در این کلیسای مخوف اسکلت‌ها می‌رقصند!

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که در جستجوی مکان‌های ترسناک می‌باشید و به دنبال چیزی می‌گردید که واقعاً فراموش‌نشدنی باشد، پس بازدید از این کلیسای مخوف را فراموش نکنید.
کلیسای مخوف سن برناردینو آل در شهر میلان

از عجیب‌ترین و  وحشتناک‌ترین مکان‌های تاریخی و مذهبی دنیا، کلیسای مخوف سن برناردینو آل در شهر میلان است. دیوارهای این کلیسا تزئین‌شده از جمجمه و مهره‌های ستون فقرات انسان، قاب درهای آن با استخوان ران و استخوان بازو ساخته‌شده‌ است. چنانچه تمایل دارید درباره این کلیسای اسرارآمیز بیشتر بدانید، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

تاریخچه کلیسای مخوف سن برناردینو آل در شهر میلان

در سال 1210 به خاطر شیوع جذام و افزایش اجساد واردشده، قبرستان از جنازه مردگان اشباع شد. مردم کشور میلان تصمیم گرفتند مکانی را بسازند تا بتوانند جنازه مردگان را در آن نگهداری کنند. بعد از آنکه اتاقی برای نگهداری استخوان‌ها در نظر گرفته‌شد، به تدریج در سال 1269 نیز یک محراب یا شبستان در کنار آن شکل گرفت. برای اولین بار در سال 1679، دیوارهای استوانه‌ای تزئین‌شده کلیسا با اسکلت انسان به وجود آمدند. کلیسای استخوان‌ها در میلان یک‌بار در سال 1712 ویران شد، اما با عمارت جدیدی به طراحی کارلو جوزپه مرلو جایگزین گردید که دارای پلان مرکزی و اندازه‌ای بزرگ‌تر بود و نشان می‌داد که محبوبیت استوانه استخوانی بیشتر شده است در نهایت بازسازی کلیسا در سال 1776 به اتمام رسید و آن کلیسا سن برناردینیو نام گرفت.

کلیسای مخوف سن برناردینو آل در شهر میلان

معماری کلیسای مخوف میلان

با گذشتن از یک راهروی باریک در سمت راست ورودی کلیسا، به اتاقی می‌رسید که استخوان‌ها در آن قرار دارند. این قسمت از کلیسا اتاق اصلی نام دارد. در کنار این اتاق یک اتاق مربع شکل و کوچک به چشم می‌خورد که یک محراب در آن قرار دارد و مجسمه‌ای از بانوی غم‌های زانو‌زده در کنار مسیح مصلوب‌شده بر روی طاقچه اصلی آن قرار گرفته‌است. جمجمه‌ها و استخوان‌های انسان‌ها که بر طاقچه‌ها، ستون‌ها و درها قرار گرفته‌اند، تقریباً دیوارهای عبادتگاه را به طور کامل می‌پوشانند. احتمال می‌رود که این استخوان‌ها در واقع متعلق به متوفیان نبش قبرشده بیمارستان جذامیان سابق برولو و گورستان‌های افراد تفتیش عقایدشده قرن هفدهم باشد. جمجمه‌های محصورشده در جعبه‌های بالای درب ورودی کلیسای استخوان‌ها در میلان نیز مربوط به مجرمانی است که به اعدام با قطع گردن محکوم شده‌اند.

مطلب پیشنهادی:  رنگ ‌هایی که هرگز برای آشپزخانه مناسب نیستند

معماری کلیسای میلان

طاق اصلی این کلیسای خوفناک توسط سباستیانو ریچی نقاشی‌شده‌است. او همان نقاشی است که سبک باروک ونیزی را به میلان معرفی کرد. طبق افسانه‌ها در روز دوم نوامبر که به روز متوفیان معروف است و برخی معتقد هستند که ارواح درگذشتگان در این روز به دیدار اقوام زنده خود می‌آیند، یک دختربچه که بقایای او در محراب اصلی کلیسای استخوان‌ها در میلان قرار دارد، زنده می‌شود و سایر اسکلت‌ها را مجبور می‌کند تا در یک رقص وحشتناک به او بپیوندند. آیا به اندازه کافی شجاع هستید که روز دوم نوامبر را برای بازدید از این کلیسا انتخاب کنید؟

پیشنهاد مطالعه: قصری با شکوه که تبدیل به زندان شد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

بهترین چیدمان مبلمان کلاسیک و داشتن منزلی شیک

چیدمان مبلمان کلاسیک می‌تواند به روش‌های مختلفی انجام شود و به سلیقه شخصی، نوع فضا و تعداد…