5 قدم تا داشتن اتاق خوابی شیک و مدرن به سبک هتل

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تزیین تخت خواب به شیوه هتل می‌تواند به ایجاد یک ظاهر شیک و لوکس برای اتاق خواب شما کمک کند. برای داشتن تخت‌خوابی مرتب به این سبک با ما همراه باشید.
مرتب کردن تخت خواب

مرتب کردن تخت خواب جزو یکی از عادت‌هایی است که همه ما روزانه آن را انجام می‌دهیم. اما داشتن یک تخت مرتب به سبک هتل شرایط متفاوتی دارد. بسیاری از افراد فکر می‌کنند که مرتب کردن تخت خواب به این شکل آن‌هم به صورت روزانه، کار زمان‌بر و بیهوده‌ای است؛ در صورتی که برای داشتن اتاق خوابی شیک و مرتب تنها کافی است با ترفندهای آن آشنا باشید؛ آن وقت می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان تخت را مرتب کنید؛ برای آشنایی با این ترفندها، تا پایان مطلب با دلتامگ همراه باشید.

نحوه مرتب کردن تخت خواب به سبک هتل

مرتب کردن تخت خواب به سبک هتل می‌تواند به ایجاد فضای شیک و آرام اتاق خواب کمک کند. برای مرتب کردن اتاق به سبک هتل به چند نکته توجه کنید:

 

مرتب کردن تخت خواب

فضایی مناسب برای تخت در نظر بگیرید

با توجه به سبک طراحی و اندازه اتاق خواب، اگر فضای کافی دارید، تخت خواب را در وسط اتاق قرار دهید تا بتوانید به راحتی به تمام نقاط تخت دسترسی داشته باشید؛ در غیر این صورت اگر فضای اتاق شما کوچک است، بهترین چیدمان تخت خواب دو نفره به گونه‌ای است که یک قسمت تخت به دیوار چسبیده باشد. اینگونه فضای بیشتری برای رفت‌وآمد در اتاق دارید.

مرتب کردن ملافه

اولین قدم برای مرتب کردن تخت خواب ، مرتب کردن ملافه است. ابتدا تمام ملافه و بالش‌ها را روی میز یا صندلی در اتاق قرار دهید تا بتوانید مرتب کردن تخت را از قسمت زیر شروع کنید. سپس قسمتی از ملافه که بلندتر است را روی لبه بالایی تخت قرار دهید و آن را از همان طرف تا انتها بکشید. بعد از آنکه چهارگوشه ملافه را مرتب کردید، سعی کنید تمام چین و چروک‌های آن را صاف کنید.

مرتب کردن تخت خواب

از یک ملافه تزیینی برای مرتب کردن تخت خواب استفاده کنید

استفاده از یک ملافه تزیینی می‌تواند به طراحی و مرتب کردن تخت خواب شما جلوه‌ای زیبا و شیک بدهد. برای انتخاب ملافه تزیینی و طریقه انداختن روتختی به چند نکته توجه داشته باشید.

  • ملافه‌ باید با سبک دکوراسیون داخلی اتاق خوابتان هماهنگ باشد.
  • اگر از بالشتک‌های متعدد استفاده می‌کنید، می‌توانید ملافه را در وسط تخت خواب قرار دهید و بالشتک‌ها را در دو طرف آن بچینید؛ اینگونه ترتیب و تناسب بین ملافه و بالشتک‌ها حفظ می‌شود.
  • اگر ملافه تزیینی شما کوچک است به طوری که تمام تخت را پوشش نمی‌دهد، بهتر است ملافه را در وسط تخت پهن کنید و توجه داشته باشید که طرح ملافه در مرکز قرار بگیرد.
  • مطمئن شوید که ملافه به طور مساوی از هر طرف تخت آویزان شده است.
مطلب پیشنهادی:  استفاده از سقف عرشه فولادی در سازه های بتنی

قرار دادن اصولی بالش روی تخت

بعد از مرتب‌کردن  ملافه‌ها، نوبت به بالش‌ها می‌رسد. برای زیباتر شدن تخت بهتر است از باش‌های بیشتری استفاده کنید. چیدمان بالش‌ها به سبک هتل نیازمند رعایت یک‌سری اصول و قواعد است. اولین قانون این است که از ابعاد بالش‌های استاندارد برای تخت استفاده کنید. در مرحله بعد بالش‌هایی را که برای خواب به آن نیاز دارید، به صورت افقی و در نزدیکی سر تخت خواب قرار دهید. در مرحله بعد بالشتک‎‌های تزیینی را روی آن قرار دهید؛ اینگونه با ایجاد یک لایه بندی به زیبایی تخت خواب خود کمک می‌کنید.

مرتب کردن تخت خواب

پهن کردن لایه نهایی تخت‌خواب

آخرین مرحله برای مرتب کردن تخت خواب ، انتخاب یک پتو یا رو تختی زیبا است؛ بهتر است روتختی که انتخاب می‌کنید نقش آن با لایه‌های زیرین تخت‌خواب و بالش‌ها هماهنگ باشد؛ اینگونه دکوراسیونی یکدست و زیبا خواهید داشت.

پیشنهاد مطالعه: پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین کاغذ دیواری‌های سال را ببینید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

تزیین باغچه با ایده‌های خلاقانه و بکر

به گزارش دلتا تزیین باغچه خانه، به شما روح و جان تازه‌ای می‌دهد و شما می‌توانید از نگاه کر…