در این موزه با حقوق بشر آشنا می‌شوید!

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
موزه حقوق بشر کانادا، اولین موزه در جهان است که منحصرا به حقوق بشر و سیر تکاملی آن از گذشته تاکنون می‌پردازد.
موزه حقوق بشر کانادا

موزه حقوق بشر کانادا، موزه تقریبا جدیدی است که در چمنزارهای شهر وینیپگ غرب کانادا و در نزدیکی The Forks  در منطقه تیندال لایمستون قرار دارد. در ادامه با دلتامگ همراه باشید تا با یکدیگر سفری کوتاه به این موزه جذاب و دیدنی داشته‌باشیم.

موزه حقوق بشر کانادا

ساخت این موزه در دسامبر سال ۲۰۰۸ به تصویب رسید. مراحل ساخت آن در آوریل سال ۲۰۰۹ شروع شد و در نهایت در سال ۲۰۱۴ افتتاح گردید. وسعت این موزه تقریبا ۷۰۰۰ مترمربع است و ارتفاع ۱۰۰ متری دارد. یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این موزه، شیشه‌های شفافی است که در ساخت آن استفاده شده‌اند. آنتوان پری داک، طراح این موزه، برای طراحی موزه حقوق بشر کانادا، برنده جایزه بهترین طراح شد. ساخت این موزه تقریبا ۳۵۱ میلیون دلار کانادایی هزینه داشته‌است.

این موزه دارای مجموعه‏‌ای منحصر به فرد از تاریخچه بازماندگان نسل‏‌کشی‏‌ها، مدافعان حقوق بشر و سایرین، را برای عموم به نمایش میگذارد و اولین موزه‌ای است که به طورتخصصی به سیرتکامل، گرامیداشت و آینده حقوق بشر اختصاص دارد. هدف این موزه نه‌ تنها ایجاد یک مرکز فعالیت ملی برای یادگیری و کشف حقوق بشر ، بلکه تاسیس عصری جدید از رهبری حقوق بشر نیز محسوب می‌شود. دراصل تمرکز اصلی موزه حقوق بشر، بازگویی داستان و سرگذشت‏ افراد است. سرگزشت مدافعان، قربانیان و… .

مطلب پیشنهادی:  خورشت هویج با آلو، بدون گوشت

سفر به کانادا

گردش در این موزه

این موزه جزو جاذبه‌های گردشگری کانادا به حساب می‌رود. ویژگی‌ اصلی معماری این موزه به کار بردن اشکال هندسی و رنگ بندی جالبی است که در آن به کار رفته‌است. طراح این موزه چشم انداز یک سفر را برای بازدیدکنندگان این موزه درنظر گرفته‌است. براساس این طراحی بازدیدکنندگان موزه از راه تالار بزرگ به موزه وارد می‌شوند و بعد از گذر از مجموعه فضاهای گسترده و پر پیچ و خم، قبل از آن که به برج امید برسند، از طریق یک ستون بلند به محلی بروند که بتوانند از آنجا مرکز شهر وینیپگ را تماشا کنند.

پیشنهاد مطالعه:‌ فوران گل در سیستان و بلوچستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

در جست‌وجوی گنج: گوی طلایی شاه عباس کجاست؟

گنج های گمشده ایرانتخیل بسیاری از افراد در سراسر جهان را به خود جلب کرده است. این گنج‌ها ب…