خرید مسکن برای زوج های جوان دست نیافتنی شد!

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یک زوج کارمند که حقوق آنها حتی به ۱۰ میلیون تومان هم نمی‌رسد، اگر در سال هیچ هزینه‌ای نکنند، شاید بیشتر از ۴۰ سال طول بکشد که خانه‌دار شوند.
خرید مسکن برای زوج های جوان

به گزارش «مجله ملکی دلتا» و به نقل از رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان، با توجه به اینکه تا ۲۰ سال آینده قیمت مسکن در کشور ثابت نمی‌ماند، پولی که توسط زوج های جوان ذخیره و پس انداز شده در پایان سال با تورم از بین می‌رود.

رسول جهانگیری اظهار کرد: زمانی که قیمت‌ها در بازارهای مختلف روز به روز افزایشی است مردم برای جلوگیری از کاهش ارزش پول شان، سرمایه خود را به یکی از بازارها وارد می‌کنند که یکی از آنها، مسکن است که قیمت‌های آن به صورت کاذب افزایش یافته است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان افزود: در حال حاضر هزینه‌های ساخت و ساز و مصالح ساختمانی همچون فولاد، آهن، سیمان و … افزایش بی‌رویه داشته است و خرید مسکن برای زوج های جوان تا 40 سال بعد دست نیافتنی می‌شود.

خرید مسکن برای زوج های جوان میسر نیست!

وی گفت: از سوی دیگر امروز عرضه و تقاضای مسکن با یکدیگر همخوانی ندارد، درحالیکه قرار بود سالانه حدود یک میلیون مسکن در کشور ساخته شود که در یک دهه گذشته این گونه نشد.

جهانگیری اظهار کرد: بیشتر خانه‌ها سلیقه‌ای ساخته شده و در اصل بار متقاضیان مسکن را کاهش نمی‌دهد، چراکه بیشتر خانه‌های خالی متعلق به افراد متمولی است که سرمایه خود را وارد بازار مسکن کرده‌اند.

مطلب پیشنهادی:  ساخت مسکن کارگران در‌ مجاورت شهرک‌های صنعتی

وی توضیح داد: خانه‌ای که تا یک سال پیش ارزش ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی داشت، امروز ارزشی معادل دو میلیارد تومان دارد، بنابراین صاحب ملک دیگر با این هزینه‌ها و با قیمت قبلی منزل خود را رهن و اجاره نمی‌دهند، چراکه هزینه‌های زندگی وی نیز مشمول تورم شده است.

وی افزود: امروز یک فرد مجرد و یا زوج بدون فرزند خانه دیگر نیاز به خانه چند خوابه ندارند، از سوی دیگر قدرت خرید مسکن برای زوج های جوان با متراژ بالا وجود ندارد، بنابراین امروز باید به سمت ساخت خانه‌هایی با متراژ کمتر برویم و یا اینکه در طرحی برخی افراد سرمایه دار اقدام به ساخت مسکن به شرط اجاره کنند.

جهانگیری توضیح داد: از نظر من اگر سیستم‌های حمایتی همچون پرداخت تسهیلات، حمایت‌های خانواده زوجین و نباشد یک زوج جوان حتی با پس انداز ۳۰ تا ۴۰ ساله خود دیگر نمی‌تواند خانه‌دار شوند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «اقساط تسهیلات مسکن 8 میلیون تومان است!» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …