بزرگ‌تر و روشن‌تر شدن خانه با 7 ترفند طلایی

1
5
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر با کمبود فضا در خانه خود مواجه هستید، می‌توانید از راهکارهایی استفاده کنید که این کمبود فضا به چشم نیاید، برای آشنایی با این ترفندها با ما همراه باشید.
چیدمان خانه کوچک

با افزایش قیمت اجاره و خرید آپارتمان بسیاری از افراد بودجه کافی برای سکونت در یک خانه بزرگ را ندارند؛ از سوی دیگر چیدمان خانه کوچک برای بسیاری مشکل است چرا که با کمبود فضا مواجه هستند و از خود می‌پرسند که چگونه خانه کوچک را چیدمان کنیم؟ برای حل این مشکل دلتامگ ایده‌هایی را به شما آموزش می‌دهند که با رعایت آن‌ها می‌توانید خانه خود را بزرگ‌تر و روشن‌تر از حد معمول نشان دهید.

بهترین ایده برای چیدمان خانه کوچک

انتخاب یک منزل پر نور که همیشه از میزان نور خوبی برخوردار باشد، بسیار مشکل است، اما شما می‌توانید با رعایت اصول چیدمان منزل، خانه‌ای زیبا داشته باشید بدون آنکه با مشکل کمبود فضا مواجه شوید. تنها کافی است تمام مراحل زیر را به درستی انجام دهید.

چیدمان خانه  کوچک

مرتب و دور انداختن وسایل اضافه

اولین قدم  هنگام چیدمان خانه کوچک، مرتب کردن و دورانداختن وسایلی است که دیگر برای شما کاربرد ندارد؛ این ترفند برای خانه‌های کوچک بسیار جوابگو است و باعث می‌شود کلی فضای مفید برای وسایل دیگر داشته باشید.

تمیزی کف و دیوارها را فراموش نکنید

یکی از قوانین چیدمان منزل این است که شما می‌توانید با تمیز کردن سرامیک‌ها، خطای دید ایجاد کنید و فضای اتاق‌ها را بزرگ‌تر از حد معمول نشان دهید. بهتر است فضای بین مبل و دیوار را تمیز کنید، اینگونه مرز بین دیوار و وسایل شما بزرگ‌تر نشان داده می‌شود.

چیدمان خانه  کوچک

استفاده از رنگ سفید برای چیدمان خانه کوچک

ساده‌ترین راه برای داشتن چیدمان منزل شیک، استفاده از رنگ سفید در قسمت‌های مختلف خانه است. استفاده از این رنگ در طراحی و دکوراسیون منزل، روشنایی خانه را تضمین می‌کند. هنگام به کاربردن این راهکار می‌توانید تاریک‌ترین نقطه خانه را پیدا کنید و از رنگ سفید برای دیوارهای آن استفاده کنید. در صورتی که می‌خواهید هنگام استفاده از این رنگ خانه شما بی‌روح نشود، می‌توانید از رنگ‌های درخشان مانند طلایی و نقره‌ای و یا رنگ‌های روشن دیگر همچون زرد، آبی و … استفاده کنید.

از فرش روشن استفاده کنید

فرقی نمی‌کند که کفپوش خانه شما تیره باشد یا روشن، برای چیدمان خانه کوچک و اینکه فضای خانه را بزرگ‌تر نشان دهید نیاز است از فرش‌های روشن استفاده کنید؛ این راهکار باعث می‌شود میزان روشنایی خانه شما بیشتر شود. در صورتی که می‌خواهید انرژی زیادی در خانه شما جریان داشته باشد، از فرش‌هایی استفاده کنید که طرح‌های شادی دارند.

مطلب پیشنهادی:  آشنایی با لوستر های دیواری و مدرن  

چیدمان خانه  کوچک

از خرید مبلمان‌های بزرگ برای چیدمان خانه کوچک اجتناب کنید

بسیاری از افراد بر این باورند که مبل‌های بزرگ می‌توانند مشکل کمبود فضا را در خانه برطرف کنند، اما این باور اشتباه است چرا که برای داشتن بهترین چیدمان خانه کوچک بهتر است هنگام خرید، تا حد امکان مبلمان بزرگ را انتخاب نکنید. مبل‌های بزرگ هنگام قرار گرفتن مقابل پنجره مانع از ورود نور به داخل می‌شوند و خانه را کوچک‌تر جلوه خواهند داد. از سوی دیگر نیز می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید و از مبلمان‌های تختخواب‌شو استفاده کنید. این روش بهترین چیدمان مبل برای خانه‌های کوچک است.

استفاده از آینه را فراموش نکنید

آینه‌ها در دنیای دکوراسیون مانند یک جادو عمل می‌کنند و زیبایی خانه را بسیار افزایش می‌دهند. استفاده از آینه خصوصا در چیدمان خانه کوچک بسیار کاربردی‌تر است چرا که با ایجاد خطای دید فضای خانه را دو چندان نشان می‌دهد.

چیدمان خانه کوچک

از چند منبع نور استفاده کنید

اگر فضای خانه شما کوچک است قطعا یک منبع نور نمی‌تواند روشنایی لازم را برای خانه تامین کند؛ در این حالت بهتر است با استفاده از هالوژن‌ها، شمعدان روی میز و دیوار کوب‌ها یک منبع نور چند لایه درست کنید تا با ایجاد خطای دید فضای خانه شما بزرگ به نظر رسد.

پیشنهاد مطالعه: تنها با یک مسواک کهنه قسمت‌های مختلف خانه را تمیز کنید!

یک نظر

  1. زهرا هاشملو

    19 اسفند 1401 در 9:16 ق.ظ

    بسیار مفید وجالب بی نهایت سپاسگزارم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

ایده هایی ساده برای چیدمان حمام لاکچری

حمام فضایی است که می‌تواند به واحه‌ای از آرامش و تجدید قوا تبدیل شود. در این دورهع از زمان…