افزایش قیمت مسکن در مناطق ۲۲گانه تهران

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تورم بخش مسکن هر ساله در حال رکورد زنی پی‌درپی است. بازار مسکن تهران، تابستان امسال را با یک موج تورمی گسترده آغاز کرد و برخلاف اغلب ماه‌های قبل، همه مناطق ۲۲گانه تهران با افزایش قیمت یک تا ۱۲ درصدی مواجه شده‌اند.
مناطقه 22گانه تهران
به گزارش دلتا مگ به نقل از گسترش‌نیوز، در این گزارش به بررسی قیمت خرید خانه در تهران و سایر شهرهای کشور پرداخته‌ایم.بررسی آمارهای جدید بانک مرکزی نشان می‌دهد که در اتفاقی کم‌سابقه، جهش قیمت مسکن در همه مناطق ۲۲گانه تهران رخ داد و برخلاف دوره‌های قبل، حتی یک منطقه نیز با کاهش قیمت مواجه نشده است.
در نخستین ماه از فصل تابستان۱۴۰۱، همه مناطق ۲۲گانه تهران با رشد قیمت مواجه شده‌اند. بانک مرکزی میزان تغییر میانگین قیمت مسکن تهران در این ماه را ۵.۸درصد اعلام کرده است.
مناطقه 22گانه تهران
طبق آمار، میانگین قیمت به‌ترتیب در ۱۱ منطقه (۱۹، ۹، ۱۳، ۱۶، ۱۷، ۵، ۱۵، ۲، ۱۰، ۷، ۸) با رشد ۶.۱ تا ۱۲.۴ درصدی (بیش از میانگین شهر) و در به ‌ترتیب ۱۱منطقه (۶، ۲۱، ۱۱، ۱۲، ۲۲، ۸، ۴، ۱۴، ۱، ۳، ۲۰) با رشد ۰.۹تا ۵.۷ درصدی قیمت (کمتر از میانگین) مواجه شده است.
مقاله مرتبط:
در مورد بازار اجاره هم طبق گزارش بانک مرکزی، بررسی شاخص کرایه مسکن اجاری در تیرماه ۱۴۰۱ نشان می‌دهد. این شاخص در شهر تهران ۴۷.۴درصد و در کل مناطق شهری ۵۲.۳ درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل افزایش یافته است. رشد ماهانه این شاخص در تیرماه در شهر تهران و کل مناطق شهری معادل ۴.۵درصد بوده است.

در بازار مسکن تیرماه، باوجود اینکه مصوبه سران قوا، افزایش قیمت بیش از ۲۵ درصد در تهران و بیش از ۲۰درصد در سایر نقاط شهری را ممنوع کرده و رأی به تمدید خودکار قراردادهای اجاره داده است، بازهم شاخص کرایه مسکن اجرای رشد قابل‌تأملی را تجربه کرده است.

مطلب پیشنهادی:  وام متقاضیان ساخت مسکن خود مالکی

مناطقه 22گانه تهران

در دو سال اخیر اجاره‌بهای مسکن در تهران ۸۳.۳ درصد افزایش یافته حال آن که می‌بایست حداکثر ۴۵ درصد رشد می‌کرد که نشان دهنده افزایش ۳۷.۳ درصدی اجاره مسکن بیش از سقف تعیین شده از سوی نهادهای سیاست گذار بخش مسکن بوده است.

از مقایسه قیمت مسکن در شهرهای مختلف کشور با پایتخت، تفاوت قیمت قابل توجهی را مشاهده می‌کنیم. حتی در برخی موارد پول پیش یک واحد مسکونی در تهران از کل مبلغ یک خانه در شهر های دیگر بیشتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

فقط یک هشتم متقاضیان مسکن ملی آورده اولیه را واریز کردند

دلت در جهت تکمیل پروژه‌های مسکن مهر، طرح مسکن ملی را در سال گذشته آغاز کرد. …

پیشنهاد سردبیر

تبلیغات

مطالب پیشنهادی

برای مشاهده آگهی های ملکی یوسف آباد
یکی از گزینه های زیر را انتخاب کنید:

آگهی های خریدآگهی های اجاره