با این 7 گیاه زیبا هوای خانه را تصفیه کنید!

0
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر در شهری مانند تهران سکونت دارید که میزان آلودگی و آلاینده‌های سمی در هوا بیشتر از شهرهای دیگر است، بهتر است این گیاهان را در خانه نگهداری کنید.
بهترین گیاه تصفیه کننده هوا

با توجه به آلودگی موجود در هوا و افزایش بیماری‌های فصلی، بهتر است هنگامی که به خانه برمی‌گردید، از وسایلی و گیاهان آپارتمانی استفاده کنید که محیط خانه را ضد عفونی می‌کند. در این مطلب از دلتامگ  بهترین گیاه تصفیه کننده هوا را به شما معرفی کنیم.

بهترین گیاهان آپارتمانی برای تصفیه هوا کدامند؟

قبل از آنکه گیاهان تولید کننده اکسیژن در خانه را معرفی کنیم، بهتر است برای تصفیه هوای خانه درب و پنجره‌ها را روزانه باز کنید تا هوای تازه در خانه جریان داشته باشد؛ به عبارت دیگر می‌توان گفت یکی از عوامل مهم در تکثیر و تولید انواع ویروس‌ها، عدم جریان هوا در یک مکان است. قبل از اقدام به ضدعفونی کردن و از بین بردن ویروس‌ها ، بهتر است دقایقی هوای آزاد و تمیز را جایگزین هوای سنگین و ثابت محیط کنید تا از گسترش میکروب و ویروس‌ها جلوگیری نمائید.

بهترین گیاه تصفیه کننده هوا

 نخل پروانه بهترین گیاه تصفیه کننده هوا

گیاه نخل پروانه دارای برگ‌های کشیده، باریک و به رنگ سبز تیره است؛ این گیاه چندین ساقه دارد و تا حدودی از قیمت بالایی برخوردار است که از دلایل آن هم می‌تواند زیبایی بخشیدن به خانه و تصفیه هوا باشد. با قرار دادن این گیاه در خانه اکسیژن مورد نیاز خانه را تامین کنید. بهترین ترکیب خاک برای گیاه نخل پروانه، ترکیب یک قسمت شن +یک قسمت پیت موس+ یک قسمت خاک برگ + دو قسمت خاک خوب باغچه است.

سرخس برگ شمشیری

سرخس برگ شمشیری جزو قویترین گیاه اکسیژن ساز آپارتمانی است و در کنار زیبایی خاصی که به محیط خانه می‌بخشد، می‌تواند هوای خانه را پاکسازی کند. هنگام نگهداری این گیاه توجه داشته باشید که نیاز به نور غیرمستقیم خورشید دارد و باید به طور مرتب آبیاری شود.

بهترین گیاه تصفیه کننده هوا

 گل داوودی

گل داوودی با رنگ‌های شاد بنفش و صورتی بهترین گیاه تصفیه کننده هوا در منزل است که موجب نشاط و شادابی افراد می‌شود.  از آنجا که این گل داوودی جزو بهترین گیاهان آپارتمانی برای اتاق خواب است، با قرار دادن آن در محیط اتاق خواب می‌توانید از آن لذت ببرید.

 آلوئه ورا بهترین گیاه تصفیه کننده هوا

آلوئه ورا جزو بهترین گیاهان تصفیه کننده هوا در منزل است که خاصیت درمانی نیز دارد و از آن می‌توانید برای درمان دیابت، زخم معده، کلسترول و ریزش مو استفاده کنید. بنابراین نگهداری این گیاه در خانه می‌توانند علاوه بر پاکسازی هوای خانه بسیار برای شما سودمند باشد؛ تنها کافی است آن را در دمای 17 تا 25 درجه نگهداری کنید و هر دو هفته یکبار به آن آب بدهید. بهترین خاک‌هایی که می‌توانید برای آلوئه ورا استفاده کنید، ترکیبی از ماسه یا پولیت 40 درصد با خاک برگ است.

مطلب پیشنهادی:  بهترین رنگ فرش برای پذیرایی کدام است؟

گیاه الوئه ورا

 گیاه مارپیچی (زبان مادر شوهر)

گیاه مارپیچی که همه آن را با نام زبان مادرشوهر می‌شناسند، نام دیگر آن سانسوریا است که جزو بهترین گیاهان آپارتمانی مقاوم به شمار می‌آید. گیاه دوست دارد محیطی که از آن نگهداری می‌شود گرم باشد و در خاک‌های ماسه‌ای، شنی یا دانه دانه نیز به خوبی رشد می‌کند.

بهترین گیاه تصفیه کننده هوا

 اکالیپتوس

ممکن است بسیاری از ما گیاه اکالیپتوس را بشناسیم و بارها از آن برای ضد عفونی کردن محیط استفاده کرده‌ایم.  اکالیپتوس جزو بهترین گیاه تصفیه کننده هوا  به شمار می‌آید که دارای سابقه طولانی در درمان سرماخوردگی، سینوزیت است؛ چنانچه سردرد دارید و یا از مشکلات ریوی رنج می‌برید، بهتر است یک گلدان از این گیاه تهیه کنید و آن را در گوشه‌ای از خانه نگهداری کنید. توجه داشته باشید مصرف خوراکی برگ‌های اکالیپتوس سمی و خطرناک است و می‌تواند موجب مسمومیت شود.

بهترین گیاه تصفیه کننده هوا

گیاه عنکبوتی

این گیاه با داشتن سرعت خوب رشد می‌تواند آلاینده‌های موجود در هوا مانند مونوکسید کربن، فرمالدهید و بنزن را تصفیه کند. این گیاه می‌تواند دود و بوی ناشی از پخت و پز را از بین ببرد. بنابراین بهترین مکان برای نگهداری گیاه عنکبوتی، فضای آشپزخانه است.

پیشنهاد مطالعه: مهمان‌ها فقط به این نقاط در خانه توجه می‌کنند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

انتخاب زیبا‌ترین رنگ پرده برای اتاق نشیمن

انتخاب رنگ پرده برای اتاق نشیمن می‌تواند چالش برانگیز باشد، زیرا عوامل مختلفی مانند رنگ دی…