به کارگیری دانش نخبگان برای حل مشکل بازار مسکن

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رستم قاسمی، وزیر راه‌ و‌ شهرسازی در خصوص مشکلات اجاره‌نشینی درکشور از اعمال توجه به 3 شاخص نرخ، کیفیت و سرعت احداث در بازار مسکن خبر داد.
ساخت 200 هزار واحد

به گزارش دلتا مگ به نقل از ایرنا، رستم قاسمی وزیر راه‌ و‌ شهرسازی پیرامون عقب‌ماندگی در زمینه بازار مسکن بر تاثیر فعالیت نخبگان کشور بر تغییر وضعیت مسکن تاکید کرد. همچنین این نخبگان می‌توانند در برطرف شدن مشکلات 8 میلیون اجاره‌نشین و جوانانی که به دلیل نداشتن مسکن موفق به اقدام برای ازدواج نشدند، کمک قابل‌توجهی کنند.

لازم به ذکر است که نخبگان مهندسی کشور علاوه بر حل مشکل اجاره‌نشینی می‌توانند به متقاضیان برای خرید آپارتمان نیز یاری برسانند. برای دریافت گزارشات بیشتر پیرامون مشکلات عرضه و تولید مسکن تا پایان این خبر با دلتا مگ همراه باشید.

قاسمی ضمن تبریک به اعضای منتخب از مسئولیت سنگین وزارت راه‌ و‌ شهرسازی در زمینه رفع مشکلات اجاره‌نشینان خبر داد. وی همچنین از روحیه جهادی این وزارتخانه برای خدمت‌رسانی به کشور ابراز امیدواری کرد.

بازار مسکن

 ایجاد تغییرات بنیادی در تولید‌ مسکن ضرورت دارد

قاسمی با بیان وضعیت کنونی قیمت در بازار مسکن کشور از لزوم ایجاد تغییرات بنیادی در تولید‌ و‌ عرضه واحدهای مسکونی با تکیه بر تجربیات نخبگان کشوری خبر داد.

وی با اشاره به مشکلات مسکن در کشور بر اعمال توجه به 3 شاخص نرخ، کیفیت و سرعت احداث در بازار مسکن کشور تاکید نمود.

وزیر راه‌ و‌ شهرسازی پیرامون ضرورت ایجاد تغییر در زمینه صنعتی‌سازی واحدهای مسکونی از نامطلوب بودن نتیجه شیوه‌های سنتی در احداث مسکن ابراز نگرانی کرد. وی همچنین اصلاح 3 شاخص مهم را با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و سازمان نظام مهندسی کشور میسر دانست.

مطلب پیشنهادی:  260 هزار پلاک کم دوام و ناپایدار در تهران

بازار مسکن

مهم‌ترین راه‌حل برای بازار مسکن چیست؟

قاسمی اذعان کرد:« سازمان نظام مهندسی به عنوان نخبگان کشور در حوزه مهندسی مشغول فعالیت هستند. همچنین این افراد می‌توانند حوزه مسکن را با تحول جدی همراه  کنند. در واقع نخبگان می‌توانند عقب‌ماندگی این حوزه را با بیش از ۸ میلیون مستاجر و جوانانی که به دلیل نداشتن مسکن ازدواج نکرده‌اند، جبران نمایند.»

وی با اشاره به شرایط اقتصادی کشور، مهم‌ترین راه‌حل بازار مسکن را نزدیک کردن میزان عرضه و یا تولید به تقاضا دانست و گفت:« حداقل به ۴۰۰  هزار میلیارد تومان در سال برای ساخت یک میلیون مسکن نیاز داریم. این عدد در نقدینگی و بودجه کشور رقمی بسیار سنگین است، اما می‌کوشیم تا این عدد را به مسکن اختصاص دهیم.»

نتیجه‌گیری

به نظر می‌رسد وزارت راه‌ و‌ شهرسازی تصمیم دارد که از نخبگان کشوری جهت حل مشکل مسکن زوج‌های جوان و خانه دار‌ شدن 8 میلیون جمعیت اجاره‌نشین استفاده کند.

مطالعه بیشتر: اختصاص 4 درصد از اراضی دولتی برای احداث مسکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

آیا در سال 1403 خانه ارزان می‌شود؟

دولت با جمع‌آوری اطلاعات از املاکی‌ها و سامانه‌های آنلاین، قصد شناسایی و عرضه خانه‌های خال…