وضعیت نرخ بازار مسکن در تهران

1
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با توجه به افزایش نوسانات قیمت کالاهای اساسی و ضروری، مسکن هم به عنوان یک دارایی امن تمامی سرمایه‌های لازم را به خود جذب کرده است.

به گزارش دلتا مگ به نقل از ایسنا، بازار مسکن پس از طی یک دوره یک ساله در اردیبهشت سال 1401، رشد قابل توجهی داشته است. افزایش رشد 166 درصدی معاملات انجام شده در تهران بیانگر تلاش برای صیانت از سرمایه از طریق خریداری ملک بود. برای اخذ گزارشات بیشتر پیرامون بازار مسکن تا پایان این خبر با دلتا مگ همراه باشید.

با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی کنونی و تغییر قیمت کالاهای اساسی و ضروری، مسکن به عنوان یک دارایی امن، موجب جذب سرمایه‌های سرگردان به خود می‌شود.

بازار مسکن

 میانگین نوسانات قیمت طی دو سال پیاپی

اردیبهشت سال 1401، با انعقاد 10 هزار و 490 معامله مسکن در شهر تهران، در قیاس با فروردین سال جاری 206 درصد و نسبت به اردیبهشت سال 1400، 166 درصد رشد صعودی داشته است. با توجه به  اعلام بانک مرکزی میانگین قیمت هم 36 میلیون و 350 هزار تومان در هر متر مربع در نظر گرفته شده است. همچنین نسبت یه سال 1400 با افزایش 26 درصدی همراه بوده است.

لازم است بدانید در قیاس با فروردین سال 1400 هم 6.1 درصد رشد قابل توجهی داشته است. در واقع این افزایش ناگهانی طی یک سال گذشته، بازار به لحاظ حجم معاملات و نرخ روند رو به سکونی را تجربه کرده است.

بازار مسکن

چرا بازار مسکن در سال 1400 با رکود مواجه شد؟

یکی از عوامل رکود بازار مسکن در سال 1400 را می‌توان به دوره پیش و پس از انتخابات همچنین سپری کردن زمان برای احیای برجام و کاهش شدید متقاضیان خرید ملک، مرتبط دانست. همانطور که می‌دانید بازار مسکن در طول بازه زمانی سال 1396 تا 1400 تقریبا 600 درصد افزایش قیمت داشته است. همچنین این موضوع موجب شد تا خریداران واقعی خود را از دست بدهد.

مطلب پیشنهادی:  قیمت رهن و اجاره در کنار زاینده رود نجومی شد

بر اساس داده‌های اعلامی وزارت راه و شهرسازی، بعد از رکود سال 1400 در بازار ملک، حداقل انتظار می‌رفت 10 تا 12 فصل دیگر از آن باقی بماند.

بنابراین با وجود اینکه عوامل بسیاری در تحرک نسبی بازار در اردیبهشت سال 1401 دخالت داشتند موجب شد تا با نوسان قیمت کالاهای اساسی و ضروری مواجه بشویم. همچنین مقداری هم به زمینه‌های پیش از تورم و همینطور تلاش برای نگهداری سرمایه به منظور دارایی ثابت منجر شد.

مطالعه بیشتر: برای آشنایی بیشتر در حوزه ملک، مطلب «بلاتکلیفی مصوبه کنترل اجاره‌بها » را در دلتا مگ بخوانید.

یک نظر

  1. […] بیشتر: برای آشنایی بیشتر در حوزه ملک، مطلب «  وضعیت نرخ بازار مسکن در تهران» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

خبر خوش برای مالکین واحدهای مسکن مهر

روح‌الله اکبری دستیار ویژه وزیر راه ‌و شهرسازی کشور بیان کرد که بیش از دو میلیون واحد مسکو…