۶ نکته طلایی برای درمان زخم معده

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
زخم معده جزو شایع‌ترین بیماری‌های دستگاه گوارش است که اگر درمان نشود، می‌تواند باعث سرطان معده شود.
بهبود و پیشگیری از زخم معده

زخم معده ‌می‌تواند معده درد شدید ایجاد کند؛ بنابراین برای پیشگیری از عوارض شدید آن باید به این بیماری توجه ویژه‌ای کرد. در حال حاضر شناخته شده‎ترین عاملی که باعث زخم معده می‌شود، باکتری هلیکوباکتر پیلوری یا عفونت معده است. با دلتامگ همراه باشید تا باهم به بررسی نکاتی بپردازیم که با رعایت آن‌ها می‌توان به بهبود و پیشگیری از زخم معده کمک کرد.

بهبود و پیشگیری از زخم معده

درمان زخم معده

غذاهای سرشار از آنتی اکسیدانها را مصرف کنید

رادیکال‌های آزاد موجود در معده ‌می‌تواند تجزیه شوند و زخم معده را تشدید کنند. آنتی‌اکسیدان‌ها به عنوان عوامل بازدارنده‌های رادیکال آزاد عمل می‌کنند. بنابراین مصرف موادغذایی سرشار از آنتی‌اکسیدان می‌تواند به بهبود زخم معده کمک کنند. موادغذایی مثل: آب انار، آب انگور، گندم سیاه، جو، لوبیا و عدس، آجیل، شکلات تلخ، انواع توت، برخی از ادویه‌جات، گوجه فرنگی، بلوبری، توت فرنگی، هلو، سیب، پرتقال‌ها، کرفس، لوبیا سیاه، چای سیاه، سبز و سفید همگی سرشار از آنتی‌اکسیدان هستند.

آب کلم بنوشید

اگرچه این نوشیدنی غیرمعمول است ولی مصرف آب کلم در درمان زخم معده بسیار تاثیر دارد. کلم به طور طبیعی غنی از باکتری‌های تولیدکننده اسیدلاکتیک است. این باکتری‌ها در مبارزه و از بین بردن باکتری‌هایی که باعث زخم معده ‌می‌شود موثراند.

برای بهبود و پیشگیری از زخم معده آب زغال‌اخته بنوشید

آب زغال‌اخته به عنوان عامل از بین برنده باکتری زخم معده محسوب می‌شود. پژوهش‌ها نشان داده‌اند که آب زغال‌اخته باعث پیشگیری از نفوذ باکتری‌ها به درون پوشش معده می‌شود.

مطلب پیشنهادی:  هرگز این ۵ کار را قبل از خواب شبانه انجام ندهید

شیرین بیان مصرف کنید

ریشه شیرین بیان دارای خاصیتی است که با باکتری‌های معده مبارزه می‌کند و زخم معده را بهبود می‌دهد. هشدار: قبل از مصرف شیرین بیان در مورد چگونگی و مقدار مصرف آن از پزشک مشورت بگیرید، زیرا شیرین بیان ‌می‌تواند پتاسیم بدن را کاهش دهد.

غذاهای تند و خیلی چرب نخورید

مواد غذایی تند درد زخم معده را افزایش می‌دهند. اگر زخم معده دارید، توصیه می‌شود از مصرف غذاهای تند مانند فلفل تند و سس تند و… اجتناب کنید.از خوردن غذاهای فست فود، غذاهای سرخ شده و سایر غذاهای چرب نیز باید بپرهیزید، چونکه هضم این غذاها سخت است و ‌می‌تواند زخم معده را تشدید کند.

دلتامگ

عسل بخورید

پژوهش‌ها مشخص کرده‌اند که عسل آنتی بیوتیک طبیعی است. بنابراین ‌می‌تواند به مبارزه با باکتری‌های عفونت معده که باعث زخم معده ‌می‌شود، کمک کند. مصرف روزانه یک قاشق عسل برای مبارزه با زخم معده را فراموش نکنید.

 

پیشنهاد مطالعه: پیشگیری از آلرژی‌های فصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

5 روش سفید کردن دندان در خانه

روش سفید کردن دندان در خانه به شما کمک خواهد کرد تا در عین آسانی،جذابیت و زیبایی بیشتری دا…