همکاری بنیاد مستضعفان و شهرداری در ساخت مسکن

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
امید است با همکاری بنیاد مستضعفان و شهرداری بسیاری از محرومان طعم خانه‌دار شدن را بچشند.
پروژه ساخت مسکن

به گزارش دلتا مگ به نقل از خبرگزاری ایسنا، محسن منصوری استاندار تهران از ساخت سه هزار واحد مسکونی ویژه محرومان در شهر ورامین خبر داد.

در راستای قانون مسکن ملی، از جمله موضوعات مهمی که مورد توجه قرار می‌گیرد این است که سعی کنیم از سرمایه موجود در بخش‌های خصوصی، عمومی و نهادها استفاده کنیم تا بتوانیم در بازار مسکن ورود تاثیرگذاری داشته باشیم. در این راستا بنیاد مستضعفان از جمله نهاد‌هایی به شمار می‌رود که در موضوع مسکن اقدامات چشمگیری انجام داده است. به همین منظور این بنیاد پروژ‌هایی را در رابطه با ساخت مسکن برای محرومان و مستضعفان در برنامه کاری خود قرار داده است.

استفاده از سرمایه های موجود در مسکن

در استان تهران نیز زمینی آماده ساخت در مجاورت شهرستان ورامین شناسایی و به بنیاد مستضعفان واگذار شد. بخشی از این زمین در داخل محدوده و بخشی از آن در حریم ورامین قرار دارد.

منصوری ادامه داد: در بازدیدی که به همراه رئیس بنیاد مستضعفان از محل زمین داشتیم، کلیات موضوع به تصویب رسید. پس از انجام کارشناسی لازم روی این زمین، توافقی با شهرداری ورامین صورت گرفت. بر همین اساس، به‌ زودی مراحل قانونی اخذ مجوز کمیسیون ماده ۵ و همچنین کارگروه زیربنایی و توسعه‌ای استان طی خواهد شد. خصوصیات این طرح شامل ساخت بیش از سه هزار واحد مسکونی است که نیمی از آن به بنیاد مستضعفان تعلق می‌گیرد و حدود ۱۵۰۰ واحد در قالب قانون جدید جهش ملی مسکن در مالکیت دولت خواهد بود که کلنگ‌زنی آن به‌ زودی انجام می‌گیرد.

مطلب پیشنهادی:  پیش بینی وضعیت بازار مسکن در سال 1400

ساخت مسکن در شهرستان

خبری خوش برای سایر شهرستان‌ها در راه است

با کلنگ‌زنی طرح ساخت واحد‌های مسکونی، امکانات رفاهی خوبی از قبیل فضای سبز، مراکز درمانی، مذهبی و آموزشی طراحی شده و در اختیار ساکنان آن قرار می‌گیرد. همچنین امکان ساخت این واحد‌ها برای محرومان در سایر شهرستان‌های تهران وجود دارد. در تعاملاتی که با بنیاد مستضعفان و سایر نهاد‌ها صورت گرفته در این خصوص اعلام آمادگی کرده‌اند. علاوه بر آن مقرر شده شهرداری تهران زمین‌های آماده را شناسایی کرده و با مالکان این زمین‌ها به توافقات لازم برسند.

پیشنهاد مطالعه:  برای آشنایی بیشتر با مطالب بروز در حوزه ملک، مطلب «تاثیر نرخ بهره بانکی بر قیمت اجاره‌بها» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

هشدار! خطر کلاهبرداری در کمین مستأجران

فرهاد بیضایی کارشناس مسکن بیان کرد: متآسفانه می‌توان با ثبت اطلاعات نادرست (شماره شبا و شم…