5 نکته طلایی در انتخاب کاغذ دیواری!

0
3
زمان مطالعه: 4 دقیقه
کاغذ دیواری‌ها از مهم‌ترین عوامل در طراحی دکوراسیون هستند که انواع مختلفی دارند و فضای داخلی خانه را جذاب‌تر می‌کنند. اما برای انتخاب کاغذ دیواری باید به نکاتی نیز توجه کرد که در این مطلب به آن می‌پردازیم.
نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری

برای اغلب ما ایرانی‌ها دکوراسیون داخلی خانه خصوصا پذیرایی اهمیت بسیاری دارد. به همین خاطر سعی می‌کنیم با قراردادن شیک‌ترین وسایل در پذیرایی مهمانان خود را سوپرایز کنیم. برای داشتن یک پذیرایی لوکس قبل از انتخاب و چیدمان وسایل، انتخاب بهترین کاغذ دیواری است. در این مطلب از دلتامگ با ما همراه باشید تا به نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری بپردازیم.

نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری

مهم‌ترین نکته‌ای که هنگام انتخاب کاغذ دیواری باید در نظر داشت، هماهنگ بودن سبک کاغذ دیواری با دکوراسیون خانه است. باتوجه به تنوعی که امروزه در طرح و رنگ کاغذ دیواری‌ها وجود دارد ممکن است انتخاب برای ما کمی سخت باشد. کاغذ دیواری را می‌توان به مدل‌های مختلف روی ديوار نصب كرد. برای مثال می‌توان تمام ديوارها را با يک مدل كاغذ ديواری پوشش داد یا برای برجسته كردن نقطه كانونی، تنها يک ديوار اتاق را كاغذ ديواری كرد.

نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری

انواع كاغذ ديواری را بشناسید

از نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری، علاوه بر طرح و رنگ، قابل شست و شو بودن آن است. بر همین اساس کاغذ دیواری‌ها به چند دسته تقسیم می‌شوند.

  • کاغذ دیواری PVC  با روکش وینیل
  • کاغذ دیواری برجسته یا سه بعدی
  • کاغذ دیواری طرح پتینه
  • کاغذ دیواری طرح چوب
  • کاغذ دیواری طرح سنگ
  • کاغذ دیواری نانو

راهنمای انتخاب کاغذدیواری اتاق پذیرایی

از نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری پذیرایی که باید رعایت کنید، انتخاب مدلی است که متناسب با دکوراسیون شما باشد. بیشترین سوالی که در این مرحله برای ما به وجود می‌آید، این است که چه رنگ کاغذ دیواری خانه را بزرگ نشان می دهد؟ یا اینکه برای کاغذ دیواری پشت تلویزیون چه رنگی خوبه؟ برای رسیدن به یک نتیجه ایده‌آل، رعایت نکات زیر ضروری است.

میزان نورگیر بودن خانه

برای خانه‌هایی که به میزان کافی از نور طبیعی برخوردار نیستند، کاغذ دیواری باید به گونه‌ای باشد که فضا را روشن‌تر و دلبازتر از حد معمول نشان دهد. سعی کنید از کاغذ دیواری ساده با زمینه‌های روشن استفاده کنید؛ در غیر این صورت با انتخاب کاغذ دیواری تیره و شلوغ، خیلی زود از فضایی که ایجاد کرده‌اید خسته و دلسرد خواهید شد.

توجه به سبک دکوراسیون داخلی از کات مهم در انتخاب کاغذ دیواری

ایجاد فضای هماهنگ و هارمونیک در پذیرایی نه تنها یک علم، بلکه یک هنر است و شما باید از راهکارهای آن باخبر باشید. به عنوان مثال اگر پذیرایی خود را به سبک کلاسیک چیده‌اید و فضایی شلوغ دارید، بهتر آن است که برای دیزاین دیوارها از مدل‌های کلاسیک اما ساده‌تر و خلوت‌تر استفاده کنید تا طرح کاغذ دیواری باعث شلوغی دوچندان دکوراسیون نشود.

مطلب پیشنهادی:  مراقب این گیاهان گوشتخوار در خانه‌های خود باشید

نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری

 از ابعاد پذیرایی غافل نشوید

از نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری، توجه به متراژ خانه است. اگر متراژ آپارتمان شما کوچک است، بهترین انتخاب کاغذ دیواری برای خانه های کوچک، استفاده از طرح‌های ساده و کم‌ نقش و نگار با رنگ‌های روشن است تا با ایجاد خطای دید، باعث بزرگ‌تر نشان دادن خانه شود.

طرح کفپوش پذیرایی

از نکات کاغذ دیواری پذیرایی که بسیاری از افراد به آن بی‌توجه هستند، هماهنگ بودن رنگ کفپوش با کاغذ دیواری است؛ اما جالب است بدانید که هماهنگ بودن رنگ کفپوش با کاغذ دیواری علاوه بر زیبایی باعث می‌شود متراژ خانه شما بیشتر نشان داده شود و دیوار پذیرایی بلندتر به نظر آید.

نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری

انتخاب کاغذ دیواری پشت تلویزیون

باتوجه به اینکه تلویزیون نقطه کانونی خانه به شمار می‌آید، مهم‌ترین نکته‌ای که در انتخاب کاغذ دیواری پشت تلویزیون باید به آن توجه داشت، طرح و رنگ کاغذ دیوار است؛ چرا که باید به گونه‌ای انتخاب شود تا هنگام تماشای فیلم توجه شما به سمت کاغذ دیواری معطوف نشود.

نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری

راهنمای انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب

انتخاب کاغذ دیواری برای اتاق خواب امری بسیار مهم است چرا که بیشتر وقت خود را در آنجا به استراحت می‌گذرانید؛ بنابراین باید رنگی را انتخاب کنید که آرامش روحی شما را به همراه داشته باشد.

  • اگر فضای اتاق خواب شما کوچک است، برای اینکه فضای اتاق بزرگ‌تر به نظر برسد، باید از کاغذ دیواری با رنگ‌های سرد مثل سبز، آبی یا بنفش انتخاب کنید.
  • اگر جهت اتاق خواب شما شمالی است از رنگ‌های رنگ گرم مثل قرمز، زرد و پرتقالی استفاده کنید؛ هرچه قدر رنگ کاغذ دیواری پررنگ‌تر باشد باعث می‌شود اتاق هیجان بیشتری را به شما منتقل کند.

پیشنهاد مطالعه: چیدمان اتاق پذیرایی به سبک ایرانی

تعداد کلمات مطلب: 696

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

بدون هزینه دکوراسیون منزل را تغییر دهید

امروزه بسیاری از افراد برای تغییر روحیات خود و اعضای خانواده دوست دارند که دکوراسیون خانه …