ساخت مسکن کارگران در‌ مجاورت شهرک‌های صنعتی

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مهدی مسکنی، معاون وزیر کار و رفاه اجتماعی در خصوص ساخت مسکن در مجاورت شهرک‌های صنعتی از امضای تفاهم‌نامه بین اتاق تعاون و وزارت راه خبر داد.
مسکن کارگران

به گزارش دلتا مگ به نقل از ایسنا، معاون وزیر کار از ساخت شهرک‌های مسکونی با اولویت کارگران در جوار شهرک‌های صنعتی خبر داد. همچنین تنها راه صاحب‌خانه شدن طبقات ضعیف و متوسط کشور را مدل تعاونی‌های مسکن دانست. وی همچنین تنها راه برای صاحبخانه شدن اقشار ضعیف و کم‌درآمد کشور را مربوط به تعاونی‌های ساخت و ساز مسکن دانست.

بنابراین اقشار کم‌درآمد جامعه به دلیل عدم استطاعت مالی به ندرت برای خرید آپارتمان اقدام می‌کنند. برای دریافت گزارشات بیشتر پیرامون مسکن کارگران تا پایان این خبر با دلتا مگ همراه باشید.

مسکن کارگران

مشکل اساسی کارگران چیست؟

مهدی مسکنی، معاون وزیر کار و رفاه اجتماعی درباره ساخت شهرک‌های مسکونی مخصوص کارگران در مجاورت شهرک‌های صنعتی ابراز امیدواری کرد.

تا کنون بخش عظیمی از مخارج سبد معیشت کارگران مربوط به هزینه‌های مسکن و اجاره‌خانه می‌شود. جالب است بدانید که مسکن یکی از دغدغه‌های اصلی آنها به شمار می‌رود. در واقع از مشکلات اساسی کارگران مربوط به تردد از شهرک‌ها و نواحی صنعتی به محل سکونت زندگی آنها می‌شود.

با توجه به اینکه برای حل این مشکل و صاحبخانه شدن آنها، پروژه ساخت مسکن کارگران از چندین سال قبل مورد توجه مسئولان قرار گرفته است. گفته می‌شود در خصوص مسکن کارگران حتی پیمان‌نامه‌ای بین اتاق تعاون ایران و وزارت راه و شهرسازی به منظور ساخت مسکن در جوار شهرک‌های صنعتی به امضا رسیده است.

مطلب پیشنهادی:  ارائه خدمات بنیاد مسکن به مناطق سیل‌زده

مسکن کارگران

امضای تفاهم‌نامه همکاری جهت ساخت مسکن کارگران

این مقام آگاه با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری میان معاونت امور تعاون وزارت کار و شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید گفت:« این تفاهم‌نامه با هدف بهره‌گیری از ظرفیت‌های تعاونی‌ها در حمایت از تأمین مسکن در شهرهای جدید کشور به امضا رسیده است . لازم است بدانید که با اجرای این تفاهم‌نامه، ساخت مسکن برای طبقات متوسط و ضعیف کشور در دستور کار قرار می‌گیرد.»

معاون وزیر تعاون با بیان اینکه  ۹۵۰۰ تعاونی مسکن موفق در کشور مشغول به فعالیت هستند، معتقد است:« تنها راه حل خانه‌دار شدن طبقات متوسط و ضعیف کشور اجرای مدل تعاونی‌های مسکن است.»

مطالعه بیشتر: مصوبه حق مسکن کارگران به کجا رسید؟

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

مقایسه میزان تقاضای خرید ملک در اولین ماه سال

تحقیقات اخیر نشان داده است که وضعیت ریسک‌های غیراقتصادی، انتظارات تورمی و نوسانات قیمت دلا…