ترفندهایی برای افزایش فضای کمد دیواری

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با توجه به اینکه کمدهای دیواری نقش اساسی در مرتب جلوه دادن دکوراسیون خانه دارند، هر چه فضای کمد برای نگهداری لوازم بیشتر باشد دکوراسیون خانه منظم‌تر و شیک‌تر به نظر می‌رسد.
ترفندهای افزایش فضا در کمد

از بزرگ‌ترین مشکلات در خانه‌های کوچک، کمبود فضا است. در چنین شرایطی افراد مجبور هستند بیشتر وسایل خود را در کمد نگهداری کنند. همین کار باعث بهم ریختگی فضای اتاق و دشواری پیدا کردن لباس‌ها می‌شود. اگر می‌خواهید با ترفندهای افزایش فضا در کمد  آشنا شوید تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

برای افزایش فضای کمد از پشت درب آن نیز استفاده کنید

فضای پشت درب کمد، فضایی است که بیشتر افراد به آن اهمیت نمی‌دهند. البته این مورد در کمدهایی که درب لولایی دارند بیشتر در دسترس است. دسترسی به فضای پشت درب کمدهایی که درب کشویی و ریلی دارند ساده نیست. در این حالت هم شما می‌توانید از فضای جلوی درب استفاده کنید و با آویزان کردن تعدادی از لباس‌ها و اکسسوری‌ها، فضای بیشتری در داخل کمد خود ایجاد کنید.

ترفندهای افزایش فضا در کمد

یک میله چوب لباسی جدید اضافه کنید

اکثر کمدهای لباس فقط یک میله برای آویزان کردن چوب لباسی در خود دارند که بسته به بزرگی کمد می‌توان تعداد مشخصی لباس را در آن قرار داد. اگر ارتفاع کمد لباس شما بیش از ۲۲۰ سانتی‌متر است، شما می‌توانید به جای یک ردیف چوب لباسی دو ردیف چوب لباسی داشته باشید. این کار با نصب یک میله جدید که حدود ۹۰ تا ۱۱۰ سانتی‌متر پایین‌تر از میله اول باشد، امکان پذیر می‌شود و به هزینه زیادی هم نیاز ندارد. فاصله میله بالایی از سقف باید حدود ۷ تا ۸ سانتی‌متر و فاصله میله از دیوار پشت آن هم باید حداقل ۳۰ سانتی‌متر باشد.

مطلب پیشنهادی:  ۷ مدل نور مخفی سقف برای خانه مدرن

مرتب کردن کشوها

کشوها را فراموش نکنید

یکی از ترفندهای افزایش فضا در کمد اتاق خواب استفاده از کشوها است. کشوهای داخل کمد همیشه فضایی مناسب برای قرار دادن چیزهای کوچک مثل جواهرات، لباس‌های زیر، جوراب و غیره است. حتی اگر از قفسه‌ها و فضای پشت درب هم حداکثر استفاده را کرده باشید، باز هم به کشو احتیاج خواهید داشت. حتما کمد لباسی تهیه کنید که حداقل یک یا دو کشو داشته باشد.

پیشنهاد مطالعه: با کمترین هزینه آشپزخانه خود را زیبا کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

چیدمان آشپزخانه سنتی ایرانی؛ آشپزخانه ای که زندگی در آن جریان دارد!

چگونه یک آشپزخانه سنتی ایرانی را چیدمان کنیم؟ در واقع برای چیدمان یک آشپزخانه ایرانی باید …