با این روش به آسانی از شر لکه‌های ملحفه خلاص شوید!

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
رفع لکه‌های مختلف و شستن منظم ملحفه‌های روتختی، هر کدام روش خاص خود را دارند؛ برای آشنایی با نحوه شستن انواع ملحفه‌ها با ما همراه باشید.
شستن ملحفه سفید

ملحفه‌ها خصوصا ملحفه‌های روتختی به دلیل اینکه روزانه مورد استفاده قرار می‌گیرند، نیاز دارند که به طور منظم شسته شوند؛ اما نحوه شستن ملحفه سفید روتختی بسیار مهم است چرا که شستشوی بد ممکن است باعث شود ملحفه چرک مرده شود. اگر قصد شستن ملحفه در لباسشویی را دارید برای اینکه نتیجه بهتری بگیرید و تمام لکه‌ها از بین بروند، نیاز است هنگام شستشو یک‌سری نکات را رعایت کنید. چنانچه نمی‌دانید لکه‌های ملحفه را چگونه از بین بیرد تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

نکات مهم قبل از شستن ملحفه سفید

  • مهم‌ترین نکته‌ای که باید قبل از شستن ملحفه در لباسشویی به آن توجه داشت، این است که بدانید  لباسشویی شما چه میزان بار را می‌تواند تحمل کند؛ چرا که فضای کافی باید برای ملحفه‌ها وجود  داشته باشد تا به خوبی تمیز شوند.
  • به جنس ملحفه توجه داشته باشید؛ برخی از پارچه‌های خاص وجود دارند که برای شستشو نیاز به مراقبت‌های ویژه و استفاده از مواد مخصوص دارند. به همین دلیل روی این پرده‌ها راهنمای شستشو نصب شده است.
  • برای نرمی بیشتر ملحفه بد از شستشو، از مواد نرم کننده استفاده کنید.
  • هنگام شستشوی پرده اگر مخزن ماشین لباسشویی شما جای کافی دارد، برای جلوگیری از خراب شدن لباسشویی و شستن بهتر پرده، چند تی‌شرت را کنار آن قرار دهید.
  • از شستن همزمان حوله با ملحفه‌های سفید خودداری کنید؛ چرا که حوله باعث خرابی ملحفه‌ می‌‌شود.
  • برای هربار شستن ملحفه سفید، یک چهارم فنجان مایع کافی است.

شستن ملحفه سفید

بهترین روش برای شستن ملحفه سفید

ملحفه‌ها به چند دسته تقسیم می‌شوند که نحوه شستشوی هریک متفاوت است که در ادامه انواع آن‌ها را توضیح می‌دهیم.

شستن ملحفه‌های راحتی

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که از ملحفه راحتی به طور روزانه روی تخت استفاده می‌کنید، باید هر هفته محلفه‌ها شسته شوند؛ اما اگر از آن‌ها به عنوان تزیینی برای روی تخت استفاده می‌کنید ماهی یک‌بار شستشو کافی است.

شستشوی روتختی با پارچه خاص

پارچه‌های روتختی خاص معمولا از جنس ابریشم، کتان یا ساتن هستند که برای شستشو نیاز است اصول خاصی را رعایت کنید.

ابریشم و ساتن

اگر روتختی شما از جنس ابریشم و ساتن است، هنگام شستن روتختی در ماشین لباسشویی باید از آب سرد استفاده کنید و به هیچ عنوان از مواد سفید کننده و شیمایی استفاده نکنید؛ چرا که پارچه‌های ابریشمی ظریف هستند و به سرعت آسیب می‌بینند. در پایان توجه داشته باشید که روتختی ابریشمی را در خشک کن قرار ندهید.

مطلب پیشنهادی:  برج ساعت تهران کجاست؟

شستشوی روتختی کتان

طرز شستن ملحفه سفید کتان نسبت به مدل‌های دیگر نیاز به دقت بیشتری دارد، هنگام شستشو بهتر است از مواد شوینده طبیعی استفاده کنید.

شستن ملحفه سفید

نحوه شستن انواع لکه روی ملحفه سفید

برای پاک کردن لکه و شستن ملحفه سفید رو تختی ابتدا بهتر است نوع لکه را تشخیص دهید تا بتوانید از روش و راهکار مناسب برای از بین بردن آن استفاده کرد. برای ثال اگر لکه‌های روی ملحفه تازه هستند، بهتر است هرچه سریع‌تر روبالشتی و روتختی را دربیاورید و با آب سرد بشویید؛ اما اگر لکه‌ها کمی کهنه شدند از روش مناسب برای پاک کردن آن استفاده کنید.

پاک کردن لکه خون

بهترین راه پاک کردن لکه خون هنگام شستن ملحفه سفید یا رنگی، استفاده از آب سرد است. اگر لکه با استفاده از آب سرد پاک نشد، می‌توانید از شامپو یا مواد شوینده برای کمک به شستشوی مناسب است.

پاک کردن چربی از روی ملحفه

استفاده طولانی مدت از روتختی و روبالشتی‌ها باعث می‌شود چربی بدن و مو به ملحفه‌ها انتقال پیدا کند؛ بهترین راه از بین بردن اینگونه لکه‌ها، شستن ملحفه با جوش شیرین و صابون است. در این روش ملحفه‌ها را نیم ساعت در آب خیس کنید سپس یک چهارم فنجان جوش شیرین را با کمی صابون مخلوط کنید و به ملحفه‌ها اضافه کنید و آن‌ها را بشویید.

پیشنهاد مطالعه: با این 7 گیاه زیبا هوای خانه را تصفیه کنید!

تعداد کلمات مطلب: 624

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

استفاده از رنگ آبی درباری برای داشتن دکوراسیونی زیبا و جذاب

رنگ آبی درباری، رنگی عمیق، اشرافی و سلطنتی است که می‌تواند به دکوراسیون منزل شما جلوه‌ای ل…