3 روش طلایی برای تمیز کردن شومینه!

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تمیزی اصولی شومینه باعث می‌شود جلوه آن در دکوراسیون خانه دو چندان شود، با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا شما را با روش‌های کم هزینه و کاربردی پاک کردن شوینه آشنا کنیم.
روش تمیز کردن شومینه

یکی از وسایل گرمایشی که در اکثر خانه‌های امروزی وجود دارد، شومینه است که علاوه بر ایجاد گرما در دکوراسیون خانه نیز نقش اساسی ایفا می‌کند. اگر شما هم جزو آن دسته از کسانی هستید که از شومینه به عنوان وسیله گرمایشی استفاده می‌کنید و قصد دارید آن را برای فصول سرد سال راه‌اندازی کنید، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید تا با روش تمیز کردن شومینه را برای شما شرح دهیم.

روش تمیز کردن شومینه

اولین قدم هنگام تمیز کردن شومینه، پاک کردن همه خاکسترهای موجود در سطح است؛ برای این روش می‌توانید ابتدا با استفاده از جارو و خاک‌انداز همه خاکسترها را جمع کنید و داخل یک کیسه محکم ببندید. بهتر است در هنگام تمیز کردن شومینه برای حفظ سلامتی خود از عینک محافظ، دستکش و ماسک استفاده کنید.

روش تمیز کردن شومینه

استفاده از محلول کرم تارتار و آب از روش تمیز کردن شومینه

برای تمیز کردن شومینه با استفاده از محلول ابتدا کرم تارتار را در یک کاسه آب حل  کنید تا خمیر لطیفی بدست آید، سپس با یک  اسفنج ساده خمیر را روی سطح لکه پخش کنید بعد از 10 الی 15 دقیقه سطح را با آب گرم تمیز کنید تا کاملا لکه مورد نظر از بین برود.

مطلب پیشنهادی:  جدیدترین مدل‌های لوستر اتاق خواب

 استفاده از محلول سرکه و آب

برای استفاده از این روش با نسبت‌های مساوی محلول سرکه را با آب مخلوط کنید و درون بطری اسپری بریزید و روی محل مورد نظر اسپری کنید و با کمک یک برس خشک دوده‌ها را از محل مورد نظر پاک نمایید. برای اینکه از این روش نتیجه مطلوبی بگیرید چندبار آن را تکرار کنید.

روش تمیز کردن شومینه

 محلول جوش شیرین و مایع ظرفشویی

از موثرترین روش تمیز کردن شومینه، مخلوط محلول جوش‌شیرین و مایع ظرفشویی است. در این روش تمیزی 2 تا 3 قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی یا دستشویی را با 1 الی 2 قاشق غذاخوری جوش شیرین ترکیب کنید تا یک محلول خمیری بدست آید، سپس با استفاده از یک برس یا مسواک به صورت دورانی دیواره شومینه خود را تمیز کنید. اجازه دهید محلول روی دیواره شومینه‌ باقی بماند و در نهایت با آب گرم آن را آبکشی نمایید.

پیشنهاد مطالعه: تنها با 4 وسیله آشپزخانه را مدرن کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

انواع سایبان متحرک ماشین مناسب برای فضاهای کوچک

یکی از روش‌های موثر برای محافظت از وسیله نقلیه در تابستان و زمستان، ساخت یک سایبان برای ما…