برای آشپزخانه اپن بهتره یا جزیره؟

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در هنگام بازسازی آشپزخانه انتخاب بین جزیره و اپن با توجه به نیازمان اهمیت بسزایی دارد. بنابراین لازم است به طور کامل از تفاوت‌های این دو آگاه شوید.
تفاوت اپن و جزیره آشپزخانه

سال‌های طولانی است که از اپن برای آشپزخانه‌های ایرانی استفاده می‌شود؛ اما با گذر زمان اپن آشپزخانه جای خود را به جزیره داد و اکنون بیشتر افراد برای داشتن آشپزخانه مدرن از جزیره آشپزخانه استفاده می‌کنند. از طرفی یکی دیگر از دلایلی که باعث شد در مدت زمان کم استفاده از جزیره در آشپزخانه رواج یابد، فضای کوچک خانه‌ها بود؛ چرا که اپن برای آشپزخانه های کوچک، دردسرهای مخصوص به خود را داشت و بیشتر کمبود فضا را به رخ می‌کشید. اگر قصد تغییر دکوراسیون دارید و بین انتخاب اپن و جزیره مردد هستید و نمی‌دانید که تفاوت جزیره و اپن آشپزخانه در چیست، تا انتهای این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

تفاوت جزیره و اپن آشپزخانه

اپن و جزیره، دو مورد از اجزاء پر کاربرد در آشپزخانه هستند که در بیشتر مواقع به دلیل اینکه مردم از تفاوت‌های بین آن‌ها آگاهی ندارند هنگام انتخاب، اپن را با جزیره اشتباه می‌گیرند. برای جلوگیری از این اشتباه کافی است در ادامه به مواردی که باعث ایجاد فرق اپن و جزیره آشپزخانه می‌شود توجه داشته باشید.

تفاوت جزیره و اپن آشپزخانه 

اپن آشپزخانه چیست و چه کاربردی دارد؟

همان‌طور که می‌دانید جداسازی کامل آشپزخانه که در سال‌های قبل بسیار مورد توجه قرار داشت، در کنار مزیت‌های آن باعث کوچک‌تر شدن فضای خانه می‌شد؛ به همین دلیل به مرور زمان و با توجه به اینکه متراژ ساختمان‌ها کوچک شد، بسیاری از افراد تصمیم گرفتند برای حل این مشکل از اپن برای آشپزخانه استفاده کنند؛ اینگونه از فضا نهایت استفاده را می‌بردند. اپن‌ها معمولاً از یک یا دو طرف به دیوار خانه وصل می‌شوند و با استفاده از گچبری‌هایی که در اطراف و سقف آن انجام می‌شود، در کنار اینکه دید فضای بیرون تا حدی پوشش می‌دهد از داخل نیز می‌‌توان آن را قفسه‌بندی کرد و مشکل کمبود فضا را در آشپزخانه برطرف کرد.

تفاوت جزیره و اپن آشپزخانه 

جزیره آشپزخانه چه کاربردی دارد؟

اگر فضای خانه شما کوچک است و می‌خواهید این کمبود فضا کمتر به چشم آید، جزیره انتخاب مناسبی است. در واقع جزیره همان اپن آشپزخانه در نوع مدرن است؛ از مهم‌ترین تفاوت جزیره و اپن آشپزخانه این است که جزیره باعث یک‌پارچه شدن فضای آشپزخانه با سایر نقاط خانه می‌شود

مطلب پیشنهادی:  6 آباژور خاص که اتاق خواب شما را رمانتیک می‌کنند!

از دیگر تفاوت‌های آشپزخانه جزیره این است که متریال‌هایی که در جزیره به کار می‌روند پرهزینه‌تر از اپن آشپزخانه می‌باشد؛ از مزیت‌های جزیره آشپزخانه این است که کاربردهای مختلفی دارد و به طور هم زمان می‌توان به عنوان میز نهارخوری و اپن آشپزخانه از آن استفاده کرد. انواع جزیره آشپزخانه در طرح و مدل‌های مختلفی وجود دارد که باید بر حسب نیاز خود آن را انتخاب کنید. برای مثال نوعی از جزیره آشپزخانه وجود دارد که می‌توان روی آن سینک و یا اجاق گاز رومیزی قرار داد.

تفاوت جزیره و اپن آشپزخانه 

مهم‌ترین تفاوت جزیره و اپن آشپزخانه 

  • اپن از یک یا دو سمت به دیوار یا ستون متصل می‌شود، اما جزیره در فضا شناور بوده و از هیچ سمتی به جایی اتصال ندارد.
  • نماسازی در اپن تنها از سمتی که با فضای بیرون آشپزخانه در ارتباط است انجام می‌شود؛ در حالی که جزیره با توجه به مدل انتخابی آن، از چند جهت نماسازی می‌شود.
  • اپن معمولاً عمق کمتری نسبت به جزیره دارد.

اپن بهتره یا جزیره؟

انتخاب اینکه اپن برای آشپزخانه بهتر است یا جزیره اول از هر چیزی به سلیقه شما بستگی دارد؛ اما با توجه به توضیحاتی که در بالا به آن اشاره شد و پیشرفت در طراحی دکوراسیون داخلی، برای داشتن آشپزخانه ایرانی شیک، جزیره انتخاب مناسب‌تری است چرا که ساختار جزیره بسیار منعطف است و به راحتی می‌توان با نقشه ساختمان و اندازه آشپزخانه آن را هماهنگ کرد.

پیشنهاد مطالعه: با 8 میلیارد در الهیه تهران صاحب خانه شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

5 مدل کابینت مدرن جدید که آشپزخانه شما را لاکچری می‌کند!

در بحث دکوراسیون داخلی خانه، آشپزخانه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و به نوعی قلب تپند…