چند نکته کلیدی در طراحی نمای ایده‌آل برای ساختمان

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نمای ساختمان شما معرف فکر و اعتقاد و سلیقه و شخصیت شماست. هرچه این نما زیباتر باشد، شخصیت شما را برجسته‌تر نشان خواهد داد.
نمای ایده آل برای ساختمان

اگر قصد بازسازی و نوسازی منزلتان را دارید یا در حال تلاش برای ساخت خانه‌ای جدید هستید، نمای ایده آل برای ساختمان می‌تواند مدت‌ها فکر شما را درگیر کند. شخصیت و معرفی‌نامه شما به دنیای بیرون از خانه‌تان تنها از راه جلوه و نمای بیرونی ساختمانتان امکان‌پذیر است. در انتخاب نمای ایده آل برای ساختمان شما به دنبال چه ظاهری برای منزلتان هستید؟ کلاسیک، مینیمالیستی یا مدرن؟ سبک نمای خانه‌تان درهرحال باید به‌گونه‌ای تعریف شود که با ظاهر خانه شما همخوانی داشته باشد. البته عملکرد، امنیت، نورپردازی و… دیگر مواردی هستند که در طراحی نمای ساختمان باید به آن‌ها نیز توجه کرد. با دلتامگ همراه شوید تا در این مقاله بعضی از این ویژگی‌ها را مورد بررسی قرار دهیم.

نمای ساختمان

 

چگونه نمای ایده آل برای ساختمان طراحی کنیم؟

انتخاب رنگ، متریال، خطوط و اشکال هندسی در طراحی نمای ایده آل برای ساختمان فرایند پیچیده‌ای است اگر به دست افراد خبره و حرفه‌ای انجام نشود، قطعا در نهایت رضایت ما را جلب نخواهد کرد.

از چه جنبه‌هایی باید مراقبت کنیم؟

یکی از سوالات اساسی در هنگام طراحی نمای ایده آل برای ساختمان این است که چه مقدار امنیت برای ساختمانمان می‌خواهیم؟ مسلما اگر ما در یک محله‌ سرپوشیده زندگی می‌کنیم، به سیستم‌های امنیتی کمتری نسبت به ساختمان‌های کنار خیابان نیاز داریم.

نمای مدرن ساختمان

بخش‌های مهم مورد استفاده ما در ساختمان

عنصر دیگری که باید در طراحی نمای ایده آل برای ساختمان در نظر بگیریم، بحث کارکرد و عملکرد ما است. برای بعضی‌ها فقط داشتن درب جلویی منزل کافی است؛ اما بعضی دیگر ترجیح می‌دهند منزلشان یک حیاط پشتی و درب اضطراری نیز داشته باشد. یا اینکه قسمت جلویی ساختمان به‌صورت پارکینگ سرپوشیده برای محافظت از ماشینشان ساخته شود.

مطلب پیشنهادی:  با جدیدترین مدل های عینک آفتابی آشنا شوید

نورپردازی

نورپردازی نیز مسئله‌ای اساسی در طراحی نمای منزل محسوب می‌شود. نمای منزلتان را هم در شب و هم در روز متصور شوید تا از نظر زیبایی‌شناختی به یک نتیجه مثبت برسید. شما دوست دارید کدام قسمت منزلتان با نورهای فواره‌ای یا باغچه‌های کوچک و زیبا، برجسته‌تر به نظر بیاید؟

نمای کلاسیک ساختمان

ست‌کردن رنگ‌های نمای ساختمان

دکوراسیون داخلی خانه تاثیر زیادی روی انتخاب پالت رنگی نمای ایده آل برای ساختمان دارد. به همان اندازه نیز به رنگ‌های کاربردی در طراحی داخلی ساختمان، متریال مورد استفاده و پرداخت آن‌ها هم‌بستگی دارد. آجرها را می‌توان در رنگ‌های متنوع از تیره تا روشن یافت. بتن می‌تواند خاکستری یا رنگی باشد و حتی چوب‌ها می‌توانند رنگ‌های سرد یا گرم داشته باشند. پس با بازی با متریال نمای بیرونی می‌توانید جلوه‌های بصری زیبا و متنوعی را ایجاد کنید.

پایه رنگ خنثی در طراحی نمای ساختمان

انتخاب یک‌رنگ خنثی به‌عنوان پایه مانند سفید یا خاکستری همراه بعضی رنگ‌های برجسته مانند قرمز، می‌تواند راه خوبی برای شخصیت دادن به نمای ساختمان باشد. این ویژگی وقتی بیشتر به چشم می‌آید که سبک نمای منزلمان معاصر و مدرن باشد.

نما ساختمان با گیاهان

پیشنهاد مطالعه: برای کاهش هزینه گچ‌کاری خانه، از این ترفند استفاده کنید

تعداد کلمات مطلب: 464

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

کوه های مریخی ایران کجاست؟

کوه‌های مریخی ایران را تا به حال دیده‌اید؟ کوه‌های مریخی چابهار یکی از جاذبه‌های طبیعی شگف…