آموزش تبدیل کمد دیواری معمولی به ریلی در خانه!

2
5
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر از کمد دیواری قدیمی لولایی خانه خسته شده‌اید، می‌توانید با چند ترفند ساده به راحتی در خانه کمد دیواری خود را نو و مدرن کنید.
درب کمد دیواری

با توجه به اینکه امروز نصب کمد دیواری نیاز به هزینه بالایی دارد، یکی از سریع‌ترین و ارزان‌ترین راه‌ها برای نو کردن کمد دیواری لولایی قدیمی، تغییر آن به درب ریلی است که بسیار پرکاربردتر و مدرن‌تر است. شما با این ترفند ساده می‌توانید به راحتی درب کمد دیواری قدیمی را در خانه تعویض کنید. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که اتاق کوچکی دارید، و تخت،مبلمان مانع بازشدن درب کمد دیواری لولایی می‌شود، این مطلب از دلتامگ را از دست ندهید تا به شما نحوه نصب درب کمد دیواری ریلی را آموزش دهیم.

با انواع ریل کمد دیواری آشنا شوید

ریل‌ها بسته به مکانیزم بسته‌شدن درب‌ها در انواع مختلفی موجودند که عبارتند از:

توکار و روکار 

در این مدل درب ریلی برای کمد دیواری، بخش اصلی این ریل‌ها در بالای چارچوب کمد قرار می‌گیرند و در انواع توکار و روکار تولید می‌شوند. در مدل درب کمد دیواری ریلی تاپ‌لاین، درب‌ها هم‌راستا با هم قرار نمی‌گیرند؛ در حقیقت یکی از درب‌ها همیشه جلوتر بوده و به هنگام باز و بسته‌شدن روی درب دیگر را می‌پوشاند. مدل توکار تاپ‌لاین با نام ریل مخفی نیز شناخته می‌شود.

درب کمد دیواری

 تاپ لاین اسلیم

قرقره‌های مخصوص ریل اسلیم معمولی‌تر هستند و قیمت کمتری نسبت به مدل قبل دارند. در این مدل نیز درها هم‌راستا با هم قرار نمی‌گیرند.

درب کمد دیواری

 این لاین 

از خصوصیات جالب این نوع ریل‌ها این است که نحوه قرارگیری ریل‌ها به گونه‌ای است که هر دو درب در یک راستا هستند و در صورتی که هر ۲ درب بسته شوند، درب‌ها به‌ صورت جلو و عقب قرار نمی‌گیرند. هنگامی که درب‌ها را باز می‌کنید، درب اندکی جلو آمده و با حرکت روی ریل، روی درب دیگر را می‌پوشاند.

درب کمد دیواری

 درب تاشو وینگ لاین 

در این مدل درب کمد دیواری جدید، خبری از ریل و درب‌های لولاشده به‌هم نیست؛ بلکه در این مدل درب‌ها توسط یک اهرم بازویی باز و بسته می‌شوند.

مطلب پیشنهادی:  تابلوهای تزیینی برای زیبایی دیوارها

درب کمد دیواری

روش نصب کمد دیواری ریلی

با انجام مراحل زیر به راحتی می‌توانید تعویض درب کمد دیواری به ریلی را در خانه انجام دهید بدون آنکه هزینه بالایی برای نصب بپردازید.

 آماده‌سازی چهارچوب و کلاف کمد دیواری

اولین مرحله برای داشتن درب کمد دیواری جدید، لولاها را از فریم آهنی کمد دیواری جدا نموده و محل قرارگیری کلاف فلزی یا همان ریل‌ها بر روی چارچوب مشخص کنید. توجه داشته باشید که ریل‌ها ضخامت‌های متفاوتی دارند و اگر توکار باشند، اکثرا در فاصله ۶ سانتی‌متری از لبه چارچوب داخلی نصب می‌شوند.

کمد دیواری ریلی

اندازه‌گیری و قفسه‌بندی فضای داخلی کمد

اگر تمایل به استفاده از فضای داخلی کمد را دارید؛ پیشنهاد می‌کنیم فضای داخلی کمد را قفسه‌بندی کنید. اندازه‌گیری‌های لازم قبل از نصب درهای ریلی راحت‌تر انجام می‌شود.

 اندازه‌گیری درب و چهارچوب

 اندازه‌گیری درب و چهارچوب

چهارچوب کمد را بررسی کرده و اگر می‌خواهید از درب‌های کمد دیواری لولایی قدیمی خود استفاده کنید، ارتفاع درب‌ها را برای قرارگرفتن داخل ریل کاهش دهید. به این نکته توجه کنید که درب‌های لولایی در بیرون از کادر کمد قرار داشتند و حالا اگر قصد نصب چارچوب خارجی ندارید؛ می‌بایستی آن‌ها را در داخل کمد و بروی ریل قرار دهید؛ پس به اندازه ارتفاع ریل‌ها (معمولا ۳ سانتی‌متر) باید از ارتفاع درب‌ها کم شود.

پیشنهاد مطالعه: جدیدترین چیدمان مبل راحتی جلوی تلویزیون!

2 دیدگاه

  1. محترم کیاقادی

    2 اسفند 1401 در 2:38 ب.ظ

    بسیار عالی بود

    پاسخ

    • فائزه امیری

      2 اسفند 1401 در 3:47 ب.ظ

      ممنون از همراهی شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

5 مدل کابینت مدرن جدید که آشپزخانه شما را لاکچری می‌کند!

در بحث دکوراسیون داخلی خانه، آشپزخانه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و به نوعی قلب تپند…