با این ترفندها مشکل کمبود فضای اتاق‌خواب را برطرف کنید!

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر شما هم با مشکل چیدمان اتاق‌خواب و با کمبود فضا مواجه هستید، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.
چیدمان اتاق خواب کوچک

برنامه ریزی دقیق و سلیقه و انتخاب‌های هوشمندانه، همه آن چیزی هستند که برای به حداکثر رساندن ظرفیت یک اتاق خواب کوچک لازم است. قبل از شروع تزیین و چیدمان اتاق خواب، با نکات مهم هنگام چیدمان اتاق خواب کوچک آشنا شوید. درصورتی که به اینگونه مطالب علاقه‌دارید، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

ترفندهای چیدمان اتاق خواب کوچک

از فضای اطراف تختخواب استفاده کنید

برای داشتن فضای ذخیره سازی در اطراف تختخواب راهکارهای زیادی هست. از جمله داشتن پاتختی کشودار کنار تخت، انتخاب تختخواب‌های کشودار، نصب شلف در اطراف تخت خواب، قرار دادن پاف پایین تخت

از فضای اطراف تختخواب استفاده کنید

انتخاب هوشمندانه تزیینات

 اکسسوری و تزیینات، علاوه بر بالا بردن عملکرد کمک می‌کند جذابیت محیط بیشتر شود. ولی باید در انتخاب آن‌ها نهایت دقت را داشته باشیم.

از فضای پرت اتاق قافل نشوید

خیلی از اتاق خواب‌های کوچک فضاهای غیر قابل استفاده و کج و تورفته و … دارند و در نتیجه نمی‌توان برای جانمایی آیتم‌های اساسی از آن‌ها استفاده کرد. بهترین راه این است که آن‌ها را به فضاهای ذخیره سازی مثل کمد لباس، کتابخانه و یا یک فضای مطالعه کوچک تبدیل کنیم.

از فضای پرت اتاق قافل نشوید

انتخاب میزهای چندعملکردی

شاید در بیشتر مواقع تنها استفاده‌ی‌ما از دیوارها، نصب تابلو و یا انتخاب یک کاغذدیواری شیک و زیبا باشد. ولی زمانی که فضای کوچکی داریم باید نهایت استفاده را از دیوارها ببریم. استفاده از میزهای چند عملکردی، یک ایده بسیار کاربردی برای چیدمان اتاق خواب کوچک است.

مطلب پیشنهادی:  قبل از خرید فرش راه‌پله به این نکات توجه کنید!

استفاده از شلف به جای پاتختی

می توانید از شلف و یا قفسه‌های دیواری به جای پاتختی استفاده‌کنید و همزمان از فضای خالی زیر  آن برای قرار دادن یک چهارپایه استفاده‌کنید و این چیدمان حتی می تواند نقش میز آرایش را هم برای شما داشته‌باشد.

از رنگ‌های روشن استفاده کنید

انتخاب رنگ برای دکوراسیون اتاق خواب کوچک بسیار مهم است. مثلا یک رنگ با طراوت مانند زرد  می‌تواند جلوه فضا را چند برابر کند. رنگ آمیزی دیوارها با رنگ روشن تا اواسط ارتفاع اتاق، به لنگر انداختن رنگ در نیمه پایینی اتاق کمک می‌کند. در نتیجه بهتر است بقیه دیوار را با رنگ سفید روشن یا خنثی تکمیل کنیم.

از درب کشویی برای کمدهای خود استفاده کنید

از درب کشویی برای کمدهای خود استفاده کنید

یکی از سختی‌های چیدمان در فضای اتاق خواب، قراردادن کمید لبا‌س‌ها به گونه‌ای که درب جلوی آن به راحتی باز و بسته‌شود. در دکوراسیون اتاق خواب‌های کوچک، بهتر است حتما کمدهایی با درب کشویی بخریم تا بتوانیم بیشتر از فضا استفاده کنیم و در عین حال مشکلی برای باز کردن کمد و دسترسی به لباس‌ها هم نداشته باشیم.

پیشنهاد مطلعه: با این وسیله خانه کوچک خود را دلبازتر کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

جدیدترین مدل لوستر برای آشپزخانه کوچک + نکات مهم هنگام خرید

همه ما می‌دانیم که آشپزخانه مهم‌ترین قسمت هر خانه‌ای است به گونه‌ای که قلب تپنده خانه نامی…