بار در سال به این معبد برود. یک‌بار در اولین روز بهار، یک‌بار در طولانی‌ترین شب سال و یک‌بار هم در سالروز تولد خود باید برای سپاسگزاری و نیایش به این معبد می‌رفتند. نکته جالب و عجیب این است که نشانه مشروعیت امپراتورهای چین بارش و محصول فراوان بوده، پس آن‌ها بیشتر به این معبد می‌رفتند و دعا می‌کردند تا درهای آسمان به رویشان باز شود و خشک‌سالی از کشورشان رخت بربندد.

چرا معبد بهشت در چین بسیار مهم است؟

جاذبه‌های عجیب معبد بهشت

در این معبد سالنی به نام چی نیان وجود دارد که بسیار زیبا و عجیب است. این سالن روی پایه‌های غول‌پیکری از جنس سنگ مرمر قرار گرفته درحالی‌که خود سالن تماما از چوب ساخته شده و در مصالح آن هیچ میخ یا فلزی به کار نرفته است.

مطلب پیشنهادی:  بیمارستان ترسناک ارواح سرگردان

یکی دیگر از جاذبه‌های معبد بهشت در پکن می‌توان به محراب یوان چیو اشاره کرد، این محراب به‌صورت یک سکوی دایره‌ای شکل و سه‌طبقه ساخته شده و هدف اولیه از ساخت این معبد دعا برای آب‌وهوای خوب بوده است که توسط امپراتور جیاجینگ و در سال 1550 احداث و در سال 1740 نیز بازسازی شده است.

دیواری که از آن صدای فرشتگان شنیده می‌شود!

در معبد بهشت دیواری وجود دارد که به آن دیوار انعکاس می‌گویند. در قسمتی از معبد دیواری دایره‌ای شکل وجود دارد که اگر روبه‌روی آن بایستید، صدایی خواهید شنید که مردم محلی معتقدند این صدا زمینی نیست و متعلق به فرشته‌ها و آسمان‌هاست.

دیوار انعکاس معبد آسمان

معبد بهشت چین کجاست؟

این معبد یکی از زیباترین جاهای دیدنی چین است که در جنوب شرقی شهر پکن قرار گرفته است. این نیایشگاه تاریخی متعلق به آئین تائو است؛ اما در میان تمامی چینی‌ها از اعتبار و اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

کفش کالج مردانه را با چه لباس‌هایی ست کنیم؟

کفش کالج مردانه از جمله کفش‌های راحت و شیک است که همه آقایان باید یکی از آن داشته باشند. ک…