3 جایگزین طبیعی برای شکر

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شیرین کردن نوشیدنی‌ها و نان و شیرینی‌هایی که در خانه تهیه می‌کنید با استفاده از شیرین کننده‌های طبیعی به جای شکر، تغییری اساسی در تغذیه شما به‌وجود خواهد آورد.
بهترین جایگزین شکر چیست

بهترین جایگزین شکر چیست؟ پاسخ این سوال، راهکاری برای درمان قند خون بالا و کمک به کاهش  وزن خواهد بود.

مصرف شکر  در ۵۰ سال گذشته به طرز چشم‌گیری در جهان افزایش یافته است تا جایی‌که بسیاری به شیرینی اعتیاد پیدا کرده‌اند. با ما در دلتامگ همراه باشید.

با توجه به آمار مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، یک بزرگسال‌ به طور متوسط روزانه ۱۷ قاشق چای‌خوری شکر مصرف می‌کند که بسیار بالاتر از میزان توصیه شده است.

در یک رژیم غذایی ایده‌آل نباید بیش از ۱۰٪ از کالری مصرفی روزانه را از شکر و ترکیبات آن کسب کرد. لازم به ذکر است که ۱۲ قاشق چای‌خوری شکر به اندازه ۲۰۰۰ کالری دارد.

اگر شما نیز جز افرادی هستید که شکر زیادی در برنامه غذایی روزانه خود گنجانده‌اید، هر چه زودتر راه‌هایی برای حذف شکر سفید از رژیم غذایی خود پیدا کنید. یکی از راه‌های توقف مصرف شکر سفید، استفاده از دیگر شیرین‌کننده‌های طبیعی به جای آن است.

بهترین جایگزین شکر چیست؟

شکر: فواید و عوارض

بهتر است بدانید که شکر ذاتا برای بدن مضر نیست بلکه در واقع، برای سلامتی حیاتی به‌شمار می‌رود.

بدن انسان کربوهیدرات‌ها را به گلوکز، شکلی از قند، تبدیل می‌کند و این منبع اصلی انرژی برای حفظ حرکت بدن و عملکرد مغز است. علی‌رغم آنچه برخی از رژیم‌های غذایی توصیه می‌کنند، با حذف کربوهیدرات و قند به‌طور کامل، مشکلاتی از قبیل  کمبود انرژی، بی‌خوابی و سرگیجه به همراه خواهد داشت.

هدف نباید پرهیز از شکر، بلکه مصرف انواع درست آن باشد. شکر سفید تصفیه شده از ترکیبات رایج در نوشابه‌ها، شیرینی‌ها، نان و چاشنی‌ها هستند. مصرف بیش از حد این خوراکی‌ها که ارزش غذایی دیگری ندارند، می‌تواند منجر به عوارض جدی سلامتی از جمله فشار خون بالا، دیابت و بیماری کبد چرب شود.

بهترین جایگزین‌های طبیعی برای شکر سفید

بهترین جایگزین شکر چیست؟ در زیر سه مورد از بهترین جایگزین‌های طبیعی که می‌توانید به جای شکرهای تصفیه شده به رژیم غذایی خود اضافه کنید، آورده شده است.

۱. عسل

عسل مدت‌هاست که نه تنها به‌دلیل شیرینی طبیعی‌اش بلکه به دلیل ارزش غذایی آن مورد توجه قرار گرفته است. از آنجایی که عسل توسط زنبورهای عسل از شهد گیاهان در فرآیند گرده افشانی ساخته می‌شود، حاوی مجموعه‌ای از ترکیبات گیاهی و آنتی‌اکسیدان‌های مفید است.

مطلب پیشنهادی:  10 حقیقت عجیب درباره جزایر هاوایی که نمی‌دانستید!

بهترین جایگزین شکر چیست؟

عسل خام و تیره‌تر، که کمترین فرآوری را دارند، به‌ویژه سرشار از فلاونوئیدها و اسیدهای فنولیک هستند. که فواید بسیاری از جمله اثرات مثبت بر سلامت قلب و عروق، دستگاه گوارش و تنفس به‌همراه دارد. در بعضی موارد ثابت شده است که عسل در کاهش عوارض ناشی از آلرژی فصلی نیز موثر واقع می‌شود.

۲. شیره افرا

یکی دیگر از شیرین‌کننده‌های طبیعی محبوب، شیره افرا است. اگر به‌دنبال کم‌کردن مصرف شکر باشید، شاید فکر کنید که باید از پنکیک‌ها و شیرینی‌ها صرف‌نظر کنید، اما اگر بتوانید در پخت نان‌های شیرین و شیرینی‌های خانگی از شیره افرا استفاده کنید، نیازی به خداحافظی با شیرینی نخواهید داشت.

شربت افرا مانند عسل حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد معدنی بسیاری است که برای سلامتی شما مفید خواهد بود. بسیاری از ترکیبات منحصر به‌فرد موجود در شربت افرا در واقع نشان داده اند که به مبارزه با سرطان و دیابت کمک می‌کنند. هر چه شربت افرا تیره‌تر باشد، فواید بیشتری را به همراه خواهد داشت.

۳. استویا

اگر علاقه‌مند به طعم شربت افرا یا عسل نیستید اما همچنان می‌خواهید برای شیرین کردن نوشیدنی‌ها و باقی غذاها راهی داشته باشید، استویا یک جایگزین عالی براای شکر طبیعی است. این شیرین‌کننده از گیاه استویا تهیه می‌شود و ۲۰۰ تا ۴۰۰ برابر شیرین‌تر از شکر سفید است.

بهترین جایگزین شکر چیست؟

در پاسخ به سوال بهترین جایگزین شکر چیست؟ می‌توان از استویا به‌عنوان مناسب‌ترین گزینه نام برد. چرا که کالری استویا تقریبا برابر صفر است. یعنی فاقد ارزش غذایی بوده و فقط طعمی شیرین به‌همراه دارد. به‌خاطر داشته باشید که بسیاری از محصولات استویا در بازار حاوی سایر مواد فرآوری شده یا ترکیبات قندی هستند، بنابراین مهم است که قبل از استفاده از آن‌ها تحقیق کنید.

پیشنهاد مطالعه: 10 خوراکی خوشمزه برای کاهش وزن در خانه! را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

مراقبت از موهای رنگ شده با چند راهکار ساده

ما در این مطلب قصد داریم چند راهکار ساده برای مراقبت از موهای رنگ شده به شما آموزش دهیم تا…