4 ترکیب معجزه‌آسا برای تمیز کردن لاستیک ماشین لباسشویی!

0
3
زمان مطالعه: 4 دقیقه
اگر شما هم با مشکل پاک کردن جرم لاستیک ماشین ظرفشویی مواجه هستید و لباس‌های شما بعد از سشتشو بوی بدی می‌دهد، برای حل آن با ما همراه باشید.
تمیز کردن لاستیک ماشین لباسشویی 

ماشی لباسشویی جزو پرکاربردترین وسایل در خانه است و با توجه به اینکه مدام با آب و رطوبت سروکار دارد؛ بنابراین بیشتر در معرض قارچ و باکتری قرار می‌گیرد. از سوی دیگر این تجمع باکتری‌ها با جمع شدن مو، پرز لباس و … بیشتر می‌شود؛ در نتیجه قبل از آنکه سلامتی شما به خطر بیفتد؛ نسبت به از بین بردن لجن ماشین لباسشویی اقدام کنید. برای آشنایی با نحوه تمیز کردن لاستیک ماشین لباسشویی ، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

روش تمیز کردن لاستیک ماشین لباسشویی

تمیز کردن لاستیک ماشین لباسشویی 

شما با انتخاب بهترین جرم گیر ماشین لباسشویی می‌توانید به راحتی و در کمترین مدت زمان ممکن، ماشین لباسشویی خود را مانند روز اول تمیز و درخشان کنید. برای انتخاب محلول حتما نیازی نیست که از جرم گیرهای صنعتی استفاده کنید و سلامت خود را به خطر بیندازید؛ چرا که بعضی از محلول‌های خانگی نیز اگر به درستی استفاده شوند نتیجه‌ای بسیار خوب به همراه دارند.

جرم گیری ماشین لباسشویی با جوش شیرین و سرکه

ساده‌‎ترین روش برای تمیز کردن لاستیک ماشین لباسشویی که برای سلامتی شما هم ضرر ندارد، استفاده از ترکیب سرکه و جوش شیرین است. در این روش کافی است مقداری جوش شیرین را با سرکه مخلوط کنید و در قسمت جای پودر بریزید و ماشین را همانطور خالی از البسه روشن کنید؛ سعی کنید درجه آب ماشین لباسشویی را روی 90 درجه تنظیم کنید و در آخر نیز داخل لاستیک را به خوبی خشک کنید.

تمیز کردن لاستیک ماشین لباسشویی 

استفاده از اسید سیتریک برای تمیز کردن لاستیک ماشین لباسشویی

بهترین شیوه برای تميز كردن لاستيك درب ماشين لباسشويي و از بین بردن کپک‌های آن، اسید سیتریک است. بسیاری از ما بر این باوریم که استفاده از اسید سیتریک تاثیر مخربی بر روی لاستیک ماشین لباسشویی می‌‎گذارد؛ در صورتی که باید گفت این ماده آنقدر قوی نیست که باعث خرابی ماشین لباسشویی شود و در مقابل بویی تازه به لباسشویی شما هدیه می‌دهد.

برای استفاده از این مواد کافی است مقداری پودر اسید سیتریک یا موادی که حاوی اسید سیتریک باشد مانند لیمو را در مقداری آب مخلوط کنید، سپس یک اسفنج یا پارچه را به این مخلوط آغشته کنید و لاستیک ماشین لباسشویی را با دقت تمیز کنید و برای پاک کردن لکه‌های قدیمی‌تر از مسواک استفاده نمایید. در آخر نیز به خوبی ماشین را آبکشی کنید.

تمیز کردن لاستیک ماشین لباسشویی با کلر

طرز تمیز کردن لاستیک ماشین لباسشویی ال جی ، سامسونگ و مدل‌های دیگر تقریبا یکی است و برای مطمئن شدن بهتر است که به دفترچه راهنما مراجعه کنید. برای مثال اگر کپک زدگی درون ماشین لباسشویی شما به حدی باشد که نتوان با استفاده از مواد بالا آن را تمیز کرد و هنگام شستشو لباس بوی کپک می‌گیرد، استفاده از کلر انتخاب مناسبی است؛ اما در نظر داشته باشید با وجود قدرت پاک کنندگی این ماده ممکن است به لاستیک ماشین لباسشویی شما آسیب وارد شود.

مطلب پیشنهادی:  3 ایده کاربردی انتخاب پرده مناسب برای خانه های کوچک

در این روش لازم است مقداری کلر و آب را به نسبت 50/50 مخلوط کنید، استفاده از دستکش را فراموش نکنید. سپس یک پارچه تمیز را به این مخلوط آغشته کنید و به خوبی لاستیک را تمیز کنید، اگر لکه سخت و قدیمی است از مسواک استفاده کنید و در نهایت ماشین را به خوبی آبکشی کنید.

تمیز کردن لاستیک ماشین لباسشویی 

استفاده از خمیر دندان برای برای پاك كردن لاستيك ماشين لباسشويي

خمیر دندان جزو آن دسته از وسایلی به شمار می‌آید که در خانه هریک از ما وجود دارد و برای تمیز کردن لاستیک ماشین لباسشویی می‌توانید از این ماده معجزه‌انگیز کمک بگیرید تا شاهد قدرت تمیز کنندگی آن باشید.  در این روش مقداری خمیر دندان را روی یک مسواک، پارچه یا اسفنج قرار دهید و با استفاده از آن لاستیک را به خوبی تمیز کنید و در نهایت لاستیک ماشین را بشویید

برای جلوگیری از تجمع کپک روی لاستیک ماشین لباسشویی چه باید کرد؟

بهترین راه برای جلوگیری از به وجود آمدن جرم و کثیفی روی لاستیک ماشین لباسشویی، تمیز کردن مداوم آن است مخصوصا هنگامی که شستشوی لباس‌ها به اتمام رسیده است هنگامی که لباس‌ها را از ماشین خارج کردید با استفاده از یک حوله تمیز به خوبی تمام درب و قسمت‌های ماشین را خشک کنید. دومین دلیلی که باعث به وجود آمدن کپک روی لاستیک می‌شود، شستشوی لباس با درجه پایین آب است؛ در چنین مواقعی آب قدرت کافی را ندارد که مواد شوینده را از داخل ماشین پاک کند و به مرور زمان کپک ایجاد می‌شود.

تمیز کردن لاستیک ماشین لباسشویی 

تعداد کلمات مطلب: 725

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

انتخاب بهترین رنگ مبلمان با توجه به دکوراسیون

انتخاب بهترین رنگ مبلمان با توجه به دکوراسیون منزل شما می تواند به عوامل مختلفی از جمله سب…