آیا امکان فسخ قرارداد وجود دارد؟

1
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در این گزارش می خواهیم از قوانین فسخ قرارداد مطلع شویم. برای برخی گاه این سوال پیش می‌آید که آیا تنها یکی از طرفین قرارداد می‌تواند به تنهایی اقدام به فسخ قرار‌داد کند؟
فسخ قرارداد

به گزارش دلتا مگ به نقل از تجارت‌نیوز، عضو هیئت مدیره اتحادیه مشاوران املاک در خصوص قوانین اجاره‌بها از عدم امکان دوبار افزایش اجاره در سال و همچنین عدم امکان فسخ قرارداد خبر داد. برای اخذ گزارشات بیشتر پیرامون اجاره بها تا پایان این خبر با ما همراه باشید.

خبرها حاکی از این است که چندی پیش خبری مبنی بر اینکه یک موجر در طول یک سال دو بار از مستاجر درخواست اجاره بها کرده بود، منتشر شد.

فسخ قرارداد

آیا موجر می‌تواند قرارداد را فسخ کند؟

یکی از کاربران در فضای مجازی، خبری عجیب را انتشار داد. این کاربر گفته بود که موجر تنها با فاصله چهار ماه پس از تمدید قرارداد از او خواسته تا خانه را تخلیه نماید. این خبر واکنش کاربران دیگر در فضای مجازی را برانگیخت. مردم در جواب این کاربر گفته بودند که چنین چیزی امکان‌پذیر نیست و موجر نمی‌تواند وسط قرارداد در خواست تخلیه و فسخ آن را بدهد.

تعدادی از کاربران در جواب این پرسش با اشاره به بند و ماده قید شده در قولنامه که آیا امکان دارد هر یک از طرفین بتوانند با پرداخت اجاره یک ماه، قرارداد خود را فسخ کنند؟

مطلب پیشنهادی:  قیمت مسکن از متری 4 میلیون در سال 95؛ به 31 میلیون تومان رسید

فسخ قرارداد

فسخ قرارداد در صورت توافق طرفین

برای پاسخ به این پرسش با عبدالله اوتادی، عضو هیئت مدیره اتحادیه مشاوران املاک گفت و گو کردیم. وی پیرامون پاسخ به این سوال که آیا موجر می‌تواند در طول یک سال دوبار اجاره و رهن خانه را افزایش بدهد، توضیح داد: چنین چیزی ممکن نیست . طبق قانون اصلا امکان ندارد که فردی بخواهد قرارداد را دوبار در سال افزایش دهد.

وی پیرامون فسخ قرارداد بین موجر و مستاجر، تنها آن را در صورت توافق بین طرفین قرارداد امکان‌پذیر دانست. در پایان، این مقام آگاه همچنین بر امکان‌پذیر نبودن اینکه هر گاه یکی از طرفین قرارداد بخواهد آن را فسخ کند، تاکید کرد.

پیشنهاد مطالعه:برای آشنایی بیشتر با مطالب بروز در حوزه ملک، مطلب « تاثیر نرخ دلار بر افزایش قیمت مسکن» را در دلتا مگ بخوانید.

یک نظر

  1. […] برای آشنایی بیشتر با مطالب بروز در حوزه ملک، مطلب «آیا امکان فسخ قرارداد وجود دارد؟» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

فقط یک هشتم متقاضیان مسکن ملی آورده اولیه را واریز کردند

دلت در جهت تکمیل پروژه‌های مسکن مهر، طرح مسکن ملی را در سال گذشته آغاز کرد. …