اجاره خانه در مهرماه امسال گران می‌شود

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آیا باید در مهرماه منتظر افزایش اجاره‌خانه‌های نجومی باشیم؟
افزایش قیمت اجاره خانه

به گزارش دلتامگ به نقل از تجارت نیوز، با افزایش قیمت اجاره خانه بسیاری از اجاره‌نشینان مجبور شدند که به حاشیه‌شهر کوچ کنند. هر چند اجاره‌بها امسال در همه مناطق سونامی به بار آورد. بسیاری از کارشناسان معتقد هستند که بازار اجاره این روزها در شیب ملایمی به سر می‌برد. اما باید یادآور شد که در شرایط کنونی، فصل جابه‌جایی رو به اتمام است و کاهش قیمت اجاره خانه به دلیل کنترل این بازار نیست.

افزایش قیمت اجاره خانه باعث شد، پیامدهایی چون کوچ به مناطق حاشیه‌ای، اجاره اتاق و حتی برگشت زوجین به خانه‌ والدین را به همراه داشته باشد. البته برخی دیگر از مستاجران مجبور هستند تا تمام درآمد خود را صرف پرداخت اجاره کنند که این روند نه تنها از نظر اقتصادی بلکه از نظر روانی نیز بار زیادی را بر دوش مستاجران قرار داد.

آیا اجاره خانه افزایش می‌یابد؟

با شیوع کرونا و در سایه آموزش آنلاین و تعطیلی دانشگاه‌ها در ماه مهر سال گذشته، بازار اجاره با تغییر چندانی همراه نبود. بسیاری از کارشناسان ملکی از آن فصل به عنوان آغاز آرامش در بازار نام می‌بردند.

پیش‌بینی می‌شود ماه مهر در سال جاری به دلیل حضوری شدن دانشگاه‌ها، افزایش تقاضا برای اجاره خانه، قیمت اجاره در برخی از مناطق با افزایش همراه شود. این روند می‌تواند باعث گرانی هر چند ناچیز در این بازار شود.

مطلب پیشنهادی:  چه تعداد از واحدهای مسکن مهر تحویل متقاضیان داده نشد؟

وعده‌های دولت برای کنترل بازار اجاره

وعده‌های دولت برای کنترل بازار اجاره

دولت با وعده ساخت مسکن استیجاری در پایتخت قصد داشت تا بازار اجاره را کنترل کند. اما شاهد آن بودیم این وعده با شکست مواجه شد. چرا که مسکن استیجاری و در پی آن اجاره‌داری حرفه‌ای نیازمند تامین زیرساخت‌های لازم و تدوین سیاست گذاری مناسب است.

بازار اجاره در شرایط فعلی با این مُسکن‌ها آرام نمی‌شود. چرا که تجربه نشان داده است که این وعده‌ها بیشتر در حد حرف باقی می‌ماند  و با استقبال چندانی مواجه نخواهد شد.

در خاتمه باید یادآور شد که بازار اجاره در شرایط فعلی پرچمدار بازار مسکن شده و حل و فصل نکردن این معضل بازار مسکن را با فاجعه روبه‌رو خواهد کرد.

پیشنهاد مطالعه: مناطقی در تهران که بیشترین رشد قیمت مسکن را تجربه کردند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

مقایسه میزان تقاضای خرید ملک در اولین ماه سال

تحقیقات اخیر نشان داده است که وضعیت ریسک‌های غیراقتصادی، انتظارات تورمی و نوسانات قیمت دلا…