پاک کردن این 7 وسیله با سرکه ممنوع است!

0
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
احتمالا شما هم برای تمیز کردن برخی از لوازم خانگی خود از سرکه سفید استفاده می‌کنید، گاهی این روش‌های خانگی می‌تواند آسیب جدی به لوازم خانگی شما وارد کند.
سرکه سیب برای تمیزکاری

بسیاری از ما با خواص معجزه‌آسای سرکه برای تمیز خانه آشنا هستیم و بسیاری از وسایل خانه را با سرکه تمیز می‌کنیم، اما بعضی وسایل در خانه هستند که پاک کردن آن‌ها با سرکه می‌تواند نتیجه عکس داشته باشد و آن‌ها را خراب کند. در این مطلب از دلتامگ با ما همراه باشید تا به شما بگوییم ار سرکه سیب برای تمیزکاری این وسایل استفاده نکنید.

 از سرکه سیب برای تمیزکاری این وسایل نمی‌توان استفاده کرد

سرکه سیب به دلیل خاصیت اسیدی بودن آن نقش بسزایی در رسوب زدایی دارد؛ اما همین خاصیت چربی زدایی باعث می‌شود بسیاری از ما بدون تحقیق درباره مزایا و معایب سرکه، از آن برای تمیزی تمام وسایل خانه استفاده کنیم که این کار بسیار اشتباه است؛ چرا که اسید موجود در سرکه می‌تواند در برخی از موارد باعث تخریب دستگاه شود. چنانچه تصمیم دارید از سرکه سیب برای تمیزکاری استفاده کنید به هیچ عنوان برای تمیزی این وسایل از آن استفاده نکنید.

استفاده از سرکه سیب برای تمیزکاری اتو

استفاده از سرکه برای تمیز کردن محفظه داخلی اتو بسیار اشتباه است؛ چرا که هنگام گرم شدن اتو، اسید موجود در سرکه می‌تواند پوشش محافظ داخل اتو را از بین برده که به دنبال آن قطعات فلزی موجود در دستگاه نیز از بین خواهد برد. برای جلوگیری از به وجود آمدن جرم در اتو بهتر است از آب جوشیده سرد شده استفاده نمایید.

سرکه سیب برای تمیزکاری

ماشین ظرفشویی

بسیاری از ما بر این باوریم که سرکه می‌تواند رسوب‌های سخت آب و بوی بد درون ماشین ظرفشویی را از بین ببرد؛ به همین دلیل ممکن است برخی از ما سرکه را به عنوان مایع کمک شوینده درون دستگاه استفاده می‌کنیم که روش بسیار اشتباهی است. طبق آزمایشی که در این باره انجام شد، سرکه به تنهایی قادر  نیست که رسوب آب را از بین ببرد و بلعکس اسید استیک سرکه می‌تواند قطعات لاستیکی دستگاه را از بین ببرد.

صفحات الکترونیکی

سرکه سیب برای تمیزکاری صفحات الکترونیکی عالی است؛ اما هرگز از آن برای پاک کردن وسایلی چون رایانه، تلفن همراه، تبلت یا تلویزیون استفاده نکنید؛ چرا که می‌تواند به لایه ضد انعکاس صفحه آسیب برساند و حتی قدرت لمس را در این صفحات کاهش دهد. بنابراین اگر قصد دارید این وسایل را تمیز کنید، بهترین روش این است که مقداری پودر صابون را با آب مخلوط کنید و روی یک پارچه بریزید سپس با آن صفحات الکترونیکی را پاک کنید.

مطلب پیشنهادی:  چند ایده کاربردی برای دکور آشپزخانه‌های کوچک

سرکه سیب برای تمیزکاری

کفپوش

به هیچ عنوان از سرکه سیب برای تمیزکاری کفپوش‌ها استفاده نکنید؛ چرا که سرکه رقیق شده می‌تواند لایه محافظتی چوب را از بین ببرد. بهتر است برای تمیز کردن کفپوش‌های چوبی با مبلمان‌ها، از محلول‌های مخصوص استفاده کنید.

استفاده از سرکه سیب برای تمیزکاری چاقوها

سرکه را باید از فلزات آلومینیوم و مس دور کرد خصوصا ابزارهایی که دارای لبه‌هایی تیز هستند چاقوهای آشپزخانه. بهترین گزینه برای تمیز کردن فلزات و چاقوها، استفاده از ترکیب مایع ظرفشویی و آب گرم است.

آیا ریختن سرکه در ماشین لباسشویی ضرر دارد؟

بسیاری از ما برای نرم کردن پارچه یا از بین بردن لکه با سرکه در لباسشویی استفاده می‌کنیم، اما لازم است بدانید که سرکه همانند ماشین ظرفشویی می‌تواند به واشرهای مخصوص بارگیری، قطعات لاستیکی و شلنگ ماشین لباسشویی آسیب برساند تا جایی که باعث نشت شود. بهترین روش برای تمیز کردن ماشین لباسشویی این است که با توجه به برند ماشین، از جرمگیرهای مخصوص استفاده کنید.

سرکه سیب برای تمیزکاری

لوازم برقی آشپزخانه

وسایلی که سطوح پلاستیکی و یا شیشه‌ای دارند مانند مخلوط کن‌ها، دستگاه‌های قهوه ساز و توسترها را به هیچ عنوان نمی‌توان با سرکه تمیز کرد؛ چرا که این قطعات پلاستیکی و فلزی به راحتی توسط سرکه خورده می‌شوند. بهترین ماده برای تمیز کردن این وسایل، مخلوط مایع ظرفشویی و آب است.

پیشنهاد مطالعه: بزرگ‌تر و روشن‌تر شدن خانه با 7 ترفند طلایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

انواع سایبان متحرک ماشین مناسب برای فضاهای کوچک

یکی از روش‌های موثر برای محافظت از وسیله نقلیه در تابستان و زمستان، ساخت یک سایبان برای ما…