با این روش بدون آسیب پرده زبرا را بشویید!

0
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
می‌خواهید پرده‌های زبرا منزل و یا محل کار خود را بشویید؛ اما با صحیح‌ترین روش شستشوی پرده زبرا آشنا نیستید؟ تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.
شستشوی پرده زبرا

پرده‌ زبرا جدید نوع خاصی از پرده است که در دنیای دکوراسیون مدرن از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. این مدل پرده‌ها معمولا از چوب، فلز یا کامپوزیت ساخته شده‌اند و به علت پارچه‌های لطیفی که در ساخت آن‌ها به کار رفته باعث شده شستشوی پرده زبرا تخصصی انجام شود. اگر شما هم می‌خواهید برای خانه تکانی عید پرده‌های تمیزی داشته باشید، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید تا طریقه شستن پرده های زبرا را برای شما شرح دهیم.

آشنایی با انواع پرده زبرا

قبل از آنکه به شستشوی پرده زبرا بپردازیم، لازم است با انواع پرده زبرا آشنا شوید:

  • پرده زبرا طرح چوب
  • پرده زبرا دو رنگ
  • پرده زبرا گونی بافت
  • پرده زبرا ژاکارد
  • پرده زبرا ساده
  • پرده زبرا گل داماس
  • پرده زبرا موج دار
  • پرده زبرا پلیسه

شستشوی پرده زبرا

نحوه شستشوی انواع پرده زبرا

برای شستشوی پرده زبرا لازم است در ابتدا نوع آن را بشناسید و سپس با انجام چند مرحله که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم پرده‌های خود را تمیز کنید. در شستن پرده زبرا به این نکته توجه داشته باشید که با وجود جنس حساس این مدل پرده‌ها بهتر است که تمیزی آن را به صورت هفتگی انجام دهید تا آلودگی زیادی در سطح پرده جمع نشود. بهترین وسیله شستن پرده زبرا برای آشپزخانه یا پذیرایی، استفاده از بخارشوی است. نکته مهم دیگری که لازم است رعایت شود، مواد شوینده‌ای است که استفاده می‌شود که باید بدون آنزیم و غیر اسیدی باشد.

شستشوی پرده زبرا

شستشوی پرده زبرای آلومینیومی یا وینیلی

معمولا روش شستن این مدل پرده زبرا کار راحتی نیست؛ نحوه شستن پرده زبرا در این مدل به گونه‌ای است که باید در ابتدا پرده را از ریل جدا کنید و برای اینکار لازم است دست خود را روی ریل بگذارید و پرده را به سمت خود بکشید. سپس از یک براش وکیوم استفاده کنید و لابه‌لای کرکره را تمیز کنید؛ توجه داشته باشید که حرکات دست شما باید از بالا به پایین باشد.

مطلب پیشنهادی:  علت زرد شدن برگ زاموفیلیا در زمستان و راه‌های درمان آن

شستشوی پرده زبرا

پرده‌های روزنه‌ای یا سلولی

این نوع پرده‌ها که به پرده‌های کندوی عسلی معروف هستند، راحت‌تر از انواع دیگر تمیز می‌شوند. روش شستن پرده زبرا به این صورت است که در ابتدا باید با استفاده از یک وکیوم گرد، گردو و غبار را از سطح پرده تمیز کنید و سپس با استفاده از اسفنج آغشته به آب گرم و مایع ظرفشویی به سطح پرده بکشید و آن را تمیز کنید و سپس به خوبی خشک کنید.

شستشوی پرده زبرا پلیسه

برای شستشوی پرده زبرا مدل پلیسه، ابتدا باید آن را با براش وکیوم تمیز کنید و سپس یک پارچه نخی را به مواد شوینده مانند شامپو بچه آغشته کرده و با آن پرده را بشویید و برای جلوگیری از چروک شدن بعد از شستشو آن را آویز کنید.

شستشوی پرده زبرا

پرده زبرا پنلی

معمولا از این مدل پرده زبرا برای پذیرایی و پنجرها‌ی بزرگ استفاده می‌شود؛ چرا که نگهداری از آن راحت‌تر است. برای شستن این مدل پرده زبرا تنها لازم است یک براش وکیوم روی پرده بکشید.

پیشنهاد مطالعه: آموزش تبدیل کمد دیواری معمولی به ریلی در خانه!

تعداد کلمات مطلب: 493

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

از بین بردن زردی استکان چای بدون مواد شیمیایی

لیوان و استکان چای جزو آن دسته از ظرف‌هایی هستند که به طور مداوم مورد استفاده قرار می‌گیرن…