نگاهی به نقش برخی از بنگاه های معاملات ملکی در بازار مسکن

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یک فعال ساختمانی عنوان کرد: این روز‌ها برخی بنگاه‌های معاملات ملکی برای کسب سود بیشتر، خود تعدادی از دلالان را وارد کار کرده و به آن‌ها میدان داده‌اند تا معاملات را هدایت کنند.
بنگاه های معاملات ملکی

شبه گزارش دلتا مگ به نقل از فارس، حسن امیری یک پیمانکار ساختمانی به مسائل پیرامون گرانی مسکن پرداخت و گفت: یکسری افراد هستند که کارشان ساخت‌وساز است. در کنار آن اگر خانه‌ای برای فروش، مشارکت یا پیش‌فروش باشد، خودشان بنگاه های معاملات ملکی راه انداخته‌اند.

او در ادامه می‌گوید در برخی از شهرها تعداد بنگاه‌های املاک از تعداد زمین‌ها بیشتر است. نگاه کنید، تعداد بنگاه‌ها بسیار بیشتر از زمین‌هایی است که وجود دارد.

این پیمانکار ساختمانی با اظهار به اینکه یکسری از افراد بنگاه‌دار پول دستشان است و سرمایه دارند و زمین یا مسکن‌هایی را خریداری می‌کنند. اما نه به نام خودشان، بلکه به نام افرادی که در حاشیه هستند یا از آشنایان بنگاه‌دار هستند و خانه و زمین خریداری‌شده به‌صورت وکالتی به نام آن‌ها ثبت می‌شود.

او ابراز کرد: خبر داریم که خانه‌ای در سرخه ۶۰۰ میلیون ریال توسط یک بنگاه‌دار خریداری شده و در عرض یک هفته تا ۱۰ روز، به مبلغ یک میلیارد و ۵۰ میلیون ریال به فروش رسیده است.

بنگاه های معاملات ملکی

امیری تصریح کرد: مورد دیگر اینکه خانه‌ای توسط بنگاه‌دار به مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال خریداری شده و در آن یکسری تعمیرات اساسی انجام داده و آن را به مبلغ یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال به فروش رسانده است.

وی اضافه کرد: این هم یک دلیل برای گران شدن قیمت زمین و به‌خصوص مسکن در شهرهاست که عموماً توسط بنگاه های معاملات ملکی سراسر کشور انجام می‌شود.

مطلب پیشنهادی:  چرا ساختمان‌های با عمر بالای ۴۰ سال تخریب نمی‌شوند؟

این پیمانکار ساختمانی تصریح کرد: مالک وارد بنگاه می‌شود و خانه را برای فروش نزد بنگاه‌دار می‌سپارد و مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال برای آن مسکن یا ملک تعیین می‌کند و به بنگاه‌دار می‌گوید ۵۰۰ میلیون ریال بابت این ملک از شما می‌خواهم. حال شما اگر توانستی ۵۲۰ میلیون ریال یا بیشتر ملک را به فروش برسانید، بقیه مبلغ آن برای شما باشد؛ این هم کاری است که توسط بعضی از افراد انجام می‌شود که نوعی دلالی است.

بنگاه های معاملات ملکی

امیری عنوان کرد: از طرف دیگر، بنگاه‌دار به‌صورت دوطرفه عمل می‌کند؛ به فروشنده می‌گوید زمین شما گویی برای خود من است و به خریدار می‌گوید قیمتی که دارم برای شما می‌خرم، قیمت بسیار خوب و مناسبی است که این کار‌های ناعرفی و ناپسندی است که توسط بعضی از بنگاه‌ها انجام می‌شود.

از سوی دیگر، این روز‌ها برخی بنگاه‌های معاملات ملکی برای کسب سود بیشتر، خود تعدادی از دلالان را وارد کار کرده و به آن‌ها میدان داده‌اند تا معاملات را هدایت کنند و این امر نیز بر مشکلات کنونی این حوزه افزوده است.

مطالعه بیشتر: مطلب «خرید آپارتمان در جزیره رویایی کیش» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

مقایسه میزان تقاضای خرید ملک در اولین ماه سال

تحقیقات اخیر نشان داده است که وضعیت ریسک‌های غیراقتصادی، انتظارات تورمی و نوسانات قیمت دلا…