آموزش تخریب اُپن، برای داشتن آشپزخانه‌ای مدرن!

4
18
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر قصد تخریب اُپن آشپزخانه را دارید و نمی‌دانید چگونه این تخریب را انجام دهید که به قسمت‌های دیگر خانه آسیب وارد نشود، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.
برداشتن اپن آشپزخانه

بسیاری از خانه‌های قدیمی به گونه‌ای ساخته شده‌اند که از اُپن برای آشپزخانه استفاده کرده‌اند؛ اما امروزه برای داشتن آشپزخانه مدرن، وجود اپن جالب به نظر نمی‌رسد؛ به همین دلیل بسیاری از ما علاقه‌مند هستیم هنگام بازسازی آشپزخانه های قدیمی، اپن آشپزخانه را تخریب کنیم. از سوی دیگر می‌دانیم که برداشتن اپن آشپزخانه نیاز به پرداخت هزینه بالایی دارد؛ اگر قصد انجام چنین کاری را دارید، برای تغییر دکوراسیون آشپزخانه با کمترین هزینه با دلتامگ همراه باشید

آیا برداشتن اپن آشپزخانه برای تمام خانه‌ها امکان‌پذیر است؟

هنگام تغییر دکوراسیون خانه‌های قدیمی یکی از پرطرفدارترین قسمت بازسازی خانه، برداشتن اپن آشپزخانه کوچک و باز شدن فضای آشپزخانه است؛ اما برای تخریب اپن، نیاز است به این نکته مهم توجه کنید که آیا برداشتن اپن باعث به وجود آمدن مشکلات خطرناک نمی‌شود و بسته به نوع سازه باید تشخیص داد که دیوار حمال است یا سازه‌ای؟ بعد بررسی این نکات با برداشتن اپن و ایجاد فضای یکدست در آشپزخانه، می‌توانید از جزیره برای آشپزخانه خود استفاده کنید؛ اینگونه آشپزخانه شما بزرگ‌تر نشان داده می‌شود و به دکوراسیون آن جلوه‌ای مدرن می‌بخشید.

برداشتن اپن آشپزخانه

نکات مهم قبل از برداشتن اپن آشپزخانه

قبل از تخریب اپن لازم  است یک‌سری جوانب را که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم در نظر داشته باشید. بررسی کنید که آیا از دیوار اپن، سیم کشی برق یا لوله کشی عبور کرده است؟ اگر چنین بود، باید تعیین کنید که آیا این سیستم‌های مکانیکی کار شده در دیوار اپن، قابل جابجایی و دوباره کار گذاشتن در قسمت‌های دیگر خانه هستند یا خیر؟

مراحل برداشتن اپن آشپزخانه

تخریب اپن آشپزخانه در سه مرحله انجام می‌شود، برداشتن کابینت های قدیمی آشپزخانه، برداشتن صفحه روی اپن و یا تخریب کامل آرک و بدنه اصلی آشپزخانه است. در ادامه بیشتر راجع به هر یک از مراحل توضیح داد می‌شود.

برداشتن اپن آشپزخانه

برداشتن درب کابینت‌ها

قبل از تخریب کامل اپن بهتر است که تمام کابینت‌های قدیمی را از آشپزخانه خارج کنید اینگونه فرایند تخریب راحت‌تر انجام می‌شود؛ از سوی دیگر اگر کیفیت این کابینت‌ها خوب باشند می‌توانید برای کاهش هزینه، آن‌ها را در قسمت دیگری از آشپزخانه استفاده کنید.

برداشتن صفحه روی اپن

دومین مرحله در برداشتن اپن آشپزخانه، جدا کردن صفحه روی آن است؛ البته توجه داشته باشید که این فرایند بسته به نوع جنس صفحه که ممکن است چوب، سنگ یا شیشه باشد، متفاوت است.

مطلب پیشنهادی:  5 ایده مینیمال جذاب برای آشپزخانه شما

تخریب ساختار کلی اپن

آخرین مرحله، تخریب کلی روکش گچی اپن است و بعد آن بسته به ساختار اپن آرک‌ها، رابیتس‌ها یا قاب‌های پروفیل تشکیل‌دهنده را باید تخریب کنید.

مزایای برداشتن اپن آشپزخانه

همان طور که اشاره شد برداشتن اپن آشپزخانه، می‌تواند تاثیر بسیاری بر دکوراسیون داخلی خانه بگذارد و ظاهر آن را  چشمگیرتر کند؛ اما این تنها مزیت تخریب اپن نیست مزایای فراوانی دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

برداشتن اپن آشپزخانه

کمک به روشن‌تر شدن فضای خانه

یکدست شدن فضا در هر قسمت از خانه که انجام شود، باعث می‌شود تا خانه روشن‌تر به نظر برسد خصوصا اگر آشپزخانه دارای پنجره یا نورگیر باشد، نور بیشتری از آشپزخانه به بخش‌های دیگر خانه منتقل خواهد شد.

بزرگ‌تر شدن فضا و حریم آشپزخانه

اگر متراژ خانه شما کم است و برای چیدمان مبل با مشکل مواجه هستید، بهترین راه‌حل این مشکل، برداشتن اپن آشپزخانه است. با این روش علاوه بر اینکه فضای خانه شما بزرگ‌تر نشان داده می‌شود، مشکل کمبود فضا در آشپزخانه نیز برطرف می‌شود و می‌توانید با خیال راحت مدل کابینت را انتخاب کنید.

افزایش دسترسی به فضاهای مختلف خانه

درست است که اپن آشپزخانه نیز مانند یک دیوار نصفه است و امکان  دسترسی به قسمت‌های دیگر خانه را کم‌تر محدود می‌کند؛ اما برداشتن کامل آن به شما این امکان را می‌دهد تا هر زمان تمایل داشتید میز ناهارخوری را برای پذیرایی آسان‌تر از مهمان‌ها به فضای آشپزخانه نزدیک‌تر کنید و دسترسی بیشتری به دیگر بخش‌های خانه داشته باشید.

سخن آخر

در این مقاله درباره تخریب اپن آشپزخانه صحبت کردیم که این روزها خیلی رواج پیدا کرده‌است. آشپزخانه یکسره فضای خانه را بزرگتر نشان می‌دهد. نظر شما چیست؟

4 دیدگاه

  1. زهرا هاشملو

    15 اسفند 1401 در 9:42 ق.ظ

    بسیار متشکر وسپاسگزارم بابت این مطالب مفید وفوق العاده ..درپناه خدا سلامت باشین .

    پاسخ

    • فائزه امیری

      15 اسفند 1401 در 10:14 ق.ظ

      ممنون از همراهی شما دوست عزیز

      پاسخ

  2. ناشناس

    17 اسفند 1401 در 0:53 ق.ظ

    یادمه کوچیک بودم مردم همه دیوارای آشپزخونه شونو برمیداشتن ک آشپزخونه رو اُپن کنن و همینطور دیوار پذیرایی رو برمیداشتن ک هال و پذیرایی یکی بشه …حالا باز اُپن رو برمیدارن ک آشپزخونه با حال و پذیرایی یکی بشه احتمالا دهه های بعد دیوارای اتاق خوابا و حمام دستشویی رو برمیدارن ک همه خونه با هم یکدست بشه و خونه کلا میشه یک مربع یا مستطیل 😄

    پاسخ

  3. علی

    17 اسفند 1401 در 7:39 ق.ظ

    سلام ، فردا هم می آیند و کلی دلیل می آورند که مثلا سرویس بهداشتی و حمام هم نباید دیوار داشته باشه و چقدر خوبه داخل پذیرایی یک دوش آب و ….. هم داشته باشیم ، آشپز خانه از خصوصی ترین جاهای خانه است 😊

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

انواع سایبان متحرک ماشین مناسب برای فضاهای کوچک

یکی از روش‌های موثر برای محافظت از وسیله نقلیه در تابستان و زمستان، ساخت یک سایبان برای ما…