5 اشتباهی که دکوراسیون آشپزخانه را زشت می‌کند!

0
6
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در دکوراسیون و چیدمان لوازم آشپزخانه باید به نکات و اشتباهات رایجی که خانم‌ها انجام می‌دهند توجه کنید تا یک آشپزخانه راحت و کاربردی داشته باشید.
اشتباهات رایج در دکوراسیون آشپزخانه

آشپزخانه مهم‌ترین قسمت خانه است که قلب خانه نامیده می‌شود؛ چرا که زمان زیادی از وقت خود را در آن‌جا سپری می‌کنید؛ بنابراین باید چیدمان آشپزخانه به گونه‌ای باشد که بسیار کاربردی باشد و از تمام قسمت‌های آن نهایت استفاده را ببرید. برای داشتن جدیدترین دیزاین آشپزخانه، لازم است از انجام یک‌سری اشتباهات رایج در دکوراسیون آشپزخانه بپرهیزید. با دلتامگ همراه باشید تا شما را اشتباهات رایج دکوراسیون آشنا شوید.

اشتباهات رایج در دکوراسیون آشپزخانه

بسیاری از ما هنگام چیدمان وسایل آشپزخانه، آن‌ها را در مکانی قرار می‌دهیم که از نظر طراحان دکوراسیون بسیار اشتباه است و ممکن است آشپزخانه ما را زشت کند. در ادامه به برخی از این اشتباهات می‌پردازیم.

اشتباهات رایج در دکوراسیون آشپزخانه

ارتفاع نامناسب لوازم آشپزخانه

توجه داشته باشید که وسایل آشپزخانه نباید بیش از حد بالا یا پایین قرار گیرند، بهترین راه این است که قد خود را در نظر بگیرید و متناسب با آن ارتفاع وسایل برقی را در نظر بگیرید.

انتخاب نامناسب سینک از اشتباهات رایج در دکوراسیون آشپزخانه

مهم‌ترین نکته‌ای که هنگام خرید سینک باید در نظر گرفت، راحتی و قابلیت استفاده بودن آن است. برای انتخاب سینک به اندازه آن توجه داشته باشید؛ بهترین عمق برای سینک 17 سانتی است.

اشتباهات رایج در دکوراسیون آشپزخانه

از گوشه‌های خالی آشپزخانه غافل نشوید

یکی از اشتباهات رایج در دکوراسیون آشپزخانه این است که نسبت به فضاهای کناری بی‌تفاوت هستیم و اینگونه با کمبود فضا نیز مواجه می‌شویم. بهترین روش این است که برای گوشه‌های خالی آشپزخانه، به جای کشو از کابینت با درب‌های گردان استفاده کنید. در این فضا می‌توانید از ادویه و وسایل کوچک استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی:  ۶ ترند دکوراسیون داخلی منزل در سال ۲۰۲۴

اشتباهات رایج در دکوراسیون آشپزخانه

 عدم نور کافی از اشتباهات رایج در دکوراسیون آشپزخانه

برخورداری از نور طبیعی در آشپزخانه از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که باعث بزرگ‌تر دیده شدن محیط آشپزخانه می‌شود. در صورتی که آشپزخانه شما از نور کافی برخوردار نیست سعی کنید که نسبت به این قضیه بی‌تفاوت نباشید و از لامپ‌های اضافی برای ایجاد روشنایی استفاده کنید. برای مثال از فضای بالای کابینت، روی میز ناهارخوری و روی کانتر از لامپ‌های مناسب استفاده کنید.

اشتباهات رایج در دکوراسیون آشپزخانه

بی‌توجهی به قرارگرفتن ماشین لباسشویی در آشپزخانه

برای انتخاب جای ماشین لباسشویی در آشپزخانه بهتر است فضای بین دو کابینت را در نظر بگیرید اینگونه به راحتی به قفسه‌ها و کشوهای زیادی دسترسی دارید و می‌توانید مواد شوینده و نرم کننده و … را در نزدیکی ماشین لباسشویی قرار دهید. در ضمن دسترسی به آب و لوله کشی تخلیه فاضلاب و پریز برق هم دارید. مهم‌ترین نکته در انتخاب جای ماشین لباسشویی این است که عمق کابینت باید از عمق ماشین لباسشویی کمتر باشد؛ بنابراین مکانی را در نظر بگیرید که خیلی وسط راه نباشد، در غیر این صورت موقع حرکت و آشپزی ممکن است برای شما مشکل ایجاد شود.

پیشنهاد مطالعه: برای خانه تکانی عید از این قسمت‌ها شروع کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

طراحی منزل به سبک روستیک ساده اما منحصر به فرد

سبک روستیک سبکی گرم، صمیمی و دعوت‌کننده است که از طبیعت الهام گرفته شده است. این سبک با اس…