5 مکان خطرناک برای قراردادن مایکروفر در آشپزخانه!

0
5
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مایکروفر جزو وسایلی از آشپزخانه است که باید در جای مناسب قرار گیرد در غیر این صورت خیلی سریع آسیب می‌بیند.
قراردادن مایکروفر در آشپزخانه

وجود مایکروفر در آشپزخانه به آشپزی ما سرعت می‌بخشد و در دکوراسیون آشپزخانه نیز بسیار تاثیرگذار است؛ بنابراین باید قبل از خرید مایکروفر ابتدا سبک دکوراسیون آشپزخانه را مشخص کنید و مکانی مناسب برای قراردادن مایکروفر در آشپزخانه در نظر بگیرید. در این مطلب از دلتامگ با ما همراه باشید تا بهترین مکان برای نصب مایکروفر در آشپزخانه بپردازیم.

فر توکار برای چه آشپزخانه‌هایی مناسب است؟

آشپزخانه‌هایی که اجاق گاز رو میزی دارند، بهتر است از فر توکار استفاده کنند. این گونه فرها به راحتی داخل کابینت نصب می‌شوند و زیبایی بیشتری را به آشپزخانه شما هدیه می‌دهند.

 مکان مناسب برای قراردادن مایکروفر در آشپزخانه

در قانون دکوراسیون، برای قراردادن هر وسیله‌ای در آشپزخانه باید حد فاصل مثلث کاری را رعایت کنیم. مثلث کاری در آشپزخانه شامل اجاق گاز، سینک ظرفشویی و یخچال است. به طور کلی مایکروفرها به دو صورت مایکروفر توکار و روکار قابل نصب هستند. مهم‌ترین نکته‌ای که هنگام نصب باید در نظر داشت، انتخاب مکان مناسب با دکوراسیون آشپزخانه است به گونه‌ای که از لحاظ ایمنی نیز مطمئن باشد. مکان انتخابی باید به گونه‌ای باشد که علاوه بر زیبایی، فضای زیادی را اشغال نکند.

قراردادن مایکروفر در آشپزخانه

کنار سینک ظرفشویی

یکی از بدترین مکان‌ها برای قراردادن مایکروفر در آشپزخانه کنار سینک ظرفشویی است. از آن جایی که هنگام شستن ظروف احتمالِ پاشیده شدنِ آب به مایکروفر در حین کار وجود دارد، حتماً به آن آسیب خواهد زد؛ بنابراین تا حد ممکن بیشترین فاصله را بین مایکروفر و سینک در نظر بگیرید.

از قراردادن مایکروفر نزدیک پنجره خودداری کنید

هرگز فضا کنار پنجره را برای قراردادن مایکروفر انتخاب نکنید. این روش علاوه بر اینکه ظاهری زشت به آشپزخانه شما می‌بخشد، از نظر ایمنی نیز خطرناک است. به طور کلی پنجره‌ها باید از وسایلی که گرما تولید می‌کنند دور باشند. گرچه مایکروفر نیاز به تهویه مناسب دارد، اما قرار دادن آن در مقابل پنجره راه حل خوبی نیست.

مطلب پیشنهادی:  اشتباهات رایج در دکوراسیون اتاق پذیرایی

قراردادن مایکروفر در آشپزخانه

داخل کابینت مکان نامناسب برای قراردادن مایکروفر در آشپزخانه

از قرار دادن مایکروفر در فضای بسته خودداری کنید؛ چرا که باید در مکانی قرار گیرد که از دو طرف آزاد باشد تا جریان هوا و تهویه مناسب صورت گیرد.

کنار یخچال

قرار دادن مایکروفر کنار یخچال نیز می‌تواند خطرناک باشد؛ به خصوص اگر یخچال شما دارای دو درب باشد یا حتی یک درب که در جهت مایکروفر باز ‌شود که خطر فرورفتگی دربِ هر دو وسیله وجود خواهد داشت؛ همچنین با توجه به گرمای زیادی که مایکروفر تولید می‌کند، کنار یخچال مکان مناسبی نیست.

قراردادن مایکروفر در آشپزخانه

قرار دادن مایکروفر کنار دیوار

همانطور که گفته شد؛ مایکروفر به فضای زیادی در اطراف خود نیاز دارد؛ اگر آن را کنار دیوار قرار دهید قطعاً به مرور زمان آسیب می‌بیند.

پیشنهاد مطالعه: 3 روش ساده برای از بین بردن زردی وسایل برقی

تعداد کلمات مطلب: 443

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

بهترین مکان برای نصب تلویزیون و داشتن دکوراسیونی لاکچری

نصب تلویزیون و جایگاه آن در دکوراسیون داخلی بسبار مهم است. باید در مکانی قرار بکیرد که هم …