دورریختنی‌ها را جالباسی کنید!

0
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
با ساخت این جارختی‌های خلاقانه، دست از شلخته بازی بردارید.
جالباسی ایستاده

یکی از مهم‌ترین وسایل کوچک و ساده‌ای که به خانه شما نظم می‌دهد جالباسی ایستاده است.

جالباسی

بسیاری از مردم تصور می‌کنند جالباسی ایستاده وسیله‌ای کم‌اهمیت است و ارزش صرف پول را ندارد. ولی اگر نظم و ترتیب در خانه برایتان مهم باشد باید بدانید که این وسیله بسیار کاربردی و کمک‌کننده در مرتب دیده‌شدن خانه شما خواهد بود. دلتامگ در این مطلب ساخت چند نمونه جالباسی ایستاده را به شما می‌‌گوید که بابت آن نیازی به‌صرف هزینه زیاد هم ندارید.

لباس‌هایتان را از درخت آویزان کنید

هرچند ساختن یک جالباسی آن‌قدرها هم کار سختی نیست؛ اما آشنایی  با کارهای نجاری می‌تواند شما را در ساخت جالباسی ایستاده یاری دهد. یک چوب با ضخامت و ارتفاع دلخواهتان را به‌عنوان بدنه درخت انتخاب کنید سپس چندتکه چوب دیگر را به‌عنوان شاخه‌های درخت به آن وصل کنید یا بچسبانید. شاخه‌های درخت حکم آویز رخت را خواهند داشت.

جالباسی درخت

دوچرخه به‌جای رگال

رگال می‌تواند یک گزینه مناسب برای خانه‌هایی باشد که کمدهای کمتری دارند. اگر این وسیله را به‌اندازه کافی شیک و متفاوت طراحی کنید قطعا علاوه بر نظم زیبایی خاصی نیز به خانه شما خواهد بخشید. مثلا می‌توانید با کمک چرخ یک دوچرخه و چند میله، یک رگال خاص بسازید. یک‌پایه دوسویه را به چرخ وصل کنید و چوب‌رختی‌ها را از میله اصلی آویزان کنید! به همین سادگی رگال شما آماده است.

رگال دوچرخه

جالباسی ایستاده مینیمال

این روزها که انواع و اقسام وسایل مینیمال طرف‌داران بسیاری به خود جذب کرده، چرا جالباسی ایستاده مینیمال در خانه نباشد؟ به‌راحتی و با کمک یک لوله پروفیلی سفید و یک‌تکه چوب می‌توانید جالباسی زیبای مینیمال بسازید. لوله پروفیلی انعطاف‌پذیری خوبی دارد و شما می‌توانید ارتفاع آن را به‌دلخواه خود انتخاب کنید. سپس روی لوله را به هر تعداد که نیاز دارید و با هر عمقی یک زانو ایجاد کنید. چوب‌رختی‌ها را از زانوها آویزان و تمام! لباس‌هایتان مکان مناسب خود را برای استراحت یافته‌اند.

مطلب پیشنهادی:  با ساعت مچی مناسب هر استایل آشنا شوید

جالباسی مینیمال

لباس‌هایتان را در گلدان بکارید

گاهی برای ساخت یک جالباسی حتی نیاز نیست کار خاصی انجام دهید. تنها کافی است یکی از گلدان‌های بزرگ بلااستفاده‌ای که در گوشه انباری‌تان خاک می‌خورد را بیرون آورید. گلدان را حسابی بشورید و تمیز کنید و اگر می‌خواهید با رنگ دلخواهتان رنگ‌آمیزی کنید. بهتر است این گلدان از جنس سنگ یا بتن باشد که با سنگینی لباس‌ها کج نشود. با قراردادن چند چوب بلند در گلدان که ارتفاع و مقاومت مناسبی دارند، جالباسی ایستاده شما آماده خواهد بود. یادتان نرود چوب‌ها را به شکلی بچینید که سر هر یک به‌اندازه کافی از دیگری فاصله داشته باشد.

جالباسی گلدان

پیشنهاد مطالعه: هرگز از این 5 رنگ برای خانه‌های کوچک استفاده نکنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

خواص اعجاب انگیز سماق

سماق که از دیرباز در آشپزی ایرانی و طب سنتی جایگاه ویژه ای داشته است، به عنوان ادویه ای خو…