دیدنی‌ترین جاذبه گردشگری گیلان

2
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با سفر به این مکان گردشگری بی‌نظیر و زیبا، با هزینه‌ای کم، انگار که به اروپا سفر کرده‌اید.
زیباترین جاذبه‌های گردشگری استان گیلان

در این مطلب از دلتامگ قصد داریم تا دیدنی‌ترین جاذبه گردشگری گیلان را مورد بررسی قرار دهیم. مکانی بکر که کمتر کسی آن را می‌شناسد و با زیبایی‌های خیره‌کننده‌ای که دارد هر گردشگری را به خود جذب می‌کند. کاروانسرای تی تی یکی از مقاصد گردشگری و دیدنی استان گیلان است که شما را به یاد مناطق جلگه‌ای و بی‌نظیر اروپا می‎اندازد.

خرید ویلا در شمال

کاروانسرای تی تی دیدنی‌ترین جاذبه گردشگری گیلان

تی تی در زبان گیلکی به معنای شکوفه است. این کاروانسرا بیشتر شبیه کلبه‌‎های ایسلندی است که روی تپه‌های سرسبز و پوشیده از خزه‌ها قرار گرفته. کاروانسرای تی تی در استان گیلان واقع شده است. این کاروانسرا یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری استان گیلان است که در گذشته جزو مهم‎ترین مناطق استراتژیک محسوب می‌شده است. شهر سیاهکل به دلیل رودخانه‌هایی که از آن می‌گذرد، بسیار زیبا و دل‌انگیز است. البته که کل خطه شمال با آن آب و هوای بی‎نظیرش همیشه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کرده است. بنای این مکان زیبا از سنگ و آجر و ملات و گچ است که به زیبایی با هم درآمیخته‌اند. این کاروانسرا شامل حیاط مرکزی و ورودی و هشتی‎ و دو ایوان است. شاه‎نشین و دو اتاق به مساحت ۱۷ متر و اتاق مربع شکل ۱۴ متری و حوضچه‌هایی در وسط از دیگر قسمت‌های کاروانسرا هستند.

خرید ویلا در شمال

تاریخچه کاروانسرای تی تی

داستانی محلی نقل می‌کند که: «تی تی خانم، عمه یکی از شاهان صفوی بود. تصمیم گرفت برای خود کاروانسرایی به یادگار در منطقه زیبای سیاهکل بنا کند». زمانی که سنگ این بنا برای تی تی خانم بنا می‎شد، کاروانسراهای انگشت شماری در شمال کشورمان وجود داشتند و کسی به آنها توجهی نداشت؛ اما کمی بعد، این کاروانسرا رونق بسیاری گرفت چرا که از لحاظ مکانی در بهترین موقعیت قرار داشت و برای ارسال ابریشم از شمال به بخش‌های مرکزی کشور درست از این نقطه عبور می‌کردند. در واقع این کاروانسرا در مسیر اصلی کاروان‌ها از مسیر لاهیجان به دیلمان و طالقان قرار داشته‌ است.

مطلب پیشنهادی:  قبرستان های عجیب ایران که مو را بر تن شما سیخ می‌کنند!

دلتامگ

کاروانسرای تی تی دقیقا کجاست؟

کاروانسرای تی تی که در گویش محلی تی تی کاروانسرا خوانده می‌شود، در ۲۵ کیلومتری شهر لاهیجان و ۷۵ کیلومتری رشت قرار گرفته‌ است. جایی که محل تلاقی آب شیمرود و باباکوه است. فضای سبز اطراف آن بی‎نظیر است. درختانی که درهم‎رفته‌اند و در فصل‌های بهار و پاییز بهترین رنگ‎شان را نمایان می‌کنند. اگر در فصل بهار از کاروانسرا بازدید کنید، قطعاً سر و صدای پرندگان با آن نوای دلنشین و آن همه زیبایی شما را مدهوش خواهد کرد.

2 دیدگاه

  1. ناشناس

    7 دی 1402 در 8:51 ب.ظ

    خوب بودتشکر

    پاسخ

  2. ناشناس

    4 اسفند 1402 در 5:32 ب.ظ

    سلام عا لی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

در جست‌وجوی گنج: گوی طلایی شاه عباس کجاست؟

گنج های گمشده ایرانتخیل بسیاری از افراد در سراسر جهان را به خود جلب کرده است. این گنج‌ها ب…