دیدنی‌ترین جاذبه معلق تهران!

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
این پل سازه‌ای با طراحی ارگانیک و شبیه به درختی که دارد، کاملا با محیط زیست سازگار است.
معرفی پل طبیعت تهران

پل طبیعت به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین نمادهای تهران محسوب می‌شود. این پل بوستان طالقانی و بوستان آب و آتش را به هم متصل می‌کند. این پل، روی اتوبان مدرس تهران ساخته‌ شده‌است. بازدید از این پل زیبا و مدرن و استفاده از فضاهای تفریحی و گردشگری آن برای هر گردشگری لذت‌بخش است. علاوه بر تمام این‌ها، با قدم‌زدن روی این پل می‌توانید چشم‌انداز زیبایی از پایتخت را تماشا کنید و بهترین عکاس‌ها را بگیرید. دلتامگ در این مطلب قصد دارد به معرفی پل طبیعت تهران به طورکامل بپردازد.

همه چیز درباره پل طبیعت تهران

معرفی پل طبیعت تهران

پل طبیعت چشم‌اندازی کم‌نظیر از تهران را در مقابل شما قرار می‌دهد. پل طبیعت بزرگترین پل غیرخودرویی خاورمیانه و نخستین پل غیرخودرویی در ایران است. این پل در ۳ طبقه طراحی شده‌است. طراحی منحصربه‌فرد این پل که از سی‌وسه‌پل اصفهان الهام گرفته‌است، باعث شده تا جوایز بین‌المللی متعددی همچون جایزه معماری آقاخان را در سال ۲۰۱۶ به خود اختصاص دهد.

وقتی روی این پل می‌ایستید، اتوبان‌های اصلی تهران یعنی اتوبان مدرس، همت و حقانی را زیر پای خود می‌بینید. به‌علاوه، می‌توانید منظره زیبای بوستان طالقانی، فانوس دریایی پارک بنادر، برج پرچم، برج‌های آتش در بوستان آب و آتش و گنبد مینا را نیز ببینید. کافی است کمی سرتان را بالا بیاورید و به افق بنگرید، تا دامنه جنوبی رشته کوه البرز و کوه دماوند مشاهده کنید.

مطلب پیشنهادی:  چگونه همیشه سبزی خوردن تازه داشته باشیم؟

طبقات مختلف پل طبیعت

طبقه اول پل: طبقه اول پل طبیعت، فضاهایی برای شکم گردی دارد تا گردشگران بتوانند در کنار گشت‌وگذار خود، از طعم لذیذ غذاهای ایرانی و فرنگی در محیطی سرسبز، لذت ببرید. فودکورت پل طبیعت در ضلع شرقی پل قرار دارد و دارای چندین کافی‌شاپ، رستوران ایرانی و فست فود است. مساحت این طبقه حدود ۱۴۵۰ متر مربع است و دیوارهای آن از جنس شیشه هستند.

دلتامگ

طبقه دوم: طبقه دوم مساحتش حدودا ۲۸۷۰ متر مربع است، فضای دنجی دارد و به‌لطف نیمکت‌هایی که در نقاط مختلف آن وجود دارد، می‌توانید قدری خستگی در کنید و از آرامش و این همه زیبایی لذت ببرید.

طبقه سوم: اگر به طبقه سوم پل بروید که ۵۷۱ متر مربع مساحت دارد، منظره فوق‌العاده‌ پایتخت به‌خصوص هنگام غروب خورشید هوش از سرتان می‌برد. این طبقه بهترین نقطه پل برای پیاده‌روی است. دو سکوی تماشا در بخش شمالی و جنوبی این طبقه زیبا وجود دارد که می‌توانید هم به تماشای منظره‌های اطراف مشغول شوید و هم عکس‌های درجه یک و فوق‌العاده‌ای بگیرید.

پیشنهاد مطالعه:‌ جنگل ابر، سفری میان آسمان!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

سیر سیاه معجزه‌ای برای قلب

خواص سیر سیاه هم مانند سیر بسیار زیاد است. در کشورهای شرق آسیا از این سیر استفاده زیادی می…