4 ترکیب معجزه‌آسا برای از بین بردن جرم دمپایی!

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
با استفاده از چند ترکیب خانگی و کم ضرر به راحتی می‌توانید دمپایی‌های خود را مانند روز اول زیبا و تمیز کنید.
از بین بردن جرم دمپایی

در زندگی هریک از ما دمپایی جزو پرکاربردترین وسایلی است که روزانه در خانه یا بیرون از خانه با آن سروکار داریم؛ به همین دلیل به مرور زمان جرم و آلودگی به آن می‌چسبد، خصوصا اگر از مواد اولیه در ساخت دمپایی استفاده نشده باشد. برای از بین بردن جرم دمپایی راه‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم، تا انتها با دلتامگ همراه باشید.

چگونه جرم دمپایی را از بین ببریم؟

چگونه جرم دمپایی را از بین ببریم؟

همان‌طور که می‌دانید باکتری‌ها در محیطی قرار دارند که مرطوب باشد، به همین دلیل دمپایی‌ها می‌توانند مکانی مناسب برای رشد گروهی باکتری‌ها باشند. از آنجا که پا قلب دوم انسان محسوب می‌شود، بسیار حساس است و هنگام برخورد با دمپایی باکتری‌ جذب پا می‌شود و به مرور زمان بیماری‌های پوستی‌ را به‌وجود می‌آورند. برای حل این مشکل می‌توانید از مواد کم‌ضرر که در ادامه می‌گوییم استفاده کنید.

جوش‌شیرین

جوش‌شیرین یکی از ارزان‌ترین مواد خوراکی است که در بیشتر خانه‌ها پیدا می‌شود، این ماده می‌توانند بیشتر جرم‌ها را از بین ببرد. برای از بین بردن جرم دمپایی، جوش شیرین بهترین انتخاب است و آسیبی به آن وارد نمی‌کند. برای استفاده از این روش کافی است مقداری جوش‌شیرین را کف دمپایی ریخته و با چند قطره آب ترکیب کنید تا یک خمیر نرم به دست  آید؛ سپس با استفاده از یک مسواک خمیر را به تمام سطح دمپایی پخش کنید و یک ربع زمان دهید سپس با آب گرم آن را بشوید.

از بین بردن جرم دمپایی

مایع ظرف‌شویی برای از بین بردن جرم دمپایی

برای از بین بردن جرم دمپایی پلاستیکی، مایع ظرف‌شویی بهترین انتخاب است؛ در این روش تنها کافی است مقداری مایع ظرفشویی را روی دمپایی ریخته و با استفاده از یک اسکاچ کهنه به خوبی آن را تمیز تمیز کنید و شاهد از بین رفتن جرم و کثیفی‌ها باشید.

مطلب پیشنهادی:  6 ترفند برای این که همیشه آشپزخانه مرتب باشد + ویدئو

مایع ظرف‌شویی برای از بین بردن جرم دمپایی

جوهر نمک برای نابودی جرم‌ها

بسیاری از ما برای شستشو سرویس بهداشتی از جوهر نمک استفاده می‌کنیم؛ در صورتی که سری بعد قصد شستشوی حمام و دستشویی را داشتید، از این ترکیب برای از بین بردن جرم دمپایی دستشویی نیز استفاده کنید؛ اینگونه علاوه بر از بین بردن جرم‌ها، میکروب‌های آن نیز کشته می‌شوند. توجه داشته باشید هنگام تمیزی برای جلوگیری از آسیب رسیدن به دست، حتما از دستکش استفاده نمایید.

از بین بردن جرم دمپایی

ترکیب سرکه و استون برای از بین بردن جرم دمپایی

اگر دمپایی شما روفرشی است و نمی‌خواهید تایم زیادی آن را در آب قرار دهید، می‌توانید با ترکیب سرکه و استون به راحتی جرم و بوی بد دمپایی را از بین ببرید. در این روش کافی است مقداری استون و سرکه را به یک دستمال بزنید و روی دمپایی بکشید؛ در نهایت  با یک دستمال مرطوب مواد را از روی دمپایی پاک‌کنید و اجازه دهید در فضای باز خشک شود.

پیشنهاد مطالعه: 3 ماده در دسترس و کم هزینه برای تمیز کردن وسایل چوبی!

تعداد کلمات مطلب: 456

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

عجیب ترین معماری های جهان را می شناسید؟

در سراسر جهان، سازه‌های معماری متعددی وجود دارند که به دلیل طراحی‌های منحصر به فرد و اغلب …