دلالان از بازار ملک کنار رفته‌اند

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یک کارشناس در حوزه بازار مسکن عنوان کرد که مدتی است که دلالان از بازار مسکن کنار رفته‌اند و حال حاضر مصرف‌کنندگان در این بازار حضور دارند.
دلالان از بازار ملک

نسرین حیدری مسئول قراردادهای آژانس املاک دلتا 5 در گفتگو با «مجله ملکی دلتا» در پاسخ به این سوال که برای خرید خانه در منطقه 3 تهران باید حداقل چه میزان نقدینگی داشت، توضیح داد: برای خرید خانه در این منطقه، برای یک واحد مسکونی 100 متری با عمری بنای بالای 20 سال، حداقل باید 5 میلیارد تومان نقدینگی داشت.

وی در ادامه مطلب فوق افزود: با اینکه در طی هفته‌ای اخیر قیمت مسکن کاهشی بوده اما همچنان بازار مسکن در رکود به سر می‌برد.

دلالان از بازار ملک

حیدری تصریح کرد: در شرایط فعلی فعلاً مردم دست نگه داشته‌اند و اقدام به خریدوفروش ملک نمی‌کنند.

این کارشناس با اعلام این موضوع که دلالان پای خود را از بازار مسکن کنار کشیده‌اند، در این رابطه توضیح داد: به دلیل اینکه قیمت ملک نزولی بوده، دیگر دلالان در بازار مسکن حضور ندارند و کنار رفته‌اند. این روزها بیشتر مصرف‌کنندگان در بازار هستند.

وی عنوان کرد: کنار رفتن دلالان از بازار مسکن منتج به ثبات بازار خواهد شد. از همین رو بنده به مردم توصیه می‌کنم که حتماً ملک خریداری کنند؛ چرا که خرید ملک حتی در بدترین شرایط نیز هیچ‌گاه ضرر نخواهد داشت.

مطلب پیشنهادی:  معرفی خانه‌های 10 میلیاردی پایتخت

بررسی قیمت مسکن در سه ماهه ابتدایی سال

گفتنی است؛ قیمت مسکن که در پایان فروردین نسبت به آخرین ماه سال گذشته 1/ 3 درصد کاهش یافته بود، در اردیبهشت یک پله دیگر هم تنزل یافت. به‌طوری که میانگین قیمت معاملات اردیبهشت نسبت به فروردین 8/ 1 درصد کاهش نشان می‌دهد.

به این ترتیب میانگین قیمت مسکن در معاملات پایتخت که در پایان سال گذشته روی مرز 30 میلیون تومان ایستاده بود، اکنون به 28 میلیون و 790 هزار تومان رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

مقایسه میزان تقاضای خرید ملک در اولین ماه سال

تحقیقات اخیر نشان داده است که وضعیت ریسک‌های غیراقتصادی، انتظارات تورمی و نوسانات قیمت دلا…