حتی در سرما هم این گیاهان آپارتمانی رشد می‌کنند!

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در صورت آشنایی با گیاهان مقاوم آپارتمانی می‌‎‌توانید لذت داشتن باغچه‌ای هر چند کوچک، اما رنگارنگ را حتی در فصل زمستان چشید.
گیاهان مقاوم آپارتمانی

بسیاری از ما با شروع فصل سرد سال، شاهد خراب شدن گیاهان آپارتمانی خود هستیم.  سرما برای بسیاری از گیاهان مضر است و باعث خراب شدن گیاهان می‌شود. به همین دلیل حتی علاقه‌مندان به گیاهان آپارتمانی هم، تمایلی برای نگهداری آن‌ها در فصل سرد ندارند. اما گیاهان مقاوم آپارتمانی هستند که نه تنها در فصل سرد سال خراب نمی‌شوند، بلکه از رشد خوبی نیز برخوردار هستند. در صورتی که قصد دارید بادوام‌ ترین گیاهان آپارتمانی را بشناسید، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

گیاهان مقاوم آپارتمانی

محیط بسیاری از خانه‌ها برای نگهداری گیاهان مناسب نیست چرا که بعضی اتاق‌ها سرد و بعضی دیگر گرم هستند. همین عامل باعث خرابی گیاهان می‌شود. در نتیجه قبل از خرید گل موردعلاقه خود، ابتدا باید شرایط محیطی خانه را بررسی کنید. در ادامه به معرفی تعدادی گیاهان آپارتمانی مقاوم به سرما و گرما می‌پردازیم.

گیاهان مقاوم آپارتمانی

گل کوکب

گل کوکب جزو گیاهان سایه دوست مقاوم به سرما است که در اواخر پاییز، شکوفه می‌دهد. به همین دلیل افرادی که به دنبال گیاهان مقاوم به سرما برای باغچه هستند، گل کوکب انتخاب مناسبی است. شما می‌توانید در فصل تابستان این گیاه را در باغچه بکارید و به خوبی آب دهید؛ اینگونه در فصل زمستان شاهد یک باغچه زیبا و سبز هستید.

گیاهان مقاوم آپارتمانی

آنتوریوم از گیاهان مقاوم آپارتمانی

آنتوریوم یکی دیگر از گیاهان مقاوم به سرما است که  ارتفاع آن به 30 تا 40 سانتی‌متر می‌رسد و برگ‌های پهن و سبز تیره دارد. این گیاه در فصل تابستان گل می‌دهد و دو تا سه ماه هم دوام دارد.

گیاهان مقاوم آپارتمانی

گل پامچال انگلیسی

پامچال انگلیسی، گونه‌ای از پامچال است که در شرایط سرد آب‌و‌هوایی به خوبی رشد می‌کند. این گیاه در اواخر زمستان یا اوایل بهار گل می‌‌دهد؛ بنابراین اگر می‌خواهید برای عید باغچه زیبا داشته باشید، این گل انتخاب مناسبی است. علاوه بر باغچه شما می‌توانید این گیاه را در خانه نیز نگهداری کنید. گل پامچال انگلیسی در دسته گیاهان مقاوم به سرما برای راه پله است که شما می‌توانید آن‌ها را در گلدان‌های زیبا بکارید و راه پله خود را زیبا کنید. شرایط نگهداری گل پامچال به گونه‌ای است که سایه جزئی را به سایه کامل ترجیح می‌دهد؛ بنابراین این گیاه در دسته گیاهان آپارتمانی مقاوم به کم نوری نیز قرار می‌گیرد.

مطلب پیشنهادی:  این ۷ گیاه آپارتمانی، هوای خانه را تمیز می‌کنند

گیاهان مقاوم آپارتمانی

ارکیده سیمبیدیوم از گیاهان مقاوم آپارتمانی

ارکیده نیز یکی دیگر از گیاهان سایه دوست مقاوم به سرما است که معمولا در طول زمستان و بهار گل می‌دهد و به خاطر خوشه‌های بزرگ رنگارنگش محبوب است و گل آن حدود 10 هفته عمر می‌کند. این گیاه در برابر کم آبی مقاوم است؛ بنابراین اگر در پرورش گیاهان مبتدی هستید و به دنبال گیاهان آپارتمانی با نگهداری آسان هستید، ارکیده سیمبیدیوم  انتخاب مناسبی است.

گیاهان مقاوم آپارتمانی

گل تاج الملوک

برای باغبان‌هایی که دوست دارند تا در کل زمستان باغچه آن‌ها همانند بهار پر گل باشد، کاشت این گیاه توصیه می‌شود، نام دیگر گیاه تاج الملوک، سرده است که بیشتر افراد گیاه را با این نام می‌شناسند. این گل از برگ‌ها سه قسمتی تشکیل شده و تنوع رنگ بالایی دارند؛ اما سمی هستند بنابراین هنگام خرید به این نکته توجه داشته باشید. در زمان‌های قدیم کشاورزان از سم این گیاه برای کشتن گرگ‌ها استفاده می‌کردند.

گیاهان مقاوم آپارتمانی

استرپتوکارپوس

استرپتوکارپوس از گیاهان مقاوم آپارتمانی است که شباهت بسیاری با گل ارکیده دارد. این گیاه از خانواده‌ بنفشه‌ آفریقایی است و مانند آن به نور غیرمستقیم نیاز دارد. برای آبیاری، حتما بگذارید تا روی خاک خشک شود چرا که آبیاری بیش از حد این گل را از بین می‌برد.

پیشنهاد مطالعه: 9 گیاهان آپارتمانی که برگ‌های خارق‌العاده‌ای دارند!

تعداد کلمات مطلب: 574

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

از بین بردن زردی استکان چای بدون مواد شیمیایی

لیوان و استکان چای جزو آن دسته از ظرف‌هایی هستند که به طور مداوم مورد استفاده قرار می‌گیرن…