4 رنگ فوق‌العاده کابینت برای آشپزخانه‌های کوچک

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر می‌خواهید طراحی دکوراسیون آشپزخانه شما از اصول و قواعد خاصی پیروی کند، در وهله‌ اول باید رنگ مناسبی برای کابینت‌های آن انتخاب کنید.
بهترین رنگ کابینت برای آشپزخانه‌ های کوچک

با توجه به اینکه آشپزخانه قلب خانه محسوب می‌شود و ما زمان زیادی در روز آنجا سپری می‌کنیم. بنابراین انتخاب یک دکوراسیون هوشمندانه، از اهمیت بسیاری برخوردار است. طراحی دکوراسیون خانه‌هایی که متراژ کمی دارند، به مراتب بسیار سخت‌تر از خانه‌های بزرگ است. درصورتی که چیدمان خانه شما از اصول خاصی پیروی نکند می‌تواند فضای خانه شما را زشت کند. با دلتامگ همراه باشید تا در این مطلب بهترین رنگ کابینت برای آشپزخانه‌ های کوچک را به شما معرفی کنیم.

بهترین رنگ کابینت برای آشپزخانه‌ های کوچک

انتخاب نوع کابینت و رنگ آن تاثیر بسیاری در دکوراسیون آشپزخانه ما دارد. چرا که انتخاب رنگ اصولی می‌تواند با ایجاد خطای دید، فضا را بزرگ‌‌تر یا کوچک‌تر از اندازه معمول آن نشان دهد.

انتخاب کابینت با رنگ‌های روشن

انتخاب کابینت با رنگ‌های روشن

اگر فضای آشپزخانه شما کوچک است، کابینت‌های رنگ روشن بهترین انتخاب است. چرا که باعث بزرگ‌تر شدن فضا می‌شوند. این رنگ کابینت با ایجاد نور مصنوعی و افزایش نور طبیعی و جلوه‌ای تازه به آشپزخانه شما می‌بخشند. البته کابینت‌های رنگ روشن نسبت به کابینت‌های تیره زودتر کثیفی را نشان می‌دهند و نیاز به تمیزکاری مداوم دارند. اگر خانواده پرجمعیت یا فرزندان کوچکی دارید، این نکته قابل تأمل است.

کابینت با رنگ تیره

اگر آشپزخانه شما کوچک است یا نور کمی دارد، افزودن کابینت‌های تیره باعث می‌شود فضای آشپزخانه سنگین‌تر شود. در این صورت آشپزخانه برای جبران کابینت‌های تیره به عناصر رنگ روشن احتیاج دارد. برخلاف کابینت‌های روشن، کابینت‌های تیره خاک و آلودگی را به خوبی پنهان می‌کنند و این کابینت‌ها گزینه‌ای مناسب برای خانواده‌هایی هستند که بچه‌های کوچک آن‌ها مدام در آشپزخانه رفت و آمد می‌کنند.

مطلب پیشنهادی:  روش ساده و جذاب برای نقاشی دیوار پذیرایی + ویدیو

 

ترکیب رنگ سفید و بژ

اگر کابینت آشپزخانه را یک دست سفید انتخاب کرده‌اید و نور طبیعی زیادی به آشپزخانه وارد می‌شود، می‌توانید برای اینکه فضای آشپزخانه را گرم‌تر و جذاب‌تر نشان دهید، از رنگ بژ درخشان برای ایجاد حس گرما و جذابیت در آشپزخانه استفاده کنید، بدین ترتیب بدون هیچ زحمتی فضای دلنشین و دلپذیرتری را در آشپزخانه کوچک خود ایجاد کرده‌اید.

انتخاب رنگ قهوه‌ای برای کابینت

انتخاب رنگ قهوه‌ای

رنگ چوب شاید طبیعی‌ترین رنگ برای کابینت آشپزخانه باشد. انتخاب کابینت‌های چوبی ساخته‌شده از افرا یا بلوط می‌توانند جلوه‌ای طبیعی به آشپزخانه شما ببخشد. رنگ قهوه‌ای بدون ایجاد شلوغی، به آشپزخانه شما حس بسیار زیبایی می‌بخشد. اگر قصد دارید از این رنگ برای کابینت‌های خود استفاده کنید، توجه داشته باشید برای کاهش نور در آشپزخانه، باید در کنار کابینت‌های قهوه‌ای از آباژور سفید استفاده کنید. یا اینکه رنگ کاشی‌ها و سقف آشپزخانه باید سفید باشد. با این روش در کنار زیبایی تعادل را نیز برقرار کرده‌اید.

پیشنهاد مطالعه: هرگز از این وسایل در دکور خانه استفاده نکنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

از فضاهای پرت خانه استفاده درست کنید

پر کردن فضاهای پرت خانه یکی از کارهایی است که طراحان داخلی در ابتدا برای هر خانه‌ای انجام …