آیا می‌دانستید مشغله فکری بیشتر، مغز شما را سالم‌تر نگه می‌دارد؟

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بعضی از افراد فکر می‌کنند که مشغله ذهنی زیاد باعث پیری مغز می‌شود در صورتی که چنین چیزی واقعیت ندارد و مشغله‌های فکری عملکرد مغز را تقویت می‌کنند.
مزایای داشتن مشغله فکری

کارهایی که شما در اوقات فراغت خود انجام می‌دهید، می‌توانند خطر ابتلا به آلزایمر را بیشتر کنند. تحقیقات نشان داده است افرادی که در سرگرمی‌های شبیه ساز ذهنی حضور دارند، کمتر به اختلالات آسیب‌رسان مبتلا می‌شوند. با دلتا مگ همراه باشید تا مزایای داشتن مشغله فکری را بیشتر بدانید.

مزایای داشتن مشغله فکری

عدم فعالیت در اواسط عمر می‌تواند یکی از ویژگی‌های بیماری آلزایمر باشد، ولی محققان می‌گویند که استفاده از ذهن و مشغولیت فکری می‌تواند از شما در برابر آلزایمر یا سایر مشکلات زوال عقلی محافظت کند. اگر این تحقیق حقیقت داشته باشد، تاثیر شگرفی بر سلامت عموم مردم دارد و در آینده مردم را تشویق می‌کنند تا تلویزیون‌ها را خاموش و مغزشان را روشن کنند.

مزایای داشتن مشغله فکری

فواید باور نکردنی و مزایای داشتن مشغله فکری

  1. انرژی را بالا می‌برد

آیا تا به حال در شرایطی قرار داشته‌اید که بخواهید چندین کار را با هم انجام دهید و وقتی ساعت از نیمه شب هم گذشته باشد متوجه شوید که حتی شام هم نخورده‌اید؟

در چنین مواردی افزایش انرژی شما بی‌نهایت است و گویی مغز شما فرمان می‌دهد که کار بعدی را شروع کنید چون هنوز کاملا پر انرژی هستید.

شاید خوردن شیرینی‌ها و مواد قندی در این لحظات به کمک شما بیاید تا انرژی بیشتری داشته باشید اما چنین حالتی معمولا موقتی است و بعد از زمان کوتاهی دوباره دچار افت قند و انرژی می‌شوید. برای اینکه دچار چنین مشکلاتی نشوید در مواقع افزایش ساعات کاری از آجیل‌ها و مغزهای مفید استفاده کنید.

انرژی را بالا می‌برد

مشغله ذهنی باعث بروز چه چیزهایی می‌شود؟

  1. بهره‌وری بیشتر با مشغله ذهنی

تا به حال از چند نفر شنیده اید که اگر می‌خواهید کارتان سریع تر راه بیفتد از یک نفر که سرش شلوغ است بخواهید این کار را برایتان انجام دهد؟ محققان می‌گویند مشغله زیاد سرعت کار را بالا می‌برد و زمان انجام همان کار را کم می‌کند. این افراد بهتر می‌توانند زمان خود را تنظیم نمایند تا به کارهای بیشتری رسیدگی کنند.

  1. مشغله ذهنی خلاقیت را افزایش می‌دهد

درست در لحظاتی که مشغول انجام کاری هستید خلاقیت شما هم بیشتر می‌شود و ناگهان ایده چند کار دیگر هم به ذهنتان می‌رسد. مغز شما در این حالت دوپامین بیشتری ترشح می‌کند و در نتیجه ایده‌های نوآورانه بیشتری به ذهن شما خطور می‌کند.

مطلب پیشنهادی:  در این دریاچه از نگاه شیطان در امان نیستید

مشغولیت ذهنی همچنین مغز شما را به چالش می‌کشد تا با خلاقیت بیشتر راه‌حل‌های بهتری را بیابید.

مشغله ذهنی باعث بروز چه چیزهایی می‌شود؟

 4 . هوشیاری ذهنی

تحقیقات نشان داده که یک کار یا سرگرمی جدید یا درس خواندن می‌توانند در زمان طولانی فایده‌های زیادی بر روی ذهن و مغز شما داشته باشد.

پس اگر این بار کسی به شما گفت که چقدر سرتان را شلوغ کرده اید به او بگویید که سلامت مغز خود را ارتقا می‌دهید!

مثبت می‌اندیشید

5 . مثبت می‌اندیشید

وقتی ذهن شما درگیر کارهای مختلف باشد دیگر فکرهای بیهوده و منفی وارد ذهن و روح شما نمی‌شود و تنها به پیشرفت خود می‌اندیشید. وقتی افکار مثبت و درگیری‌های ذهنی مغز شما را درگیر کند دیگر حالات بد روحی مانند حسادت، بغض، عصبانیت و غیره سراغ شما را نخواهد گرفت.


پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از روانشناسی سواد عاطفی چیست و چرا داشتن آن در روابط ما مهم است؟ را بخوانید.

تعداد کلمات مطلب: 512

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

راز خوشمزگی سالاد ماکارونی به سبک رستورانی

سالاد ماکارونی جزو یکی از خوشمزه‌ترین سالادهایی است که متعلق به ایتالیا بوده و به دلیل محب…