وضعیت نابسامان در بازار مسکن

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نوسانات اخیر در بازار مسکن دولت و مسئولان را متعهد به ساخت هر چه سریع‌تر مسکن در کلانشهرها و شهرستان‌های کشور کرده است.
بازار مسکن

به گزارش دلتا مگ به نقل از ایسنا، عضو کمیسیون مجلس شورای اسلامی پیرامون وضعیت بازار مسکن از نا‌خوشایندی اوضاع مسکن خبر داد. وی همچنین بر جبران عقب‌ماندگی در زمینه احداث مسکن تاکید کرد. برای اخذ گزارشات بیشتر پیرامون نوسانات بازار مسکن جهت خرید آپارتمان تا پایان این خبر با دلتا مگ همراه باشید.

بازار مسکن

بانک‌ها موظف به پرداخت تسهیلات مسکن هستند

نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی در خصوص اینکه قانون جهش تولید مسکن قابلیت پاسخگویی به مشکلاتی مانند افزایش نرخ مسکن در خرید و اجاره را دارد و به خوبی می‌تواند نقش موثری در بازار مسکن داشته باشد، از شرایط فعلی بازار مسکن اظهار ناخوشایندی کرد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه حدود دو هفته گذشته کمیسیون عمران جلسه‌ای با وزیر برگزار کرد و در آن جلسه دغدغه‌ها از‌سوی نمایندگان مطرح شد، تصریح کرد:« بر اساس قانون مصوب مجلس بانک‌ها ملزم هستند که در ساخت مسکن همراهی داشته باشند. بیش از ۳۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات باید از سوی بانک‌ها ارائه شود. همچنین تسهیلات برگشتی مسکن مهر نیز باید به صندوق ملی مسکن آورده شود. مالیات یا هر آورده دیگری که دولت از بخش مسکن دارد، باید آن را به این صندوق منتقل کند. ولی متاسفانه اخبار خوبی در حوزه صندوق ملی مسکن به گوش ما نمی‌رسد.»

مطلب پیشنهادی:  اعطای تسهیلات روستایی با سود 5 درصد

مقاله مرتبط:

کاهش معاملات در بازار مسکن

بازار مسکن

عدم موفقیت دولت در احداث مسکن

شریعتی در خصوص اولین قدم که تامین زمین برای احداث مسکن است از هشدار به وزارت راه‌و‌شهرسازی و مدیران دستگاه‌های دولتی که از واگذاری زمین‌های خود جهت ساخت مسکن امتناع کردند، خبر داد.

وی درباره اوضاع بازار مسکن و روند اجرای قانون جهش تولید مسکن، بیان کرد:« قانون جهش تولید مسکن آن چنان شفاف و روان بوده که ساز وکارها برای ساخت سالیانه یک میلیون واحد مسکونی را به وضوح مشخص کرده است. اگر دولت خود را ملزم به اجرای این قانون بداند، به یقین بسیاری از گرفتاری‌ها که امروز در حوزه مسکن با آن مواجه هستیم، مرتفع خواهد شد.»

نتیجه‌گیری

به نظر می‌رسد دولت و مجلس با جدیت تمام برنامه ساخت مسکن را در شهرها و استان‌های کشور دنبال می‌کنند. این در حالی است که تا کنون بانک‌ها و  دستگاه‌های دولتی اقدامی جهت پیشبرد این برنامه انجام ندادند.

مطالعه بیشتر:

احداث مسکن در مازندران طی 4 سال آینده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …